به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته اعتراض‌های شدید به داوران در مسابقات فوتبالی که در انگلیس برگزار شد بحث‌های زیادی درباره امنیت داورها و محافظت از آن‌ها در مقابل خشونت در زمین فوتبال به دنبال داشت.

اتحادیه فوتبال انگلیس امروز اعلام کرد قصد دارد به صورت آزمایشی از دوربین‌های متصل به بدن داوران برای محافظت از آن‌ها در مقابل خشونت بازیکنان استفاده کند. البته این سیستم ابتدا در لیگ‌های دسته‌هایی پایین‌تر و در سطح آماتوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

1802715

در این هفته بعد از بالا گرفتن بحث امنیت داوران فوتبال در انگلیس شبکه بی‌بی‌سی نظرسنجی‌ای با شرکت نزدیک به 900 داور فوتبال در این کشور انجام داد و مشخص شد میزان خشونتی که داورها در این کشور تجربه می‌کنند ابعادی نگران‌کننده دارد. عده زیادی از داورهای شرکت‌ کننده در این نظرسنجی تا جایی پیش رفتند که گفتند به خاطر تصمیم‌هایشان با تهدید به مرگ مواجه شده‌اند.

سال گذشته اتحادیه فوتبال انگلیس 380 فوتبالیست در سطوح مختلف لیگ‌های این کشور را به دلیل توهین به داورها یا تهدید آن‌ها جریمه کرده بود.

بر اساس اعلام اتحادیه در گام نخست، 100 داور به این سیستم جدید مجهز خواهند شد. در اطلاعیه منتشر شده از طرف اتحادیه فوتبال انگلیس آمده است که هدف از نصب این سیستم این است که مشخص شود آیا استفاده از دوربین‌های متصل به بدن داوران رفتار بازیکنان نسبت به داوران را بهتر خواهد کرد و باعث احترام بیشتر به آن‌ها خواهد شد؟