حسن نظری یکی از بهترین ستاره های تاریخ فوتبال ایران است که در هر دو تیم استقلال و نفت آبادان هم بازی کرده است

استقلال و نفت آبادان در تاریخ فوتبال خود ستارگان مشترک بسیاری داشته اند، بازیکنانی مثل مجاهد خذیراوی، مهدی هاشمی نسب، پرویز مظلومی، کرار جاسم و... اما بی شک مهم ترین مرد مشترک در تاریخ بازیهای 2 تیم ستاره ای است که در دوران لیگ تخت جمشید از تیم نفت آبادان به تیم استقلال پیوست.

به گزارش طرفداری، این ستاره بزرگ حسن نظری بود که در سال 1354 از نفت به استقلال پیوست، از تیم ملی جوانان به بزرگسالان رسید، در تیم بزرگسالان جای ابراهیم آشتیانی را به خوبی پر کرد و تبدیل به یکی از بهترین و تاثیرگذارترین ستارگان تاریخ فوتبال ملی شد.

همه این اعتبار برای مردی است که در 23 سالگی آخرین بازی ملی خود را انجام داد، حسن نظری بعد از انقلاب به کشور امارات و سپس به آمریکا رفت و دیگر اثری از او در فوتبال ایران دیده نشد.

او می توانست تا اواخر دهه شصت در خدمت تیم ملی باشد اما انقلاب و سپس جنگ، فعالیت های فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد و بزرگانی مثل او و ابراهیم قاسمپور کنار حسن روشن، عبدالرضا برزگری و... را از سطح اول فوتبال کشورمان دور کرد.

حسن نظری در آمریکا زندگی کرد و در همان جا ماندنی شد. کار فنی و پایه ای را در مربیگری انجام داد، حشمت مهاجرانی روایت می کند که او می توانست بهترین مربی برای تیم ملی فوتبال ایران در مقطعی از زمان باشد ولی چنین نشد.

در آستانه بازی استقلال و نفت آبادان یاد این ستاره مشترک 2 تیم را در دل اهالی فوتبال زنده کردیم.