بازی پرسپولیس و سپاهان نکات آماری جالبی داشت

بازی پرسپولیس برابر سپاهان به جز عملکرد خوب تیم پرسپولیس که توانست بعد از 5 بازی بد در مسابقات لیگ، 4 گل به صدرنشین مطلق مسابقات در جام حذفی بزند، دیداری تاریخی از حیث آمار و ارقام هم محسوب می شود.

به گزارش طرفداری، بعد از این بازی، جدول آماری تاریخ بازیهای 2 تیم جذابیت های تازه ای به دست آورد. پرسپولیس با احتساب 4 گل امروز در تاریخ بازیهای خود برابر تیم سپاهان به یکصد گل رسید و تیم سپاهان هم 80 گله شد.

تا قبل از این بازی پرسپولیس 96 گل و سپاهان 78 گل در مسابقات مختلف برابر هم به ثمر رسانده بودند اما با این بازی این اتفاق جالب آماری برای 2 تیم رقم خورد.

در 79 بازی برگزار شده بین 2 تیم، پرسپولیس 27 برد، 33 مساوی و 19 باخت در کارنامه خود ثبت کرده و به ازای 80 گلی که خورده، یکصد گل وارد دروازه تیم قدرتمند اصفهانی کرده است.

گل یکصدم پرسپولیس در تاریخ بازیهایش برابر تیم سپاهان را گئورگی گولسیانی به ثمر رساند. او به جز گل اول، گل چهارم تیم پرسپولیس را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در ضمن بازی اخیر تیم های پرسپولیس و سپاهان پر گل ترین بازی تاریخ 2 تیم بوده است. پرسپولیس و سپاهان البته قبلا شش گل در یک بازی را سه بار تجربه کرده بودند، یک برد 6-0 برای پرسپولیس، یک برد 4-2 برای سپاهان و یک مساوی 3-3 برای 2 تیم ترکیب پر گل ترین بازیهای تیم های پرسپولیس و سپاهان را تشکیل داده است.

 

بیشتر بخوانید:

سیاوش یزدانی دوباره در نقش جهان پنالتی داد؛ این بار علیه سپاهان