به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس حضور یافت و در خصوص این دیدار گفت: آنالیز من از این بازی ساده خواهد بود. به پرسپولیس تبریک می‌گویم چون آن‌ها بازی را بردند. در لحظاتی هم از ما بهتر بودند و لیاقت برد را داشتند. احتمالا ما بهترین بازی ممکن را ارائه ندادیم و حریف هم آمادگی خوبی داشت برای این بازی. طبیعی نیست که در همچین بازی‌هایی دو پنالتی برای ما گرفته نشود و خب به ضرر ما، البته نمی‌دانم پنالتی بود یا نه اما داور تصمیم گرفت دو پنالتی به ضرر ما بگیرد.

وی افزود: فکر می‌کنم وقتی دو گل بخوریم و دو پنالتی هم به ضرر گرفته شود، انقدر ساده نیست که به بازی برگردیم. ما همیشه عقب بودیم و در همچین رقابتی گل سوم هم گل ساده‌ای نبود که بخوریم. به هر حال اتفاق است و همچین گلی خوردیم. دیگر گل چهارم را هم با پنالتی خوردیم و در چنین شرایطی ساده نبود که به بازی برگردیم.

او خطاب به بازیکنانش عنوان کرد: بعد از دریافت گل چهارم، با یک بازیکن کمتر در وقت‌های اضافه بازی را ادامه دادیم و آن‌قدر ساده نبود که با یک بازیکن کمتر حمله کنیم. به بازیکنان بابت تلاش و کوشش آن‌ها تبریک می‌گویم، چون بعد از گل دریافت گل چهارم تلاش کردند به بازی برگردند اما متأسفانه امکان‌پذیر نبود.

سرمربی سپاهان در ادامه گفت: بازی لذت‌بخش و خوبی بود و از هواداران سپاهان و پرسپولیس بابت حضور گرمشان متشکرم. در آخر می‌توانم بگویم که بازی خوبی بود اما باید به تیمی تبریک بگوییم که برنده بازی بود، اما ما باید رو به جلو فکر کنیم و به فکر بازی‌های بعدی باشیم.

مورایس درباره استفاده از سیاوش یزدانی و در پاسخ به این سوال که آیا از خرید او پشیمان است؟ توضیح داد: من نمی‌توانم به گذشته برگردم و باید به جلو بروم و از تصمیمات درس بگیرم چون اگر برگردم به گذشته همین تصمیمات را خواهم گرفت. نمی‌توانیم بگوییم تصمیماتی که گرفتیم اشتباه بوده یا درست. سیاوش [یزدانی] مقابل فولاد عملکرد خوبی داشت. در مورد پنالتی اول باید بگویم دو بازیکن برای توپ می‌جنگیدند و خُب لحظه‌ای که دو بازیکن از هم جدا شدند، داور پنالتی گرفت. اگر نگاه کنید داور وسط پنالتی نگرفت، من در رختکن از ویدیو دیدم که کمک داور پنالتی گرفت. به هر حال هیچ تفاوتی ندارد از او استفاده کنم یا بازیکن دیگر، اما ما بازی را به سیاوش نباختیم.

مورایس سپس در پاسخ به اینکه چرا به ترکیب برنده دست زده و دو بازیکن جدید را در ترکیب اصلی خود قرار داد، گفت: در بازی با فولاد ما چهار بازیکن را در اختیار نداشتیم؛ دانشگر، رامین، کریمی و امید. طبق مثال شما پس وقتی ما برنده بازی با فولاد بودیم، در بازی بعد حتی نباید دست به این چهار بازیکن می‌زدیم. من کاملا متوجه منظور شما هستم، اما بالاخره این یک تصمیم است؛ ما بازیکن تغییر دادیم و بعد از آن که چهار بازیکن را تغییر دادیم، باز هم بردیم. این اتفاقات رخ می‌دهد و هیچ ربطی به تغییر بازیکن ندارد.

او در‌ پاسخ به اینکه از نظر او دلیل پرگل‌تر شدن این بازی نسبت به بازی‌های گل استراتژی متفاوت سپاهان بود یا عملکرد متفاوت پرسپولیس گفت: بازی با یک پنالتی شروع شد و حریف استراتژی‌های خودش را داشت و ما هم‌ همین‌طور. با یک پنالتی شروع شد و فکر کنید در اوایل بازی یک مدافع وسط‌ ما کارت زرد بگیرد و چند دقیقه بعد، یک مدافع وسط دیگر کارت زرد بگیرد و هر دو مدافع با کارت زرد بخواهند به بازی ادامه بدهند. در این شرایط آن‌ها نمی‌توانند بازی خودشان را به نحو احسن ارائه بدهند و در مجموع هم تیم ما در این بازی کارت زردهای زیادی دریافت کرد و داور خیلی به ما کارت زرد داد، اما در مجموع پرسپولیس بازی خوبی ارائه داد و به پاس‌های طولی رو آورد. ما با نتیجه ۴-۲ باختیم و دو گل پنالتی بود، اما ما هم توانستیم به تیمی در لیگ که جزو تیم‌هایی است که کمترین گل را دریافت کرده، دو گل بزنیم.

سرمربی سپاهان در ادامه با اشاره به پنالتی‌های اعلام شده در این مسابقه بیان کرد: در مورد پنالتی اول نمی‌توانم بگویم و صحنه واضحی برای پنالتی نبود و در مورد پنالتی دوم هم مطمئن نیستم که داخل بوده یا خیر. متاسفانه همین است. بازی همین‌طور است و ما باید قبول کنیم. لحظاتی بود که تیم پرسپولیس در نیمه اول با قصد و هدف خیلی خوبی بازی کرد و اگر اشتباه نکنم ۱-۱ به پایان رسید و در نیمه دوم ما کنترل بهتری روی بازی داشتیم. نیمه اول وقت‌های اضافه گل سوم و چهارم را دریافت کردیم و با یک بازیکن کمتر ادامه دادیم و دیگر ساده نبود که بتوانیم کیفیت و عملکرد بهتری از خودمان نشان بدهیم ولی اتفاقی است که افتاده و باید بروم فکر کنم و ببینم چرا. باید درس بگیریم و بهتر شویم.