به گزارش "ورزش سه"، معمولا وقتی مربیان وارد عرصه سرمربیگری می شوند، با انتخاب مربی تمرین دهنده سعی می کنند، در ادامه مسیر خود بر تمرینات نظارت و بیشتر کارهای مدیریتی انجام دهند اما صمد مرفاوی هم چنان در تیم هایی که حضور دارد، مربی تمرین دهنده است و دوست دارد این کار را خودش انجام دهد.

او که تا چند روز دیگر به همراه تیم ملی جوانان راهی تاشکند می شود تا برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی با دیگر تیم های آسیایی رقابت کند، اینروزها در کمپ تیم  های ملی آخرین نکات تاکتیکی را در تمرینات به شاگردانش یاد آور می شود تا جای حرف ناگفته ای باقی نماند و در نهایت تیمش به سهمیه حضور در جام جهانی دست یاید. این صعود جدا از اینکه نسل جدیدی را به فوتبال ایران معرفی می کند، موجب احیای دوباره صمد مرفاوی در فوتبال باشگاهی می شود. مربی ای که این اواخر بیشتر به عنوان دستیار در کنار محمود فکری قرار می گرفت اما دست کم در بازی های مقدماتی جام ملت ها نشان داد هنوز شایسته سرمربیگری است. به خصوص همان طور که گفته شد، هنوز تمرین دادن و ایفای نقش محوری در تیم های تحت هدایت را دوست دارد و این مهمترین بخش در فاز سرمربیگری است. به خصوص که به خوبی می دانیم، برخی از سرمربیان حتی سرمربیان لیگ برتر هنر خوب تمرین دادن را ندارند و این را به دستیاران خود محول می کنند و خود بیشتر کار مدیریتی انجام می دهند.

بیش از یک سال کار پرشور در تیم ملی جوانان، صمد مرفاوی امیدوار است در نهایت حاصل این همه تلاش از سوی او و دستیارانش و هم چنین بازیکنان منجر به صعود به جام جهانی شود تا خستگی از تن هم بیرون رود. رویایی که در مصاف با تیم هایی چون ویتنام، قطر و استرالیا دور از دسترس نیست. به خصوص قرعه ای که تیم ملی جوانان در مرحله حذفی پیش رو دارد.

1803622