به گزارش "ورزش سه"، پس از سه فصل ناپیوسته و تجربه ساخت یک تیم سخت‌کوش و متفاوت در فوتبال ایران با وجود ناکامی در فصل جاری، جواد نکونام در حالی به همراه کاروان فولاد به قطر سفر کرده که در هفته‌های گذشته اوقات متفاوتی را به نسبت گذشته در اهواز گذرانده است.

نکونام که پس از تجربه حضور در تیم ملی و باشگاه نساجی سر از فولاد درآورده، به جز در فصلی که حمیدرضا گرشاسبی، عبدالله ویسی را به عنوان مربی برگزید و البته بعد از سه بازی دوباره نکونام را به تیم بازگرداند، دوران مربیگری‌اش را در فولاد آره‌نا سپری کرده و بنابراین عمقی ژرف در فولاد دارد؛ به خصوص که او بابت درخواست استقلال برای هدایت این تیم در ابتدای فصل جاری و همچنین حضور در تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش، برای خود اعتبار مضاعفی اندوخته و این مسئله همواره در ذهن هواداران فولاد قرار دارد که نکونام در دو مقطع می‌توانسته این باشگاه را به مقصد نیمکت‌های معتبرتری ترک کند، اما آنچه که نکونام را در نهایت در جمع فولادی‌ها نگه داشت، به جز سودای قهرمانی در لیگ فوتبال ایران در این فصل با بستن این تیم قوی، موضوع حضور در لیگ قهرمانان آسیا و شانسی است که او به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها پیگیری می‌کند.

1802678

البته در این فصل همه چیز بر خلاف آنچه او برای فولاد تصور می‌کرد پیش رفت و بنابراین درست در شرایطی که انتظار عمومی از فولاد پرستاره، موفقیتی خیره کننده در رقابت‌های این فصل بود، شرایط فولاد خیلی متفاوت پیش رفت و نتایج ضعیف در رقابت‌های این فصل لیگ باعث تازه شدن زخم‌هایی شد که به هر حال حضور یک مربی سخت‌گیر مثل جواد نکونام در یک مجموعه کاری ایجاد می‌کند. آن‌ها که در آخرین بازی لیگ مقابل مس رفسنجان دو بر صفر شکست خوردند، در شرایطی به قطر رفتند که بعد از بازگشت به اهواز، با وجود سکوتی که به صورت سنتی در باشگاه فولاد وجود دارد، مسائل زیادی را پشت سر گذاشتند؛ اتفاقات عجیبی که البته شاید سرمربی فولاد بعدها درباره آن صحبت کند.

با این حال امروز فرصتی برای گلایه نیست و همه دوست دارند فولاد از روز دوشنبه که حضور در دور سرنوشت‌ساز لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الفیصلی آغاز خواهد کرد، همان فولاد سخت‌کوش و سمجی باشد که در دوره‌های قبلی از رقابت با تیم‌های پرستاره‌ای مثل الغرافه و السد و النصر عربستان موفق بیرون آمده و طبعاً دست بالا را در دیدار مقابل الفیصلی عربستان دارد.

1802680

در این بین همراهی بازیکنان با سرمربی‌شان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بازیکنانی که با سلیقه کاپیتان سابق تیم ملی به فولاد پیوسته و او این امید را داشت که آن‌ها در این فصل فوتبالی ظرفیت تازه‌ای را آغاز کنند که البته شرایط مطابق با آنچه که نکونام پیش‌بینی می‌کرد پیش‌ رفت که این مسئله در فوتبال چندان غیرطبیعی نیست و هر تیمی ممکن است ناگهان دچار نزولی شود که هیچ علت دقیقی برایش وجود ندارد.

اما این بازیکنان در کنار سرمربی مهم‌ترین موجودیت باشگاهی هستند که سابقه دو قهرمانی در فوتبال ایران را دارد و در چند دوره نیز در رقابت‌های آسیایی شرکت کرده، اما به توفیق خاصی دست پیدا نکرده است. این‌بار اما نکونام امیدوار است تیمش هر طور که شده خود اقلاً به بازی پایانی رقابت‌های غرب آسیا برساند و آن‌ وقت در آنجا هم مقابل قوی‌ترین تیم فعلی آسیا، نمایش آبرومندانه‌ای داشته باشد. این رویایی است که بدون همراهی بازیکنان میسر نخواهد شد؛ بازیکنانی که باید شرایط را درک کرده و بیش از گذشته برای سرمربی‌شان به اصطلاح مایه بگذارند و این تورنمنت را برای نکونام بازی کنند. مربی‌ای که مشخص نیست بعد از این تورنمنت چه آینده‌ای را برای حرفه خود ترسیم کرده است.

در هتل روتانا دوحه البته همه ذهن‌ها معطوف به همین بازی دوشنبه و اولین گام برای فراموشی روزهای تلخ لیگ است. بعد از اولین تمرین فولاد در اجوکیشن سیتی و تماشای دوحه بعد از گردوغبار جام جهانی، همه چیز مهیای فراموشی گذشته و یک شروع جدید است.