کارشناس داوری رسانه طرفداری به تحلیل عملکرد اکرمی در بازی سپاهان و استقلال پرداخت.

رضا کرمانشاهی کارشناس داوری رسانه طرفداری از عملکرد خوب حسن اکرمی در بازی امروز صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، سپاهان و استقلال امروز در چارچوب رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری 2-1 سپاهان پایان یافت. حسن اکرمی داور این مسابقه بود و مروجی و محمد راهی کمک های او بودند. با رضا کرمانشاهی به تحلیل اتفاقات داوری پرداختیم:

بازی جاندار و سختی را شاهد بودیم بهترین قضاوت را از داوران شاهد بودیم و اکثر صحنه ها را به درستی قضاوت کردند و موارد اخطار را به درستی انجام دادند. اکرمی نشان داد داور با تجربه و بین المللی و پخته ای شده و کمیته داوران به درستی به او اعتماد کرده و این بازی را به او داده و توانست از پس قضاوت این بازی به خوبی بربیاید. دوندگی بسیار عالی ای داشت و نزدیک به صحنه بود و نیمه اول کارت زردهای زیادی داد که این در نیمه دوم کارش را خیلی راحت کرد و تمام موارد اخطار و همه چیز را به درستی اعمال کرد و نزدیک به صحنه می دوید و تذکر به نیمکت ها خیلی خوب بود و رفتارش با بازیکنان دو تیم یکنواخت بود و با صبوری قضاوت می کرد، جایی که باید می خندید به خودش آرامش می داد و این کار را کرد و بازیکنان چهره خیلی ملویی را از داور می دیدند و دعوت به آرامش می کرد بازیکنان را و در مواقعی که باید تذکر می داد و در مواقعی که اخطار، اخطار داد و در مواقعی که باید آوانتاژ می داد این را به درستی انجام می داد. فکر می کنم یکی از بهترین قضاوت ها را شاهد بودیم از اکرمی در این بازی سخت که اگر حاشیه داشت می توانست تا یک ماه کمیته داوران را تحت فشار و تصمیماتش را تحت فشار قرار دهد.

کرمانشاهی در ادامه افزود:

یک شبیه سازی داشت در محوطه جریمه که به درستی شبیه سازی را گرفت و اخطار به نظر من کمی سخت گیرانه بود چون برخوردی اتفاق افتاد ولی پنالتی نبود و دقیقه آخر روی شجاعت و شهامت داور در دقیقه 94 بازی تصمیم سخت و حساسی اعمال کند و پنالتی ای که برای سپاهان گرفت، انقدر جایگیری اش خوب بود و توانست تصمیم بگیرد و مدافع استقلال در محاسباتش اشتباه کرد و با پایش آمد توپ را بزند و به پای بازیکن سپاهان کرد و جریمه اش ضربه آزاد مستقیم و پنالتی به درستی زده شد. نحوه زدن پنالتی و همه چیز به درستی انجام شد و دقت بالایی داشت و در تصاویر می دیدیم که دارد تذکر می دهد به مدافعان و مهاجمان هر دو تیم که داخل محوطه جریمه نیایند و به دروازه بان آموزش داد که پایش حتما روی خط باشد و این پیشگیری است شاید دروازه بان حواسش نباشد و بازیکنان تحت فشار هستند و حواس شان نباشد و بعد داور بخواهد اعمال قانون کند مثل بازی استقلال و تراکتور، حواشی زیادی همراه شد. داور و کمک داور پیشگیری کردند و پنالتی به درستی زده شد، وقت های اضافه هم درست بود ولی در نیمه دوم چون در زدن پنالتی وقت زیادی گرفته شد می توانست دو سه دقیقه به تایم خودش اضافه کند و مدیریت خودش را کند که انجام نداد ولی شاهد قضاوت خیلی خوبی از داوری بودیم. تکل مغانلو را هم دیدیم که کارت زرد درست بود و اخراج نداشت.