در حالی که هیچ یک از داوران حاضر در هفته سیزدهم لیگ برتر در هفته چهاردهم قضاوت نگرفته اند، برخی رسانه ها از استراحت اجباری بیژن حیدری در بازی های این هفته لیگ برتر خبر می دهند...

نام بیژن حیدری در لیست داوران این هفته لیگ برتر قرار نداشت.

به گزارش طرفداری، صبح امروز فدراسیون فوتبال اسامی داوران حاضر در هفته چهاردهم لیگ برتر را اعلام کرد و در لیست 8 نفره منتشر شده اثری از هیچ یک از هشت داوری که هفته گذشته سوت زده بودند نیست اما با این همه، غیبت بیژن حیدری به حدی عجیب بود که برخی رسانه ها از جمله ورزش سه پیش بینی کردند غیبت دکتر حیدری به دلیل نحوه قضاوت او در بازی استقلال و نفت آبادان باشد.

در جریان بازی آبادان، دو صحنه جنجالی پیش آمد یکی پنالتی اعلام شده به سود استقلال که برخی کارشناسان معتقد بودند داور باید خطای بازیکن استقلال را اعلام می کرد اما رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری رسانه طرفداری با تایید نظر دکتر حیدری، اعلام کرد در محوطه جریمه نفت، در همان صحنه دو پنالتی رخ می دهد که داور خطای دوم روی آرمان رمضانی را سوت می زند و قبل از آن هم خطای دیگری در محوطه اتفاق افتاده بود. دیگری هم صحنه برخورد توپ با دست مدافع استقلال بود که اکثر کارشناسان داوری از جمله رضا کرمانشاهی اعتقاد داشتند داور باید به جای کارت زرد، به حردانی کارت قرمز نشان می داد اما بیژن حیدری با توجه به فاصله موجود میان بازیکن صاحب توپ نفت آبادان و دروازه استقلال، به کارت زرد اکتفا کرد.

به نظر می رسد همین صحنه دوم باعث استراحت بیژن حیدری شده باشد. آبادانی ها به شدت به این صحنه معترض بودند و اعتقاد داشتند داور باید در همین لحظه، استقلال را ده نفره می کرد. طی روزهای گذشته بارها نفتی ها در مورد این اخراج صحبت و بیژن حیدری را سرزنش کردند و شاید به خاطر همین سرزنش ها کمیته داوران به دکتر حیدری استراحت داد تا آب از آسیاب بیفتد.

حالا باید صبر کرد و دید آیا در هفته پایانی نیم فصل اول، کمیته داوران به بیژن حیدری داوری می دهد یا نه؟

بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر بیست و دوم روزهای چهارشنبه 14 و پنجشنبه 15 دی برگزار می شود. در هفته چهاردهم نیز که بازی هایش جمعه نهم و شنبه دهم دی برگزار خواهد شد داوری بازی استقلال به امیر عرب براقی رسید و داوری بازی پرسپولیس به جوان دیگری به نام امیر سامان سلطانی... این در حالی است که پیش بینی می شد این هفته بازی حساس پرسپولیس و گل گهر را بیژن حیدری سوت بزند.

از آن جایی که کمیته داوران هرگز استراحت اجباری داوران به دلیل اشتباهات شان در بازی ها را علنی نمی کند، نمی توان دقیق گفت بیژن حیدری چند هفته استراحت می کند. البته هشت داوری که در هفته سیزدهم قضاوت کردند، هیچ کدام در هفته چهاردهم برای داوری انتخاب نشده اند و باید منتظر اعلام اسامی داوران هفته پانزدهم باشیم تا مشخص شود استراحت دکتر بیژن حیدری چه دلیلی داشت؟