به گزارش "ورزش سه"، استقلال با پیروزی در دربی بزرگ پایتخت، می تواند ضمن رسیدن به صدر جدول، یک امتیاز نیز از پرسپولیس پیش بیفتد و این همان هدفی است که سرمربی پرتغالی آبی پوشان، در تمام روزهای برگزاری جام جهانی و تعطیلی مسابقات لیگ برتر به آن فکر می کرده است.

تمرینات استقلال امروز نیز به مانند روزهای گذشته در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد تا آبی پوشان در سرمای تهران، خود را با برنامه های تاکتیکی ریکاردو ساپینتو وفق دهند و پس از برگزاری یک بازی تدارکاتی دیگر، برای دربی پایتخت آماده شوند.

با این حال، دو سوال مهم درباره ترکیب و چینش استقلال در دیدار برابر پرسپولیس مطرح است. سوال اول درباره خط میانی است که با توجه به مصدومیت عارف غلامی، آیا این بازیکن قادر خواهد بود تا 29 آذر به شرایط آرمانی برسد؟ و دوم اینکه با توجه به عملکرد خوب جلالی در تیم ملی، آیا او می تواند نظر مثبت ساپینتو را به خود جلب کند؟

در دیدار تدارکاتی برابر نفت مسجدسلیمان، سیاوش یزدانی در کنار رافائل سیلوا به میدان رفت و زوج خط دفاعی تیمش را تشکیل داد. استفاده از یزدانی و نبود مرادمند در ترکیب اصلی، نکته جالبی است که می تواند چینش خط دفاعی آبی ها برای بازی با پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهد.

چنانچه غیبت غلامی در دربی قطعی باشد، یکی از میان یزدانی و مرادمند باید در کنار سیلوا به میدان برود که استفاده ساپینتو از سیاوش، احتمالات درباره حضور این بازیکن در بازی بعدی را افزایش داد.

درباره سمت چپ آبی ها نیز باید گفت که ابوالفضل جلالی هر چقدر که مورد توجه کارلوس کی روش بوده و حتی برابر آمریکا نیز به میدان رفته است، در تیم باشگاهی خود با اقبال کمتری روبرو بوده و ساپینتو ترجیح داده تا از جعفر سلمانی در این پست استفاده کند.

قرار است که استقلال تا پیش از بازی با پرسپولیس، در یک بازی دوستانه دیگر نیز به میدان برود. این آخرین فرصت برای جلالی و یزدانی است تا با درخشش در این بازی و تمرینات پیش رو، بلیت حضور در دربی پایتخت را برای خود رزرو کنند.