این باشگاه با ارسال نامه ای به سازمان لیگ به نگاه تبعیض آمیز سازمان لیگ در بحث شرایط ورود تماشاگران به ورزشگاه ها برای تیمهای پایتخت نشین و دیگر تیمهای شهرستانی معترض شد.

در این نامه که به امضای جهانگیر کی شمس، مدیرعامل باشگاه رسیده است، ضمن استناد به اعلام برنامه های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی مبنی بر برگزاری شهر آرود پایتخت با حضور بیست هزار نفر تماشاگر، خطاب به بهاروند رئیس محترم سازمان لیگ فوتبال ایران آمده است: با توجه به حضور تماشاگر در اکثر ورزشگاه های فوتبال در دنیا و سابقه برگزاری فوتبال با حضور تماشاگر در دیدار قبل پرسپولیس و استقلال، این حق قانونی سایر باشگاه های فوتبال ایران از جمله تیم بسیار محبوب و مردمی صنعت نفت آبادان است که بر اساس مقررات و شیوه نامه های بهداشتی، قادر به میزبانی از تماشاگران خودی و تیم حریف باشد.

متاسفانه نگاه بسیار تبعیض آمیز فدراسیون فوتبال کشور نسبت به ۱۴ تیم دیگر لیگ برتری و نادیده گرفتن نقش و اهمیت این تیم ها در برگزاری یک لیگ منظم و باشکوه، تبدیل به امری کاملا طبیعی شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: سال های بی شماری است که فلسفه مدیریتی مبتنی بر تفکیک باشگاه ها بر اساس دو تیم اصلی و چهارده تیم فرعی در همه ارکان، سیاست ها، برنامه ها و رفتارهای فردی و گروهی مدیران، کارشناسان و حتی کارمندان محترم فدراسیون فوتبال و زیر مجموعه های آن نهادینه شده است.

تغییر روز برگزاری مسابقات، زمین برگزاری محل مسابقه، ساعت برگزاری مسابقه، داور و ناظر مسابقات و ... آن هم بدون هماهنگی با ۱۴ تیم لیگ برتری از طرف فدراسیون موضوعی عادی است که موافقت و یا مخالفت تیم میزبان و یا میهمان، هیچگونه تاثیری در این تصمیم گیری ها ندارد و شوربختانه فدراسیون فوتبال حتی آنقدر برای تیم های غیر محبوب خود ارزش قائل نیست که به اعتراض های منطقی و قانونی آنها پاسخی بدهد. عجیب تر آنکه فوتبال کشور به دفعات از اینگونه تصمیمات غیرعادلانه و خودخواهانه آسیب دیده اما تجربه نیاندوخته است.

در ادامه ی این نامه ی اعتراضی خطاب به رئیس سازمان لیگ آمده است: از آنجا که احتمال می رود این نامه هم مانند تمام نامه ها، درخواست ها و اعتراضات این باشگاه حتی توسط مسئولان محترم خوانده نشود، اما بر اساس مسئولیتی که در قبال مردم شریف، فوتبال فہم و فرهیخته آبادان داریم، لازم می دانیم که درخواست اعتراض آمیز خود را مبنی بر لزوم بازگشایی درب ورزشگاه تختی آبادان به روی تماشاگران عاشق این تیم رسانه ای کنیم‌.