سرمربی چلسی معتقد است مدافع دانمارکی این تیم می تواند در آینده تبدیل به بازیکن بزرگی برای این تیم شود.

توماس توخل می گوید اگر چه لوکاکو از شرایط فعلی خود راضی نیست اما فرصت بازی به او خواهد رسید.

به گزارش طرفداری و به نقل از وب سایت رسمی باشگاه چلسی، از هفته سی ام مسابقات لیگ برتر انگلیس، چلسی فردا در خانه نوریچ به میدان می رود. به همین خاطر توماس توخل، سرمربی آلمانی آبی های لندن در کنفرانس خبری پیش از این دیدار حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. صحبت های او را در ادامه می خوانید:

شرایط تیم

امروز همه به جز بن چیلول و ریس جیمز تمرین کردند. جیمز بعد از سه بازی اخیرش دچار مشکل عضلانی شده است. او در جریان مسابقه این مشکل را حس کرد و شرایطش بهتر نشده است.امروز آزمایشات بیشتری رویش انجام خواهد شد. این که او چه چیزهایی می تواند به تیم بدهد کاملا واضح است به همین خاطر خبر مصدومیت او خبر خوبی محسوب نمی شود.

چیلول

فکر می کنم به مدت یک دقیقه به چمن محل تمرین آمد و عکس گرفت. شرایط هوایی جوری بود که می توانست در فضای باز تمرین کند. به او اجازه دادند اندکی بوی چمن را حس کند و هیجان زده شود اما اصلا نزدیک به فوتبال بازی کردن یا حضور در تمرینات تیمی نیست.

فرم خوب کای هاورتس

من از این بابت احساس افتخار نمی کنم. این به او بستگی دارد. او پا پیش گذاشت. اگر بازیکنی داخل زمین است، به خودش بستگی دارد که در زمین بماند. او اندکی ناراحت بود، نمی توانست بجنگد اما او طرز فکرش را تغییر داد، از فیزیک بدنی اش استفاده کرد و حالا برای مدت زمانی طولانی است که در فرم خوبی قرار دارد.

مالکیت باشگاه

شفافیت همیشه بهتر از ابهام است اما توانسته ایم در شرایطی که ابهام زیادی وجود دارد، عملکرد خوبی داشته باشیم و این باعث افتخار ما است. قطعا اطلاعات من بیشتر از شما نیست. به همین خاطر در حال حاضر چیز جدیدی برای گفتن در این مورد ندارم. می توانم بگویم رابطه خوبی با افراد فعلی در دوران پسا آبراموویچ دارم. 

سختی ادامه دادن به کار در شرایط فعلی

کارمان خیلی هم سخت نبود و این به خاطر تلاش های باشگاه و افراد حاضر در آن است. کاملا مشخص است که باید چطور برخورد کنید و این کمک می کند. افراد حاضر در باشگاه خودشان را وقف کارشان کرده اند و این را بارها گفته ام که کیفیت حمایتی که از ما می شود فوق العاده است و این می تواند در چنین شرایطی از شما محافظت کند.

لوکاکو

در حال حاضر شرایط برایش آسان نیست اما او یکی از اعضای تیم است و یکی از اعضای مهم تیم هم محسوب می شود. گاهی اوقات بازیکنان خوشحال نیستند ولی ما فقط می توانیم از 11 بازیکن استفاده کنیم. همیشه شانس بازی برای لوکاکو وجود دارد زیرا کای می تواند در پست  های دیگر به جز مهاجم هم بازی کند و در گذشته هم گاهی اوقات با دو مهاجم به میدان رفته ایم.

کریستنسن

ابهاماتی وجود دارد، این طور نیست؟ ما هم هفته ها است این شایعات را شنیده ایم و از بابت آن خوشحال نیستیم. از نظر شخصی فکر می کنم بهترین کار برای او ماندن است چون به شدت رویش حساب کرده ایم. فکر نمی کنم شرایط قراردادش روی استفاده از او در تیم تاثیر بگذارد. اگر مشکلی پیش بیایدبهترین کار این است که مسائل را شخصی نکنیم. او هنوز بازیکن تیم ما است و تا زمانی که بازیکن چلسی باشد کاری را می کنیم که برای تیم خوب است. او می داند که برایش ارزش زیادی قائلیم و به نظرم در مقطع مهمی از فوتبالش در چلسی رسیده است. در سن مناسبی قرار دارد و سبک بازی تیم برایش عالی است. به نظرم در این مقطع می تواند تبدیل به بازیکنی بزرگ برای چلسی در سال های آینده شود. اگر تصمیم دیگری بگیرد، موضوع را شخصی نمی کنم.

رقابت با لیورپول و منچسترسیتی

ما همه چیز داریم و این واضح است. بهانه ای وجود ندارد. باشگاه همه چیز برایمان فراهم کرده است. دلایلی برای فاصله ایجاد شده وجود دارد اما الان زمان گلایه کردن یا منفی نگری نیست. ابزار لازم را در اختیار داریم و از رقابت لذت خواهیم برد.

حضور در جمع چهار تیم برتر

منچسترسیتی و لیورپول هر ماه نتایج خوبی می گیرند و عملکردشان افت نمی کند ولی ما افت کردیم. کرونا و مصدومیت ها در زمانی مشخص ما را گرفتار کرد و تاثیر زیادی روی کسب امتیاز ما داشت. در حال حاضر داریم بهتر می شویم و به فرم خوبمان بر می گردیم و این خبر خوبی است.

دیدار با نوریچ

نباید بر اساس پیروزی 7 بر صفرمان در مورد آنها فکر کنیم. از آن زمان چیزهای زیادی تغییر کرده است و این واضح است. باید متواضع باقی بمانیم و دائما تلاش کنیم. این کاری است که دو تیم برتر این لیگ سال هاست دارند آن را انجام می دهند.

پولیشیچ

او در فرم خوبی است و ارتباط خوبی بین او، کای و میسون وجود دارد. از نظر من چیزی که کریستین نیاز دارد قدرت فیزیکی است. او جاه طلبی و عطش حضور در محوطه جریمه را دارد و این خوب است. به این نیاز داریم. اگر او روی این مسائل تمرکز کند و از نظر فیزیکی آماده باشد، می تواند تاثیر زیادی روی سبک بازی ما بگذارد.

قرارداد بازیکنان

نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. نمی دانم. آیا روی بازیکنان تاثیر می گذارد؟ باید از آنها بپرسید. در حال حاضر در ماه مارس هستیم و زمان داریم اما باید برخی از مشکلات را حل کنیم و تا الان قادر به انجام این کار نبوده ایم. بازیکنان عملکرد خوبی داشته اند و باید به آنها تبریک گفت اما این نشانگر روحیه باشگاه است.