پرسپولیس برای حفظ پیروزی حداقلی خود مقابل صنعت نفت چند تعویض تدافعی انجام داد

سرخ پوشان در آبادان به جای ارائه تدابیری برای گلزنی بیشتر و بالا بردن تفاضل گل خود، دست به تعویض های تدافعی زدند تا مشخص شود کسب سه امتیاز برای آن ها اولویت دارد.

به گزارش طرفداری، تعداد کم گل زده پرسپولیس نسبت به دیگر تیم های مدعی، باعث می شد تا پیش از رویارویی با صنعت نفت آبادان و خط دفاعی شکننده این تیم، پیش بینی شود گل محمدی و شاگردانش با ارائه یک بازی کاملا هجومی در طول 90 دقیقه به فکر یک پیروزی پرگل باشند. به ویژه این که سپاهان به عنوان حریف مستقیم پرسپولیس از نظر تعداد گل زده و تفاضل گل شرایط بهتری نسبت به سرخ پوشان دارد.

اما روند بازی پرسپولیس در طول 90 دقیقه و تعویض هایی که انجام شد تمام پیش بینی های قبلی را به این سمت و سو برد که یحیی فقط می خواهد ببرد و حتی در مقابل تیم پانزدهم جدول هم کسب یک پیروزی حداقلی کافی است.

درحالی که پیش بینی می شد سعید صادقی جای یکی از هافبک های دفاعی را در نیمه دوم بگیرد، نه تنها این اتفاقا رخ نداد بلکه او در دقیقه 64 جانشین مهدی ترابی شد. آن هم در شرایطی که هم پرسپولیس می توانست بقیه بازی را با یک هافبک دفاعی بازی کند و هم محمد عمری کاندیدای بهتری برای خروج از زمین نشان می داد.

در ادامه بازی شیخ دیاباته بیرون کشیده شد و درحالی که حالی که منتظر حضور یک مهاجم دیگر در زمین بودیم؛ علی نعمتی جای شیخ دیاباته را گرفت تا پرسپولیس با تکراری ترین تعویض خود و فرستادن دوباره علی نعمتی به دفاع چپ، 12 دقیقه بعدی را با یک مهاجم تخصصی بازی کند.

در آخرین ابتدایی وقت های تلف شده هم فرشاد فرجی جای آل کثیر را گرفت تا مشخص شود روند تعویض های دفاعی به سمت و سویی است که پرسپولیس از صتعت نفت فقط امتیاز بگیرد.

گفتنی است پرسپولیس در نهایت با همان دو هافبک دفاعی به کار خود پایان داد.