به گزارش " ورزش سه "، شاید کسی کمتر به یاد داشته باشد، احمدرضا عابدزاده دروازه بان بزرگ فوتبال ایران در یک روز جلوی گلهای خورده اش در یک بازی عدد 4 آمده باشد، او در دوران اوج فوتبالش و در ضربات پنالتی هم کمتر همچین عددی را جلوی تیمش قرار می داد و یکی از دلایل بزرگ روزهای خوب استقلال در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 و پرسپولیس دهه هفتاد بود.

اما عابدزاده هم با تمام آن بزرگی و روزهای خوبش، روز بد هم در فوتبال ایران داشته است. یکی از این روزهای بد در تاریخ 23 بهمن 1371 و در زمان برگزاری رقابت های سوپرجام و در روز بازی استقلال و سایپا اتفاق افتاد. دورانی که استقلال در سوپر جام خوب نبود و با قانون من در آوردی آن روزها بعد از قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا به جهت عدم کسب سهمیه در رقابت های سوپرجام تهران ، علیرغم رتبه پنجم این تیم بعد از تجمیع دو گروه لیگ آزادگان ، دسته سه را انتخاب کرد تا دوباره به چرخه بزرگان فوتبال ایران در سال 73 بعد از آن روزهای تلخ سال 72 برگردد. 

1800923

در آن روز خاص و در ورزشگاه آزادی، استقلال در عین ناباوری در برابر سایپا و در نبردی که بازی را 9 نفره برابر سایپای 10نفره به پایان برد، با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد تا عابدزاده یکی از بدترین روزهای فوتبالی خود را سپری کند.


این 4 گل در برابر سایپا و عدم کسب سهمیه در روزهایی که بیژن ذوالفقارنسب با پیشینه تاریخی در پرسپولیس استقلال را رهبری می کرد و سالها بعد عضو هیئت مدیره پرسپولیس نیز شد، چند سال بعد و درزمان هدایت ناصر حجازی دوباره اتفاق افتاد، تا دوران هدایت حجازی در استقلال در فصل 78-77 به پایان برسد.استقلال در بهار آن سال و در رقابت های لیگ آزادگان در روزی که با نتیجه سه بریک از سایپا جلو بود، سه گل دریافت کرد تا نتیجه پایانی بر روی تابلو ورزشگاه چهار بر سه به نفع سایپا شود.نتیجه ای باور نکردنی با حرف و حدیث های فراوان و تمام نشدنی و لایه های پنهان از نوع بازی بازیکنان استقلال دردقایق آخر  و رازهای فراوانی که هنوز حرف های ناگفته زیادی در دل خود دارد.