آمریکا به همراه مکزیک و کانادا، میزبان های جام جهانی 2026 محسوب می شوند

آمریکایی ها 11 ورزشگاه را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی 2026 معرفی کرده اند.

به گزارش طرفداری، این کشور که فوتبال خیلی توسعه یافته ای هم ندارد برای مسابقات جام جهانی 2026 از هیچ کدام از ورزشگاه هایی که در سال 1994 مسابقات جام جهانی را در آن برگزار کرده اند استفاده نکرده و در عوض 11 ورزشگاه تازه معرفی کرده تا کنار 3 ورزشگاه مکزیک و 2 ورزشگاه کانادا میزبان جام جهانی باشند.

نکته قابل توجه این که با معیار های ما آن 9 ورزشگاه جام جهانی 1994 که ظرفیت های 52 تا 91 هزار نفر دارند هم ورزشگاه هایی مدرن هستند اما معیار جهانی مدرنیته در ورزشگاه سازی با معیار ما کاملا متفاوت است.

ورزشگاه های جام جهانی 2026 ورزشگاه هایی سقف دار، بدون پیست دوومیدانی و بعضا با سقف جمع شونده و بهره مند از تهویه مطبوع هستند، ورزشگاه هایی که برای ما نه تنها غیر معمولی بلکه رویایی و دست نیافتنی هستند.

از کشور قطر بگذریم که برای جام جهانی حسابی ریخت و پاش کرد و ورزشگاه هایی را ساخت که برای ما مثل افسانه هستند، حالا روی دیگر مدرنیته را باید در کشور آمریکا ببینیم که حتی یک ورزشگاه از مسابقات جام 1994 را که معیارهای ساخت قدیمی بدون سقف و با فاصله دور تماشاگران از زمین مسابقه هستند را در جام 2026 مورد استفاده قرار نمی دهد، این رویای فوتبال آینده است!

آمریکایی ها 9 ورزشگاه از این 11 ورزشگاه را در سالهای بعد از جام جهانی قبلی ساخته اند و 2 ورزشگاه قدیمی تر را که اصلا جام جهانی 1994 هم در آن برگزار نشده را باز سازی کرده اند.