به گزارش "ورزش سه"، همه چیز با یک تصویر شروع شد. آیا پخش بازی‌ها در اوایل دهه 2000 میلادی را به خاطر دارید؟ تصاویر کدر، قطع شدن مداوم و قاب‌های روشن یا تیره‌تر؟ فوتبال در ایران هنوز به همین شکل پخش می‌شود.
البته که پس از 20 تا 30 دقیقه به آن عادت می‌کنید، اما در هر حال این اتفاق شبیه بازگشت به گذشته است. حضور هواداران در ورزشگاه شاید این اتفاق را جبران کند. جالب است بدانید که نزدیک به 40 هزار نفر برای تماشای بازی زنیت برابر سپاهان به ورزشگاه آمده بودند.
این سومین دیدار بین‌المللی زنیت در یک سال گذشته بود. آن‌ها در تابستان و پاییز با ستاره سرخ در روسیه دیدار کردند و حالا نوبت به سپاهان رسیده بود، اما هدف از این بازی فقط برگزاری دیداری دوستانه نبود.

1803178

آن‌ها همکاری قابل توجهی را نیز با باشگاه سپاهان آغاز کردند و مسائل متفاوتی از جمله استفاده از تجارب مشترک در سطح تیم‌های آکادمی، عوض کردن مربی و برگزاری دیدار بین تیم‌های زنان این دو باشگاه مورد بحث قرار گرفت.
برای مثال توافقی انجام شد تا تورنمنت جوانان با حضور باشگاه‌هایی در آسیا و روسیه برگزار شود. از افراد متخصص برای برگزاری تمرینات مخصوص استفاده شود و این نشان می‌دهد که اگر کسی در اروپا مایل به همکاری با روسیه نیست، فوتبال این کشور فرصت کار در آسیا را دارد.

1803177

یکی از اتفاقات جالب این بود که سپاهان در این بازی از تیم اولش استفاده نکرد. این دیدار دوستانه در میانه فصل انجام شد و به همین دلیل کادر فنی این تیم تصمیم گرفت که بازیکنانش را بی‌دلیل خسته نکند و با همین شرایط موفق شد با نتیجه 0-2 برابر زنیت به پیروزی برسد.
اشتباهات احمقانه از سوی بازیکنان زنیت باعث شد که شرایط برای آن‌ها سخت شود. هرچند این بازیکنان در ساعات پایانی شب پیش از بازی به ایران رسیده بودند، اما همه این صحبت‌ها بیشتر نوعی توجیه به حساب می‌آید. هرچند زنیت در 20 دقیقه پایانی و با خسته شدن بازیکنان سپاهان بهتر شد اما باز هم نتوانست دروازه حریف را باز کند.

1803179

زنیت در اولین دیدار بین‌المللی‌اش در آسیا شکست خورد. این احساس وجود دارد که این آخرین شکست زنیت در آسیا نخواهد بود. شاید آسیا چندان هم بستر راحتی برای درخشش روسیه نباشد، اما باید دید که آیا آن‌ها به بازی در چنین شرایطی عادت خواهند کرد یا خیر.
منبع: اسپورت میل