به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی قربان بردیف از کادرفنی تراکتور مسئولان این باشگاه بلافاصله نسبت به ایجاد تغییرات در کادرفنی اقدام کردند. ابتدا محمد نصرتی کاپیتان و مربی سابق تراکتور به جمع اعضای کادرفنی اضافه و قرار شد به عنوان دستیار سرمربی خارجی جدید مشغول به فعالیت شود. در ادامه پاکو خمس، سرمربی سرشناس اسپانیایی هدایت تراکتور را برعهده گرفت و حالا سرخ‌پوشان تبریزی چند روزی است زیر نظر خمس کار خود را جلو می‌برند.

همزمان با حضور خمس در تراکتور اما برخی حواشی پیرامون این تیم ایجاد شد؛ برخی بازیکنان تراکتور از جمله رضا اسدی که مورد توجه بردیف بودند پیشنهادی از باشگاه سوچی روسیه(تیم کنونی بردیف) دریافت کردند که البته خمس با جدایی نفرات به طور قاطع مخالفت کرد و آنها فعلا در تیم ماندگار شده‌اند.

مسئله اصلی اما تفاوت های ساختاری است که سرمربی اسپانیایی در شکل بازی و ترکیب تراکتور در روزهای گذشته ایجاد کرده است. تراکتور در اولین بازی‌ که خمس را روی نیمکت داشت مقابل نود ارومیه در یک دیدار تدارکاتی به میدان رفت و نکته کلیدی این مسابقه تغییرات عمده ای بود که در سیستم بازی و ترکیب اولیه تیم ایجاد شده بود. از تراکتور خبر می‌رسد که فلسفه کاری خمس با بردیف تفاوت های بسیاری دارد. سلیقه او نیز در انتخاب بازیکنان کاملا با مربی روس‌تبار متفاوت است. همین موضوع سبب شده تا تغییرات عمده ای در ترکیب تراکتور ایجاد شود و به نظر می‌رسد این تیم در بازی هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل پیکان هم با شکل و شمایل جدید و ترکیبی کاملا زیر و رو شده نسبت به گذشته به زمین برود.

اینکه خمس دوست دارد سلیقه و دانش خود را به تراکتور تزریق کند، امری طبیعی است. او اما تازه به تیم اضافه شده و با توجه به حضور تراکتور در کوران مسابقات شاید در هفته های ابتدایی نتواند به درستی تفکراتش را در بین بازیکنان جا بیندازد. با این حال با توجه به تجربه و سابقه‌ای که خمس در لالیگا و کشورهای دیگر دارد، او قطعا رویاهای بزرگی را در تراکتور در سر خواهد داشت.

گفتنی است؛ تیم تراکتور روز سه‌شنبه 29 آذر ماه در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت 15 میهمان پیکان تهران است.