به گزارش "ورزش سه"، کریستوف دوگاری، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، که در سال 1998 با این تیم قهرمان جام جهانی شده است دیروز در مقاله‌ای به شدت از عملکرد تیم دیدیه دشان در فینال جام جهانی قطر و به خصوص نیمه اول این بازی مقابل آرژانتین انتقاد کرد.

انتقادهای دوگاری در فرانسه به این عنوان تفسیر شد که او خواهان برکناری دیدیه دشان و منصوب شدن دوست و همبازی قدیمی‌اش، زین‌الدین زیدان، به عنوان سرمربی جدید خروس‌ها است. اما دوگاری امروز در مصاحبه‌ای با روزنامه اکیپ این را تکذیب کرد و گفت سرباز زیدان نیست که بخواهد به خاطر او دشان را بکوبد.

1782844

ستاره سابق فرانسه در مصاحبه امروز خود به اکیپ گفت:" دشان به خاطر آمار درخشانی که دارد شایستگی باقی ماندن در تیم ملی را دارد. کسی که در سال 2018 قهرمان دنیا می‌شود و چهار سال بعد هم به فینال جام جهانی می‌رسد، حتی با وجود 80 دقیقه وحشتناک در بازی مقابل آرژانتین و با اینکه عملکرد تیمش در بازی‌های دیگر هم چنگی به دل نمی‌زد ولی باز هم چرا که نه. او می‌تواند ادامه بدهد. برای من مهم نیست که زیدان روی نیمکت باشد یا دشان. نکته اصلی این نیست.

موضوع حرف من اصلا این نیست. نمی‌خواهم وارد این بحث درباره دشان خوب است یا زیدان بشوم. همانطور که ریموند دومنک اخیرا گفت شخصی کردن بحثها با محوریت دشان و زیدان باعث می‌شود حرف اصلی ما شنیده نشود. من نه سرباز زیدان هستم و نه ماموریت دارم دشان را بکوبم. این اصلا برایم مهم نیست. اگر دشان می‌خواهد بماند این مساله او است. من فقط می‌خواهم درباره عملکرد تیم ملی بحث بشود و امیدوارم در هفته‌های آینده بتوانیم در فضایی فوتبالی درباره این صحبت کنیم".

1722151

دوگاری روز پنج‌شنبه در ستون خود در روزنامه اکیپ انتقادهای شدیدی به دشان وارد کرده بود. او عملکرد فرانسه در بازی فینال مقابل آرژانتین را بسیار ضعیف توصیف کرده و خطاب به سرمربی فرانسه گفته بود وقتی در یک مسابقه مهم شکست می‌خوری باید توضیح بدهی و نمی‌توانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنی.