به گزارش "ورزش سه"، 21 سال پیش بود که علی پروین در پایان آخرین دوره لیگ آزادگان و در مقطع آغاز لیگ برتر، در نهایت تصمیم نهایی خود را گرفته و احمدرضا عابدزاده را علی‌رغم محبوبیتی خیره کننده از ترکیب پرسپولیس برای همیشه کنار گذاشت. دروازه‌بان پرافتخار فوتبال ایران در پایان فروردین 80 برای آخرین بار با لباس پرسپولیس به میدان رفت و گرچه اخبار حاکی از اضافه شدن او به کادر فنی این تیم بود، اما علی پروین آنقدر باهوش بود که اجازه ندهد مهم ترین آلترناتیو آن سال هایش جایی روی نیمکت تیم داشته باشد.

پرسپولیس فصل را بدون عابدزاده و با جدایی علی کریمی و انتقال این ستاره جوان به امارات آغاز کرد و بعد از حتی یک تساوی در تهران نیز هواداران ناراضی این تیم نام سنگربان محبوب خود را صدا می‌زدند. اما در همان ابتدای فصل بود که تغییراتی عجیب در کادر مدیریتی قرمزپوشان رخ داد و نامی ناشناخته به نام علی میرزایی سمت مدیر عاملی باشگاه را از آن خود کرد.

مدیری با چهره ای خاص که انگار دور از فضای فوتبال بود و البته رابطه بسیار سردی با علی پروین داشت. البته سرمربی محبوب قرمزها در آن فصول اصولا اهمیت چندانی به نام مدیرعامل نمی‌داد و خودش همه کاره بود. در حقیقت مدیرعامل در آن سال‌ها یا با ساز علی پروین می‌رقصید یا خیلی زود از این باشگاه جدا می‌شد.

اما به نظر می‌رسید علی میرزایی با حمایت سازمان تربیت بدنی قصد اعمال تغییراتی بنیادین و بزرگ در پرسپولیس را داشته و می‌خواهد از نام بلند علی پروین عبور کند. پس این مدیر جنجالی در اواخر آبان ماه و در اقدامی جنجالی علی پروین را از سمت خود برکنار کرده و عجیب ترین انتخاب ممکن را برای نیمکت پرسپولیس و جایگزینی سلطان داشت: احمدرضا عابدزاده.

1806397

عابدزاده که بعد از جدایی از پرسپولیس پیشنهادات مختلف برای خداحافظی از فوتبال از سوی فدراسیون را رد کرده بود، هنوز سودای حضور درون دروازه را در سر داشته و قصد داشت بازی کند. اما رسیدن پیشنهاد هدایت پرسپولیس او را به تصمیمی عجیب واداشت و احمدرضا خیلی زود درخواست علی میرزایی را قبول کرد. پس او در یک عصر سرد آبان با کت و شلوار سفیدرنگ در دفتر باشگاه پرسپولیس حاضر شده و به عنوان سرمربی جدید، با مدیر تیم عکس یادگاری گرفت.

در شرایطی که همه منتظر گرد و خاک و عصبانیت شدید سرمربی محبوب پرسپولیس بودند، علی پروین هوشمندانه سیاست سکوت را در پیش گرفته و البته فرمان بزرگی برای بازیکنان تیم صادر کرد: یا با من، یا با عابدزاده.

پس احمدرضا که محل تمرین پرسپولیس را برای جلوگیری از حواشی احتمالی از کارگران به نوبنیاد تغییر داده بود، در اولین روز تمرین تیمش با صحنه ای عجیب مواجه شد: حتی یک نفر از بازیکنان بزرگسال پرسپولیس نیز تمایلی به همکاری با او نشان ندادند و تنها چند نفر از تیم جوانان در تمرین حاضر شدند. این روند برای یک روز دیگر نیز ادامه پیدا کرد و عابدزاده چاره ای جز استعفا و فراموشی پروسه حضور روی نیمکت پرسپولیس نداشت.

پس علی پروین خیلی زود و با سلام و صلوات دوباره در تمرین تیمش حاضر شد و علی میرزایی نیز چندی بعد با سمت مدیریت پرسپولیس خداحافظی کرد تا خود علی پروین در یک فصل هم مدیر عامل یاشد و هم سرمربی. حتی عابدزاده چند هفته بعد به عنوان دروازه بان به سایپا پیوست و البته اینقدر زود با مایلی کهن درگیر شد که پایان فوتبالش همانجا رقم خورد و بعد هم که بیماری که در اسفند سال 80 برایش رخ داد.

عابدزاده نام بزرگی در فوتبال ایران بود و بسیاری نیمکت پرسپولیس و حتی تیم ملی را برای او متصور بودند. اما به نظر می رسد بی سیاستی این دروازه بان محبوب و در واقع در افتادن با نام‌های بزرگی مانند علی دایی در تیم ملی و علی پروین در پرسپولیس، خیلی زود پایان مسیر عابدزاده افسانه ای را رقم زد. تلاش برای کنار زدن پروین آنهم در سن 34 سالگی و در ابتدای راه مربیگری، اشتباه بزرگ و محاسباتی عابدزاده و همان خطا نیز احتمالا باعث شد بر خلاف روزهای حضور درون دروازه و البته در ادامه بیماری، احمدرضا حتی یک تجربه سرمربیگری در دیداری رسمی را نیز در کارنامه خود نداشته باشد.