به نقل از نشریه سان انگلیس؛ در حالی که باشگاه چلسی از شماره پیراهن بازیکن جدید خود میخایلو مودریک رونمایی کرده است، جزئیاتی عجیب از قرارداد این بازیکن اوکراینی با آبی‌پوشان لندن نیز منتشر شده است.

مودریک 22 ساله که در پست بال چپ بازی می‌کند و در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشت، در چلسی پیراهن شماره 15 را به تن خواهد کرد. او روز گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه استمفوردبریج حضور پیدا کرد اما از روی سکوها شاهد پیروزی یک بر صفر هم‌تیمی‌هایش برابر کریستال پالاس بود.

قرارداد چلسی با مودریک 8 سال و نیمی و رقم آن 88 میلیون پوند است که از این مقدار 62 میلیون پوند آن در ابتدا پرداخت شده و 26 میلیون پوند دیگر مربوط به پاداش‌های مرتبط با عملکرد بازیکنان است.

اکنون رینات آخمتوف رئیس باشگاه شاختار دونتسک اوکراین که مودریک از آن به چلسی پیوست، جزئیات بیشتری درباره این قرارداد فاش کرده که به موجب آن باشگاه لیگ برتری پذیرفته که 20.5 میلیون پوند از رقم قرارداد بازیکن جدیدش را به کمک به سربازان اوکراینی حاضر در جبهه جنگ با نیروهای متجاوز روسی در خاک این کشور اختصاص دهد. علاوه بر آن چلسی قبول کرده که یک بازی دوستانه در شهر دونتسک اوکراین به مصاف شاختار برود.

آخمتوف گفت: باشگاه شاختار آخرین توافق نهایی را با چلسی امضا کرد و به موجب آن میخایلو مودریک دوران بازیگری‌اش را از این پس در چلسی و در قوی‌ترین لیگ باشگاهی دنیا ادامه خواهد داد. اول و بیش از هر چیز من می‌خواهم از تمام دنیا به خاطر کمک به اوکراین تشکر کنم. امروز ما به لطف ارتش اوکراین می‌توانیم درباره فوتبال اوکراین حرف بزنیم، درباره مردم اوکراین و حمایت فوق‌العاده‌ای که دنیای متمدن از آنها نشان داده است. به موجب قراردادی که ما برای انتقال مودریک به چلسی بستیم، من 25 میلیون دلار (20.5 میلیون پوند) از رقم این قرارداد را برای کمک به سربازان‌مان، به مدافعان وطن‌مان و خانواده‌های آنها اختصاص می‌دهم. این پول صرف پوشش نیازهای مختلف آنها خواهد شد، از تأمین بودجه مخارج درمانی و روانی آنها گرفته تا تأمین ملزومات زندگی‌شان. برای شفافیت در اجرای این پروژه هم، تصمیم مستقل تشکیل خواهد شد که مستقیماً با سربازان و خانواده‌های آنها در ارتباط خواهد بود.

258 258