به گزارش "ورزش سه"، لغو  این دیدار موجب ناراحتی تیم های استقلال و پرسپولیس خواهد شد یا خوشحالی آنها؟

استقلال در شرایطی به استقبال این بازی می رود که دو امتیاز از پرسپولیس عقب است و شاید با وجود ارایه بازی خوب موفق به کسب سه امتیاز این دیدار نشود و حتی روی یک اتفاق بازنده از میدان خارج شود. در این صورت این اختلاف به 5 امتیاز می رسد. در چنین شرایطی شاید بهتر است استقلال بازی با تیم  های سبک تر از جمله صنعت نفت را تجربه کند و در یک شرایط بهتر با تیم پرسپولیس رویارو شود. البته این یک روی سکه است و روی سکه دیگر آن برتری استقلال در دربی است که می تواند این تیم را یک امتیاز از تیم رقیب پیش بیاندازد.

با شناختی که از جنب و جوش و عطش ریکاردو ساپینتو سراغ داریم او همیشه آماده مبارزه است و این خبر به شخصه نمی تواند برای او خوشحال کننده باشد. اما یک سوال آیا  استقلالی ها روحیه خوبی برای این بازی دارند؟ در حالی که هنوز قسط دوم قرارداد خود را دریافت نکرده اند. هم چنین پاداش قهرمانی درسوپر جام و برد در برابر هوادار. آنها قرار بود 10 روز پیش از دربی ایم مبالغ را دریافت کنند اما در فاصله 48 ساعت تا شروع این بازی از پول در استقلال خبری نیست!

شاید حال و هوای جام جهانی در سر هر دو تیم است و تاثیراتی که بازیکنان دو تیم از این بازی ها گرفته اند. این تاثیرات در بیشتر موارد  منجر به نمایش احساسی می شود، به این خاطر که شرایط ها متفاوت است و الگوبرداری از جام جهانی و پیاده کردن آن در فوتبال ایران نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد.

در آنسوی میدان هم به نظر می رسد پرسپولیس از لغو این دیدار خوشحال می شود. شیخ دیاباته مصدوم است و برخی از بازیکنان پرسپولیس سرما خورده اند. این بیماری سیستم دفاعی بدن را نشانه می گیرد و بازیکنی که سرما می خورد، کیفیت کار فنی اش به نحو قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. این مورد اشاره محمد محمدی یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس هم بوده است.

لغو دربی بدون پیش داوری اگر برای دو تیم استقلال و پرسپولیس خبر خوشحال کننده ای نباشد، خبر ناراحت کننده ای هم نیست. با این حال این مرحله سختی است که هر دو تیم باید از آن عبور کنند و به قولی راه گریزی از این رقابت حساس نیست.