با اعلام پپ گواردیولا، روبن دیاز با مصدومیتی طولانی مدت مواجه شده است.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل منچستریونایتد در مورد این دیدار، شرایط زینچنکو، رالف رانگنیک، مصدومیت دیاز و سایر مسائل صحبت کرد. به گزارش طرفداری، پپ گواردیولا در این کنفرانس خبری در مورد وضعیت اوکراین و حال روحی زینچنکو گفت:

وضعیت نگران کننده است. تا وقتی که جنگ ادامه دارد، همه چیز بدتر و بدتر می شود. زینچنکو به طرزی باورنکردنی با انجام پروژه های مختلف در حمایت از کشورش مشارکت دارد. او بهتر از هر کسی این شرایط را می داند، خانواده او آن جا هستند. در این هشت یا نه روز، همه چیز در حال بدتر شدن است. متاسفانه این وضعیت روزهای بیشتری طول خواهد کشید.

اقدام لیگ برتر انگلیس در این مورد؟

مهم است اما در نهایت این فقط یک حرکت است. در سراسر جهان باید شخصاً و جمعاً کاری انجام داد. سیاستمداران می توانند از وقوع چنین وقایعی اجتناب کنند. این اتفاق می افتد زیرا آن ها کاملاً بازنده هستند. این اتفاق می افتد زیرا آن ها قادر به انجام کاری نیستند. این اتفاق در مکانی رخ می دهد که افراد بی گناهی در آن جا در حال رنج کشیدن هستند. این اتفاق هنوز هم رخ می دهد. ناتو و کشورهای اروپایی شکست خورده اند.

رالف رانگنیک؟

تفاوت تیم رانگنیک پرسینگ است. رانگنیک پدر پرسینگ و انتقال توپ است. شما این را در لیورپول و ساوتهمپتون و لیدز با جسی مارش و کمی با چلسی توخل می بینید. اکثر باشگاه های برتر در این جمع هستند، پنج یا شش تیم اکنون به این سبک بازی می کنند. مهم ترین ها لیورپول، منچستریونایتد، چلسی و ساوتهمپتون که این کار را به شکلی عالی انجام می دهد، هستند. الان لیدز نیز به این جمع اضافه شده است. کاری که رانگنیک در آلمان انجام داد استثنایی است، یک مدرسه فوتبال مناسب، لایپزیش، اتریش، نیویورک، همه این تیم ها به شکلی مشابه بازی می کنند. او به اینجا آمد و شما کم کم الگوهای کاری آن چه او می خواهد انجام دهد را دیدید.

موفقیت منچسترسیتی از زمان گل آگوئرو و شکست دادن منچستریونایتد در کورس قهرمانی و افت منچستریونایتد؟

به یک ساعت زمان نیاز دارم تا بگویم منچسترسیتی چه کاری انجام داده است اما در منچستریونایتد نیستم پس نمی دانم شرایط این تیم چگونه است. برای ما، اگر می خواهیم به این سبک بازی کنیم باید بازیکنان و سرمربی مناسبی پیدا نماییم. هر سرمربی ای سبک خودش را دارد و موفقیت ما به فقط من بستگی ندارد. افراد ما در کنار هم از ابوظبی و سایر افراد اینجا در باشگاه تلاش کرده اند. قدم به قدم، ما سعی می کنیم در بازی ها پیروز شویم. بازیکنان بازی می کنند، چیز زیادی تغییر نمی کند و باعث می شوند به اینجا بودن افتخار کنم. افت منچستریونایتد و موفقیت اندک آن ها به من ربطی ندارد. من آنجا نیستم و نمی توانم نظری بدهم.

رقابتی ترین دربی در دوران حضورت؟

منچستریونایتد همیشه تیمی رقابت طلب بوده است. وقتی در فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد سر الکس بازی کردیم، یا سال قبل که برای قهرمانی می جنگیدیم، همیشه احترام زیادی برای تاریخ این باشگاه و کیفیت بازیکنانش قائل بودیم. مهم نیست چه اتفاقی رخ دهد، همیشه احترام زیادی برای آن ها قائلیم.

مصدومان تیم؟

ناتان آکه و روبن دیاز در دسترس نیستند. بقیه آماده اند. کول پالمر بهتر است و امیدواریم که در روزهای آینده به تمرینات گروهی بازگردد. مصدومیت دیاز از ناحیه همسترینگ است و 4 الی 6 هفته از میادین دور خواهد بود. این اتفاق ها رخ می دهد. در فصول دیگر نیز پیش آمده که بهترین بازیکنان ما 8 یا 9 هفته از میادین دور بوده اند. کوین دی بروین مثال خوبی است. من دیاز را دوست دارم اما او همراه ما نیست و بابت این گریه نخواهم کرد. فقط دو مدافع مرکزی داریم اما این اتفاقات پیش می آید. همین است که هست. بازیکنان شایسته ای را در اختیار داریم. مردم می گویند ما در مواجه با کرونا خوش شانس بودیم. ما الان 14 یا 15 بازیکن داریم. با این بازیکنان می جنگیم و سعی می کنیم خوب بازی کنیم. اگر خوب بازی نکنیم، جنگیدن غیر ممکن است. سعی می کنیم خوب بازی کنیم و با همین بازیکنان پیروز شویم.

چرا در دربی ها تیم مهمان بهتر بازی می کند؟

درست است که ما بیشتر در اولدترافورد پیروز شده ایم تا اینجا. دلیل خاصی ندارد. در تمام بازی ها با قدرت خوبی عمل کرده ایم و روی ضدحملات از سوی منچستریونایتد مجازات شدیم. وقتی آن ها می توانند با کریستیانو، الانگا، رشفورد، سانچو و فرناندز بدوند و ضد حمله بزنند، غیر قابل توقف و سریع هستند.

آماده سازی متفاوت برای بازی مقابل منچستریونایتد؟

می دانم یک بازی دربی چقدر برای هوادارانمان مهم است. در نهایت ما برای پیروزی در دربی ها بازی نمی کنیم. ما برای قهرمانی در لیگ برتر بازی می کنیم و چیزی تغییر نکرده است. ما می دانیم حریفمان چقدر خوب است. برای قهرمانی باید تقریباً در تمام بازی ها پیروز شد و فقط برای لذت بردن پیروز نمی شویم. فصل قبل در خانه مقابل منچستریونایتد شکست خوردیم و در نهایت قهرمان لیگ برتر شدیم. من از الان می پذیرم که یکشنبه مقابل منچستریونایتد شکست بخورم و سپس قهرمان لیگ برتر شوم. این لیگ کاپ یا دیداری حذفی یا اف ای کاپ نیست. این بازی لیگ است و سعی می کنیم پیروز شویم. با انرژی کامل در زمین مبارزه خواهیم کرد. من می توانم جدول را از دید منچستریونایتد نگاه کنم، 19 امتیاز کمتر از ما. می بینم که آن ها بسیار خوب هستند، همین. فوتبال را باید با احساس بازی کرد، در غیر این صورت خسته کننده خواهد شد. باید با انرژی و اشتیاق بازی کرد اما احساسات خود را نیز باید کنترل کنید.

با گذشت این سال ها انتظار دربی درگیرانه تر و سخت تری را دارید؟

مقابل تیم هایی بازی می کنیم که 6 امتیاز یا 25 امتیاز از ما عقب هستند، این مشکلی نیست. در لیگ برتر ما با امتیازات زیادی از حریف پیش بوده ایم که در ابتدای فصل انتظارش را نداشتیم. فکر می کنم اوله سولسشر در فصل گذشته، عملکرد فوق العاده ای داشت اما ما استثنایی بودیم. من این که منچستریونایتد چقدر خوب است و چه بازیکنانی دارد را می بینم، این که آن ها 19 امتیاز از ما عقب هستند اهمیتی ندارد. ممکن است ببریم و ممکن است ببازیم. آن ها اکنون در خط حمله هجومی تر هستند، در لحظاتی جنگنده اند، بازیکنان کناری آن ها دونده های خوبی هستند. آن ها کیفیت دارند. باید آن ها را کنترل کنیم.

برای تقابل با بهترین منچستریونایتد ممکن آماده اید؟

من نقاط ضعف و قوت آن ها را می بینم. اگر فکر کنم بازی آسانی است، خوب نمی خوابم. باید نقاط ضعف آن ها را پیدا کنم. همیشه به بهترین نسخه تمام آن ها فکر می کنم. ما گیج خواهیم شد. باید نقاط قوت آن ها را به بازیکنانم بگویم. من نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. همه باید آماده باشند، مدافعان باید با وینگرهای آن ها مقابله کنند. باید آماده باشیم. این منچستریونایتد رانگنیک است و نیازی نیست به منچستریونایتد اوله فکر کنیم. آن ها در بازی های زیادی پیروز نشدند و در اکثر مواقع در بازی های خارج از خانه گلزنی کردند. بازی سختی خواهد بود. آن ها منتظر اشتباهی از سوی ما هستند.

اهمیت هواداران؟

البته که بازی خاصی است. دربی ها در اسپانیا و آلمان و البته اینجا خاص هستند. مردم آن جا خواهند بود. باید به آن ها هیجان لازم را بدهیم.

تقلید فودن از مسی مقابل پیتربرو؟

نصیحتم این است که به تماشای بازی مسی ادامه دهد.

تقابل دوباره با رونالدو؟

او در کنار مسی یکی از بهترین بازیکنان 15 سال اخیر بوده است. کاری که این دو بازیکن انجام داده اند را قرار نیست دوباره ببینیم. وقتی به چنین جایگاهی دست می یابید، همیشه زیر نظر هستید. به خصوص امروزه با وجود شبکه های اجتماعی وضعیت بدتر نیز هست. رونالدو بسیار خوب و به عنوان یک تمام کننده، بازیکنی استثنایی و سطح بالاست. تماشای بازی او در این سال ها لذت بخش بوده است. باید با انجام بازی خود و قدرتمان او را از توپ دور نگه داریم چون همیشه غیرقابل توقف است. او کیفیت زیادی دارد. باید او را کنترل کنیم. او یکی از بهترین ها از نظر گلزنی است و همیشه ذهنیت قدرتمندی دارد. بدون هیچ مشکلی با فشارها و انتظارات کنار می آید و دوران حرفه ای خود را به شکلی مثبت پیش می برد.