سپاهان و استقلال این هفته با هم دیدار می کنند.

استقلال و سپاهان نه تنها سابقه انجام قدیمی ترین بازی تاریخ لیگ فوتبال ایران را دارند که 2 ضلع از سه ضلع قدرت فوتبال ایران در دوران لیگ حرفه ای بوده اند.

به گزارش طرفداری، این 2 تیم در 21 سال گذشته جام های بسیاری را در مسابقات مختلف به دست آورده اند، استقلال در دوران لیگ حرفه ای، 4 بار قهرمان لیگ و 4 بار قهرمان جام حذفی شده است و تیم فوتبال سپاهان هم 5 بار قهرمان لیگ و 4 بار قهرمان جام حذفی شده است.

در این مدت تیم فوتبال پرسپولیس هم 7 بار فاتح لیگ ایران و 3 بار قهرمان جام حذفی بوده است. بر این اساس در دوران لیگ برتر، پرسپولیس 10 جام، سپاهان 9 جام و استقلال 8 جام به دست آورده اند، ضمن این که پرسپولیس 4 بار فاتح سوپرجام شده و استقلال هم یک بار فاتح این جام شده اما جام های متعارف فوتبال ایران در واقع همان لیگ و جام حذفی هستند.

به هر حال دیدار استقلال و سپاهان دیدار تیم هایی است که روی هم 17 جام را در 21 سال گذشته به دست آورده اند و یکی از 3 دیدار مهم فوتبال ایران را در مصاف های رودررو می سازند، استقلال و سپاهان، پرسپولیس و سپاهان و البته بازی دربی پایتخت مهم ترین دیدارهایی است که در سالهای اخیر فوتبال ایران برگزار شده است.