به گزارش "ورزش سه"، لی میسون، داور 51ساله‌ای که بعد از سالها قضاوت در لیگ برتر به عنوان داور اصلی مدتی بود به عنوان داور ویدیویی فعالیت می‌کر بعد از اشتباه بزرگ و جنجالی در دیدار آرسنال و برنتفورد با فشارهایی شدید مواجه بود.

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند لی میسون و کمیته داوران اتحادیه فوتبال برای قطع همکاری به توافق رسیدند و به این ترتیب میسون از این پس هیچ همکاری‌ای با کمیته داوران نخواهد داشت.

1802768

در جریان دیدار دو تیم آرسنال و برنتفورد بعد از آنکه ایوان تونی، مهاجم برنتفورد، در اواخر مسابقه گل تساوی تیمش را به ثمر رساند با وجود اعتراض آرسنالی‌ها VAR حکم داد که گل او در موقعیت آفساید به ثمر نرسیده صحیح است. بازی با همین نتیجه به پایان رسید و میکل آرتتا و آرسنال بارها اعلام کردند که دو امتیاز از آنها دزدیده شده است.

1802769

کمیته داوران کمی بعد به اشتباه بودن تصمیم VAR اعتراف کرد و در تماسی با باشگاه آرسنال به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرد. آرسنالی‌ها اما به این عذرخواهی راضی نبوده و می‌گویند اشتباه VAR می‌تواند به بهای از دست رفتن قهرمانی‌شان در رقابت با منچسترسیتی منجر شود.

میکل آرتتا در یک مصاحبه مطبوعاتی به عذرخواهی کمیته داوران واکنش نشان داد و با حمله به لی میسون گفت:" تنها در صورتی راضی خواهم شد که دو امتیازمان را به ما برگردانند. من قدر عذرخواهی‌های جدی و واقعی را می‌دانم اما این واقعیت تغییر نمی‌کند که ما دو امتیاز کمتر داریم. همه اشتباه می‌کنند ولی این ماجرا فرق داشت چون خطای انسانی نبود. نشان دهنده این بود که داور ویدیویی اصلا وظیفه‌اش را نمی‌شناسند و این قابل قبول نیست".

1802770

روزنامه دیلی‌میل گزارش داد هاوارد وب، رئیس کمیته داوران، هم از این اشتباه به شدت عصبانی بوده و در جلسه‌ای دست‌اندکاران مسابقه را به شدت به باد انتقاد گرفته است. در نهایت کار به جایی رسید که امروز لی میسون به صورت محترمانه از این کمیته اخراج شد تا زندگی حرفه‌ای‌اش به عنوان داور به پایان برسد.