به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا به دلیل اعلام عمومی بازگشت کالوین فیلیپس با اضافه وزن از جام جهانی و تنبیه در نظر گرفته شده برای او، مورد انتقاد قرار گرفت. سرمربی منچسترسیتی روز جمعه فاش کرد که هافبک انگلیسی تیمش به دلیل خروج از فرم بدنی ایده‌آل از تمرینات کنار گذاشته شده است. "مدیریت بد" و اعلام این موضوع در "ملاء عام" کلمات پر تکراری هستند که منتقدین سرمربی اسپانیایی با هشتگ گواردیولا منتشر می کنند. 
خیلی ها متعجب هستند و این سوال را می پرسند که چرا پپ گواردیولا در مورد شرایط فعلی فیلیپس تا این اندازه احساس نیاز کرده که صادق باشد؛ در حالی که سرمربیان دیگر و حتی خود او همواره تلاش می کنند تا اسرار تیمی به بیرون درز نکند. 

1784613

کاربری با انتقاد از سرمربی سیتی از پپ خواسته تا چنین مسائلی را در خانه نگه دارد و به عمومی نکند.  
ملی پوش انگلیسی سیتی در این فصل به دلیل مصدومیت فقط 94 دقیقه بازی کرده است. او در از ترکیب تیمش در بازی با سیتی که به پیروزی سه بر دو انجامید، کنار گذاشته شده بود. گواردیولا در نشست خبری در خصوص غیبت این بازیکن گفته بود: "او مصدوم نیست. با اضافه وزن وارد زمین شد. نمی دانم چرا برای شرایط تمرین آماده نبود. " سرمربی سیتی در صحبت های خود تاکید کرد که هافبک خود را به دلیل شرایط بدنی از تیم کنار گذاشته است و همین اظهارات نیز حالا به شدت با انتقاد مواجه شده است. 

1784611

مجری بین‌اسپورتس هم در توئیتر خود از تصمیم گواردیولا برای عمومی کردن این تصمیم تعجیب کرده و افزود: "تعجب می کنم که پپ چرا زمانی که سرجیو آگوئرو را به همین دلیل کنار می گذاشت هرگز حرفی از آن نمی زد!" 

1784610

آگوئرو که اکنون بازنشسته شده است، فاش کرده بود که گواردیولا قوانین سختگیرانه ای در مورد اضافه وزن پشت درهای بسته داشته است - اما این هرگز به صورت علنی در خصوص بازیکن آرژانتینی مطرح نشده بود. آگوئرو در ماه اکتبر گفته بود: اگر وزن ایده آل شما 79 تا 80 کیلوگرم باشد و 80 کیلو و 100 گرم وزن داشته باشید، جریمه می شوید و بازی نمی کنید. فصل اول بین رده های چهارم و سوم بودیم که او به من گفت: "تو را کنار گذاشتم زیرا این هفته چاق شدی". و قرار بود چی بگم؟ حق با او بود... این چیزها اتفاق می افتد..."