به گزارش "ورزش سه"، از اوایل دهه 60 بود که یک مدافع تند و تیز و ترکه ای به نام صادق ورمزیار، در سمت چپ ترکیب استقلال ظهور کرد. به واسطه ارتباط پدر این بازیکن با حسن روشن، صادق در تمرینات باشگاه جوانان استقلال حضور پیدا کرده و در ادامه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این تیم و البته یکی از ارکان اصلی قدرتمندترین استقلال تاریخ لقب گرفت. صادق ورمزیار نزدیک به 300 بار با لباس آبی پوشان به میدان رفته و 16 گل برای این تیم به ثمر رساند، اما شاید لقب "اعجوبه دربی" بهترین گزینه برای توصیف این مدافع چپ کلاسیک باشد.

1805291
ستاره مهم تیم رویایی و شکست ناپذیر استقلال، تیمی که در ایران و آسیا به هیچ رقیبی باج نمی داد

صادق ورمزیار همیشه در تقابل با پرسپولیس فوق العاده بازی کرده و از 16 گل، سه گل خود را به رقیب دیرینه استقلال اختصاص داد. اولین بار در آن دربی معروف سال 70 بود که او با ضربه ای فوق العاده از سمت چپ به گوشه دروازه، توانست مقابل پرسپولیس گلزنی کند. اما دومین گل صادق ورمزیار مقابل قرمزپوشان احتمالا عنوان خاص ترین کری تاریخ باشگاه استقلال را از آن خواهد کرد.

در دربی جنجالی 30 دی ماه 73 و وقتی پرسپولیس قدرتمند و پرستاره با دو گل از حریف پیش افتاده بود، استقلال در دقایق پایانی صاحب یک ضربه پنالتی شد. ابتدا به نظر می رسید ادموند اختر جوان و گلزن که در کورس آقای گلی قرار داشت، قصد دارد پشت توپ قرار گیرد، اما این مهاجم ارمنی بعد از چند لحظه منصرف شد. خود اختر بعدها تعریف کرد احمدرضا عابدزاده که برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار می گرفت، با آن روحیه خاص و کری خوانی های منحصر به فرد خود به این بازیکن گفته که قطعا پنالتی اش را می گیرد و در اوج جوانی و محبوبیت، وجهه خود را در بین طرفداران استقلال از دست خواهد داد و ...

1805287
لحظاتی بعد از مغلوب کردن عابدزاده با آن لباس عجیب و البته شادی همیشگی و خاص صادق به سمت جایگاه هشت

پس صادق ورمزیار با اعتماد به نفس توپ را برداشته و پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. احمدرضا که حد و مرزی برای کری خواندن و خراب کردن روحیه بازیکنان حریف نداشت، این بار به سمت صادق رفته و با همبازی خود در تیم ملی نیز شوخی می کند. اما صادق ورمزیار که اهل کم آوردن نبود، با عابدزاده شرط بسته و به دروازه بان محبوب و پرافتخار پرسپولیس می گوید که حتی اگر جهت ضربه پنالتی را نیز تشخیص دهد، برنده این شرط بندی شده است. 

در نهایت صادق با ضربه ای دقیق و البته خلاف جهت، دروازه عابدزاده را باز کرده و زمینه ساز بازگشت استقلال می شود. در ادامه و در فاصله ای کوتاه اختر گل دوم را می زند و بعد هم که داستان آن درگیری عجیب محرمی و امیر قلعه، ناتمام ماندن بازی و سنگین ترین احکام انضباطی تاریخ فوتبال ایران. اما در آن سال ها این جمله "اگه جهتشم بری قبوله"، تبدیل به جدی ترین کری هواداران استقلال و صادق ورمزیار که عابدزاده را مغلوب کرده بود، بیش از گذشته در بین طرفداران این تیم محبوب شد.

1805290
این بار گلزنی برابر پرسپولیس در شش مرداد 74، روزی که استقلال در نیمه اول رقیب را سه تایی و کار را تمام کرد

شاید بهترین مدافع چپ تاریخ استقلال اما در تیم ملی فرصت چندانی برای عرض اندام پیدا نکرد و برای سال های متوالی مغلوب رقابت با مجتبی محرمی شد. خط خوردن در آخرین لحظات از لیست پکن اجازه نداد او قهرمانی در رده ملی را تجربه کند، اما صادق ورمزیار با لباس استقلال به تمام افتخارات ممکن دست یافت. قهرمانی و نایب قهرمانی با استقلال در آسیا در بهترین روزهای دوران فوتبالی، عضو مهم آن تیم شکست ناپذیر اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 و البته بازیکنی که اولین بار پسوند "باتعصب" را از هواداران استقلال دریافت کرده و سال ها با شعار صادق باتعصب روی سکوهای آزادی تشویق می شد. 

1805289
سال های پایانی حضور در استقلال و ماندن در تیمی که در روزهای درخشان رقیب، اوضاع چندان خوبی را سپری نمی کرد

این مرحوم بهرام شفیع بود که صادق ورمزیار را با فامیلی "ورمرزیار" خطاب کرده و در واقع یک حرف "ر" به نام خانوادگی او اضافه می کرد تا هنوز هم بسیاری از هواداران فوتبال مرتکب این اشتباه شوند. ستاره بازگشت تاریخی استقلال برابر نوف باخور، سال های سال با نفوذهای درخشان خود از سمت چپ در ترکیب این تیم گل سازی کرد و تصور کنید سمت مقابل نیز جواد زرینچه و مجید نامجو و عجب استقلال فوق العاده و پرستاره ای.

1805286
آخرین بازی با لباس استقلال در عصر آفتابی 20 تیر 76، شکست با سه گل برابر پرسپولیس و پایان تلخ این همه سال درخشش

سال های پایانی دوران حضور صادق ورمزیار در استقلال چندان خوب سپری نشد و او آخرین بار در تاریخ 20 تیر 76 و در روز خداحافظی فرشاد پیوس و شکست سنگین و 0-3 آبی پوشان برابر استقلال، برای این تیم به میدان رفت. در ادامه صادق ورمزیار قربانی پروژه جوانگرایی ناصر حجازی شد، یک فصل برای سایپا بازی کرد و بعد هم خداحافظی یکی از بهترین و باسابقه ترین بازیکنان تاریخ استقلال با فوتبال. مدافعی که در کری خوانی حتی مقابل عابدزاده باابهت هم کم نمی آورد.

1805288
تبعید به سایپا، ذائقه صادق فقط مناسب به بازی با لباس آبی رنگ بود و او در تیم جدیدش در آن یک فصل درخشش چندانی نداشت