به گزارش "ورزش سه "، خبرهای ناخوشایند از اول هفته و نرسیدن ستاره ها به تمرینات تیم ملی  استرس زیادی  به طرفداران ایران وارد کرد.


از دست دادن سردار آزمون ،احمد نورالهی ،احسان حاج صفی و مجید حسینی  به دلیل بیماری کرونا و دیر رسیدن علیرضا جهانبخش ،کریم انصاری فر،علیرضا بیرانوند،امیر عابدزاده  و مهدی طارمی به اردو  و از دست دادن دو جوان اول تیم ملی مهدی قایدی و الهیار صیاد منش و نداشتن تمرینات مناسب قبل از آغاز بازی با عراق ،دلهره و اضطراب را به اردوی تیم ملی و مردم آورده بود.


شرایط به قدری سخت شده بود که خیلی ها فکر صعود در برابر عراق را از سر بیرون کرده بودند و پیروزی برابر عراق را در تهران سخت و دشوار تحلیل می کردند.


ولی داستان تیم اسکوچیچ که در طول هفته یک کلمه حرف نزد و به بازی با عراق فکر می کرد فرق می کرد .

 

 

 


ایران برابر عراق یکی از بهترین بازی های چند سال گذشته را ارایه کرد تا سال ۲۰۲۲میلادی را پر شکوه آغاز کند. کارهای ترکیبی متعدد که از خط دفاع و حتی دروازه آغاز می شد موقعیت های متعددی برای ملی پوشان کشورمان که کمتر در کنار هم کار تاکتیکی در طول هفته انجام دادند ،ایجاد می کرد .


شاید اگر روز خوب دروازه بان عراق نبود ،این تیم شکست سنگین تری از دیدار رفت را تجربه می کرد و ایران روز خوبش را پرگل به پایان می برد.


این مهمترین پیشرفت فوتبال ایران در این سالهاست .دیگر نیازی به تعطیلی رقابت های باشگاهی نیست و ملی پوشان مانند تیم های ملی بزرگ خارجی ۷۲ساعت زمان برای هماهنگی ذهنی نیاز دارند و اردوهای بلند مدت به ذهن هیچ کس خطور نمی کند.


ذهن متمرکز و آمادگی بالای بدنی به همراه تفکر حرفه ای مهمترین دستاورد نسلی است که خیلی از آنها دومین و حتی سومین جام جهانی پیاپی خود را تجربه خواهند کرد.