به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها در شروع دور جدید تمرینات 48 ساعت اعتصاب کردند. بعد از این اتفاق علی فتح الله زاده در اردوی تیم حاضر شد و ضمن حق دادن به اعضای تیم به آنها قول داد که پیش از دربی مطالبات معوقه اشان را پرداخت خواهد کرد. بر اساس خبرهای رسیده علی فتح الله زاده به قولش عمل کرد و بخشی از دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی را به حساب آنها واریز کرد و قرار است در روزهای آتی بازیکنان و هم چنین اعضای ایرانی کادر تیم هم مطالبات معوقه خود  را دریافت کنند.

مدیر عامل باشگاه استقلال در تمرین به همه اعضای تیم قول داد تا پیش از دربی دریافتی آنها را به 40 درصد خواهد رساند. در این صورت اعتصاب استقلالی ها پیش از دربی منتفی می شود. هم چنین با این اتفاق استعفای علی فتح الله زاده که پیش تر شایعه بود، رخ نخواهد داد.  

مدیر عامل باشگاه استقلال چند روز پیش در برنامه ورزش و مردم گفته بود، بر خلاف اینکه گفته بودند در حساب باشگاه استقلال 300 میلیارد تومان موجوی است، حساب باشگاه استقلال خالی در اختیار وی قرار گرفت. او هم چنین خبر داد که باشگاه در ابتدای فصل وام گرفته و ماهی 6 میلیارد تومان قسط می دهد. بنا به گفته علی فتح الله زاده از فصل گذشته تا به امروز استقلال 700 میلیارد تومان هزینه کرده است.