به گزارش "ورزش سه"، تیم های بزرگ با برنامه های تاکتیکی به پیروزی می رسند و در زمانی که به بن بست می رسند، خلاقیت بازیکنان آنها را به هدفشان می رساند، کاری که دیشب  در دیدار استقلال برابر نفت آبادان هیچکدام را ندیدیم.تیم ساپینتو نه طرحی برای رسیدن به هجده قدم نفت داشت و نه خلاقیت بازیکنان این تیم در چمن سبز آبادان دیده شد.

اینکه با سه بازیکن در خط حمله به میدان بروی و تا دقیقه 75بازی موقعیتی روی دروازه حریف با کار تاکتیکی نداشته باشی،  برای مدافع عنوان قهرمانی جالب نیست. شاید باورش سخت باشد،  ولی پاسهای رو به عقب مدافعان،  خط هافبک و حتی وینگرهای استقلال به حسینی از شمارش خارج شده بود و پرس مقطعی بازیکنان آبادانی در  هر نقطه زمین با پاس رو به عقب به دروازه بان  به دفعات در بازی استقلال دیده شد.

1785045

در روزی که استقلال با سه هافبک وسط متمایل به نیمه زمین خودی به میدان رفته بود،  توپ  در میانه میدان آبی ها کمتر در جریان بود،  محبی و قایدی کاملا از جریان بازی خارج بودند و ارسلان هم به ندرت صاحب توپ می شد و برنامه های تیمی استقلال به پاسهای متعدد در خط دفاعی و رو به عقب دنبال می شد. خلاقیت هم از بازیکنان این تیم کامل دور بود تا یکی از ضعیفترین استقلالهای تحت هدایت مرد پرتغالی را در آبادان ببینیم و آنها در روزی که هیبت تیم برنده را نداشتند، سه امتیاز بازی را به تهران ببرند.

این استقلال  و  استقلالی  که در دربی بازی کرد با تیمی که قبل از آغاز جام جهانی با پرس شدید فضا و توپ را از رقبا می گرفت و خلاقیت یامگا،  محبی،  قایدی و بابایی را در نیمه زمین حریف به نمایش می گذاشت فاصله پیدا کرده و اصلا قابل قیاس نیست.
کناره های زمین،  و بخصوص در نیمه اول محل جولانگاه بازیکنان نفت بود و استقلال با داشتن قایدی و محبی بجای حمله در حال دفاع کردن با آنها بود. 
ارسلان نه خوب تغذیه شد و نه برنامه ای برای استفاده از او در هنگام صاحب توپ شدن حریف در حرکات تیمی استقلال دیده شد.خط هافبک استقلال کمتر به نیمه زمین حریف سر می زد و مدافعان تیم در حال پاسکاری با دروازه‌بان بودند. 
البته نفس پیروزی در آبادان برای هر تیمی حائز اهمیت است و چه خوب که استقلال در روز بد سه امتیاز از حریف گرفت، اما این بردی نبود که دل طرفداران را قرص کند.

1785046


محمدرضا تقی خانی