زلاتکو دالیچ امیدوار است با کسب مقام سوم بتوانند شادی را برای مردم کشور کرواسی به ارمغان بیاورند.

تیم ملی کرواسی در دیدار رده بندی جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی مراکش می رود.

طرفداری | به گزارش مارکا، زلاتکو دالیچ در کنفرانس خبری پیش از تقابل کرواسی با مراکش در دیدار رده بندی جام جهانی 2022 حاضر شد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. دالیچ در ابتدای کنفرانس خبری خود در مورد آینده مودریچ گفت:

امیدوارم برای یورو همراه ما بماند. مودریچ برای تیم ما بسیار مهم است و نیازی به توضیح آن نیست. او کسی است که باید تصمیم بگیرد. مطمئنم با آرامش در مورد آن فکر خواهد کرد و تصمیمی که به نظرش بهترین باشد را خواهد گرفت. تقریباً مطمئنم که او در یورو 2024 نیز همراه ما خواهد بود اما تصمیم با اوست.

  • مراکش

این دیداری با بیشترین اهمیت است. برای مراکش نهایت احترام را قائلم، آن ها در این جام جهانی شگفتی بزرگی بوده اند. از این موضوع آگاهیم که با همان جدیتی که ما داریم، برای کسب مدال مبارزه خواهند کرد. بازی فوق العاده ای خواهد بود. مراکش تیم بسیار پرانگیزه ای است. باید باهوش باشیم و روی بازی خودمان تمرکز کنیم، از توپ محافظت کنیم و برای شکستن خط دفاعی آن ها صبور باشیم. مراکش مانند کرواسی چهار سال پیش است، کسی انتظار نداشت آن ها تا این مرحله پیش بروند. آن ها از بازی اول رشد زیادی کرده اند و از هیچ چیزی نمی ترسند. به آن ها تبریک می گویم. این تقابل نسبت به بازی ما با آن ها در مرحله گروهی سخت تر خواهد بود. آن ها زیباترین شگفتی جام بوده اند. تیم های بزرگی موفق به صعود به نیمه نهایی نشدند یا حتی به جام جهانی صعود نکردند. باید کاری که ما و مراکش انجام دادیم را تحسین کرد.

  • مقایسه کسب مقام سوم در سال 1998 و این جام جهانی

مقام سوم کرواسی در جام جهانی فرانسه موفقیت بزرگی در آن زمان بود. آن مقام باعث شد تمام دنیا فوتبال ما را بشناسند. باعث غرور و افتخار ما بود و سپس جام جهانی روسیه و نایب قهرمانی در آن را تجربه کردیم. امیدواریم با کسب مقام سوم که برای کشور کوچکی چون ما اهمیت زیادی دارد، به خانه بازگردیم.

  • ترکیب

این هفتمین بازی است و دو بازی نیز به وقت های اضافه کشید. خستگی وجود دارد و می دانیم ریسک مصدومیت نیز هست. باید محتاط باشیم. کسانی که شرایط عالی دارند بازی خواهند کرد تا به هدف بزرگمان برسیم. بازی را با بازیکنانی که مصدومیت جزئی دارند آغاز نمی کنیم چون سپس واکنش به شرایط آسان نیست. فردا ترکیب را خواهید دید.

  • داور قطری

فیفا ریسک نمی کند، من کسی را دست کم نمی گیرم.

  •  جام جهانی در زمستان

به سود تیم های ملی بوده است چون بازیکنان در بهترین فرم خود قرار دارند. این مسئله به سود همه بوده و شاید برای تیم های کوچک تر سود بیشتری داشته است. درست است که این رقابت برای باشگاه ها می تواند مدتی با مشکلات جسمانی و روانی ناشی از خستگی بازیکنان همراه باشد.

  • آینده

بازی های لیگ ملت های اروپا و مقدماتی یورو را در پیش داریم اما اکنون فقط بازی مقابل مراکش اهمیت دارد. این یک خداحافظی با نسل طلایی ما در جام جهانی خواهد بود اما جوانان خوبی داریم که نیاز دارند برای رشد بازیکنان باتجربه را در کنار خود داشته باشند. برای مثال، کواچیچ برای رشد مودریچ را در کنار خود داشت.

  • فینال

آن ها دو تیم فوق العاده با سبکی متفاوت هستند. بازی در دو فینال متوالی، خود گویای همه چیز در مورد فرانسه است. در زمین بازی، دو بازیکن هستند که می توانند بر بازی حاکم شوند؛ مسی و ام باپه. پیش بینی نمی کنم و فقط به بازی مراکش فکر می کنم.