با حذف تیم های ملوان، ذوب آهن، تراکتور، سایپا و فجر شهید سپاسی 5 قهرمان مسابقات جام حذفی ایران در ادوار گذشته حذف شدند

استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و نساجی، 5 تیمی هستند که سابقه قهرمانی در مسابقات جام حذفی را داشته و حالا در دور بعدی این مسابقات حضور دارند و از سوی دیگر ملوان، ذوب آهن، تراکتور، سایپا و فجرسپاسی 5 قهرمانی هستند که از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش طرفداری، از جمع قهرمانان گذشته مسابقات جام حذفی تیم های شاهین اهواز، بهمن، برق شیراز و نفت تهران بنا به دلایل مختلف در مسابقات جام حذفی حضور نداشته اند.

5 تیم حذف شده از قهرمانان گذشته روی هم 11 بار قهرمان مسابقات شده بودند؛ ذوب آهن 4 بار، ملوان 3 بار، تراکتور 2 بار و تیم های سایپا و فجرشهید سپاسی هر کدام یک بار قهرمان این مسابقات شده بودند ضمن این که از میان 5 قهرمان گذشته باقی مانده در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، استقلال 7 بار، پرسپولیس 6 بار، سپاهان 5 بار و تیم های فولاد و نساجی هرکدام یک بار سابقه قهرمانی در جام را داشته و روی هم 19 بار فاتح مسابقات جام حذفی شده اند.

بر این اساس باید گفت جام حذفی فوتبال ایران نیمی از قهرمان هایش را در مرحله یک شانزدهم نهایی از دست داده و حالا تنها 5 تیم بین 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها سابقه قهرمان شدن در ادوار گذشته این مسابقات را دارند.