به گزارش "ورزش سه"، فوتبال نیز از مناقشه دیپلماتیک مراکش و الجزایر در امان نماند. فدراسیون فوتبال مراکش اعلام کرده است که در مسابقات قهرمانی ملت های آفریقا(CHAN) که در الجزایر برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد. آنها ادعا می کنند که مقامات الجزایر اجازه پرواز مستقیم بین رباط و الجزیره را برای سفر تیم فوتبال مراکش نداده اند. هر دو کشور در حال حاضر روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده اند و بیش از یک سال پیش، الجزایر تصمیم گرفت ورود هواپیماهای مراکشی به حریم هوایی خود را منع کند.

اعلام مراکش یک روز قبل از آغاز این رقابت ها در شهر کنستانتین(قسطنطنیه) الجزایر است. تیم مراکش برنده آخرین دوره این مسابقات است که تنها بازیکنان حاضر در لیگ های داخلی کشورها می توانند در آن شرکت کنند. از سوی دیگر الجزایری ها معتقدند که مراکش این مسابقات را بایکوت کرده و ادعا می کنند که مراکش شرکت در بازی ها را مشروط به پرواز مستقیم از رباط به کنستانتین کرده است.

وزیر ورزش و جوانان الجزایر به صراحت گفته است که این امکان پذیر نیست، زیرا مسائل حاکمیتی بیش از هر چیز مورد توجه است. فدراسیون مراکش می گوید که درخواست مجوز پرواز را از کنفدراسیون فوتبال آفریقا در 22 دسامبر(سه هفته پیش) درخواست کرده و 24 ساعت مانده به شروع بازی ها، مقامات الجزایر چراغ سبز نشان نداده اند.