همه چیز برای انتقال پدیده فوتبال اوکراین به آرسنال آماده به نظر می رسید اما چلسی خیلی سریع دست به کار شد تا یکی از جذاب ترین هایجک های تاریخ فوتبال را انجام دهد. 

چلسی برای قاپیدن میخایلو مودریک از مقابل چشمان آرسنال تنها به یک آخر هفته نیاز داشت؛ اما این انتقال بدون تمایل خود بازیکن غیرممکن بود. 

طرفداری | چلسی با هایجک میخایلو مودریک از آرسنال، یکی از جذاب ترین داستان های نقل و انتقالات دنیای فوتبال را نوشت. آبی های لندن بازیکنی که به نظر می رسید رویای توپچی شدن در سر دارد را با پرداخت 70 میلیون یورو به شاختار دونتسک (30 میلیون یورو پاداش)  به استمفوردبریج بردند. این بازیکن 22 ساله بین دو نیمه دیدار چلسی و کریستال پالاس مقابل چشم هواداران چلسی معارفه شد. اما چرا این اتفاق افتاد و دلیل تغییر تیم مورد علاقه مودریک چه بود؟ اتلتیک مصاحبه ای با سرگی پالکین انجام داده و ماجرا را به نقل از مدیر اجرایی شاختار دونتسک اوکراین روایت کرده است. 

چه زمانی فهمیدید که مقصد مودریک چلسی خواهد بود؟

خود من؟ دو روز قبل (شنبه). زمانی که بهداد اقبالی و پل وینستنلی به اینجا آمدند. آنها در آنتالیا (محل برپا شدن کمپ تمرینی شاختار) حاضر شدند. قبل از ورود آنها نمی دانستم که چلسی تا چه حد برای این انتقال جدی است چون همان طور که با آرسنال ارتباط داشتم، با آنها هم در همان حد ارتباط گرفته بودم. راستش را بخواهید با آرسنال بیشتر مذاکره کرده بودم تا چلسی. آرسنال تا قبل آخرین جلسه بسیار نزدیک به جذب مودریک بود؛ در حقیقت از چلسی هم جلوتر بود. 

چه چیزی تفاوت را رقم زد؟

آرسنال از یک ماه و نیم قبل که با ما تماس بگیرد، با خود بازیکن در تماس بود. چلسی حدود سه هفته قبل به سراغ ما آمد و اجازه گرفت تا با مودریک مذاکره کند؛ آرسنالی ها از مدت ها قبل به وسیله زینچنکو، آرتتا و ادو این کار را شروع کرده بودند! به چلسی اجازه دادیم. مذاکره آداب خودش را دارد، تا زمانی که امضایی در کار نبوده و نقطه آخر متن تایپ نشده، نمی توانید آن را تمام شده بدانید. وقتی آرسنالی ها به من گفتند که از قبل مذاکره با بازیکن را شروع کرده اند، غافلگیر نشدم چون از ماجرا خبر داشتم. به آنها گفتم مشکلی نیست اما قبل از هر چیزی باید با ما توافق کنید. من همان زمان به مودریک گفتم که اگر در زمستان تو را نفروشیم، قطعا در تابستان می فروشیم. خود بازیکن هیچ فشاری به ما وارد نکرد و عجله ای نداشت، یک رفتار کاملا حرفه ای. 

در مورد رقم قرارداد و دستمزد بیشتر چلسی نسبت به آرسنال چه چیزی می توانید به ما بگویید؟ 

در مجموع رقم پیشنهادی دو تیم برابر بود اما نه به طور دقیق و مو به مو. رقم کل انتقال یکی است، متغیرها برابر هستند و پاداش قرارداد هم وجود دارد. اما اگر به جزئیات پاداش ها نگاه کنید، ماجرا کاملا متفاوت می شود؛ از شروط پرداخت پاداش گرفته تا زمان پرداخت.  بگذارید این گونه بگویم، بندهای پاداش باید در دسترس و واقع بینانه باشند. چلسی در این بخش  بسیار جدی تر از آرسنال ظاهر شد. یک جلسه 10 ساعته با چلسی داشتیم و آنها همه اجزای پروژه خودشان را برای بازیکن تشریح کردند. به شما قول می دهم، در باشگاه چلسی یک پروژه بی نظیر در جریان است که در نهایت یکی از بهترین باشگاه های ورزشی جهان را خواهد ساخت. از دید ما چلسی جاه طلب تر از آرسنال به نظر رسید. 

پاداش های چلسی به قهرمانی اروپا و لیگ برتر مربوط می شوند؟

بله، چنین بندهایی هستند. اما خبری از بند توپ طلا در کار نیست. با این حال هم ما و هم آنها حس می کنیم مودریک روزی به این جایزه می رسد، امسال و سال بعد نه اما شاید 3 یا 4 سال بعد. 

بخشی از این انتقال به سربازان اوکراینی می رسد؟

نه، مبلغ از اموال شخصی خود رئیس باشگاه است. او خودش این مبلغ را به نهاد مربوطه اهد می کند. این مبلغ صرف کمک به خانواده هایی می شود که نان آورشان را در جنگ از دست داده اند.