استقلال مقابل نفت آبادان یک نمایش دلپذیر را ثبت کرد

برتری استقلال تهران مقابل نفت آبادان ارزشی به مراتب بیشتر از سه امتیاز داشت.

به گزارش طرفداری، شاگردان فرهاد مجیدی که خود را برای بازی حیثیتی روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه آماده می کنند، نمایشی در خور تحسین و کم نقص را برابر شاگردان علیرضا منصوریان ارائه دادند تا با روحیه ای عالی و بدون تلفات به مصاف حریف سنتی بروند.

آبی ها که فرهاد مجیدی را به علت اخراج در بازی مقابل گل گهر روی نیمکت نداشتند، ژستد را هم بعد از مدتها از ترکیب خارج کرده و با آرمان رمضانی در خط حمله وارد میدان شدند. نکته جالب توجه دیگر تغییر سه باره زوج دفاع میانی استقلال بود که با توجه به مصدومیت دانشگر و روزبه چشمی، این بار با عارف غلامی و رافائل سیلوا برزیلی شکل گرفت که این دو و به خصوص خرید جدید استقلال عملکرد مطلوب و قابل قبولی ارائه دادند.

به جرات می توان گفت تقابل با نفت آبادان بهترین بازی استقلال بعد از گذشت ۲۲ هفته از لیگ بیست و یکم بوده است. حریف سخت کوش آبادانی اگر چه تیمی اوج گرفته ‌و با انگیزه نشان می داد اما استقلال از سوت آغاز تا پایان مسابقه ریتمی منظم و یک نواخت داشت. آبی ها با برنامه و تمیز بازی کردند و به غیر از گل سه امتیازی حسین زاده و خلق موقعیت های متعدد گلزنی، از سوی عارف غلامی هم به گل رسیدند که با اشتباه تیم داوری مردود اعلام شد.

در اینکه مجیدی در استقلال ۱۴۰۰ کارنامه درخشانی از خود ثبت کرده شکی نیست. آنها به رغم از دست دادن دو مهره ارزشمند خط دفاعی شان همچنان مستحکم و نفوذ ناپذیر نشان داده اند. ۲۲ بازی بدون شکست که رکوردی تازه در  لیگ برتر ایران است خود به تنهایی گویای درخشش تیم استقلال در این فصل بوده است اما قبول کنیم نتایج این تیم تا قبل از بازی با نفت آبادان با بازی های زیبا و تماشاگر پسند همراه نبوده است. آنها به شدت نتیجه گرا بوده و فوتبال زیبا را فدای نتیجه می کردند اما درست پیش از شهرآورد و بازی به شدت حساس مقابل تیم دوم جدول، آبی ها رو به بازی زیبا آورده و کنار سه امتیاز کسب شده هواداران شان را هم به وجد می آورند. 

اینکه غیبت مجیدی روی نیمکت به بازی زیبای استقلال منجر شده یا عدم حضور ژستد در زمین موضوع مهمی است. چرایی اصرار مجیدی به استفاده از بازیکنی که به رغم فرصت زیاد، عملکردی ضعیف ارائه داده است می تواند به قهرمانی آبی ها کمک قابل توجهی کند. وقتی نبود او در میدان می تواند تا این اندازه تغییر در شکل بازی تیم را به وجود آورد علت این اعتماد واهی به این بازیکن پا به سن گذاشته چیست؟! 

جمعه نیمکت استقلال روز آرام و دور از جنجالی را پشت سر گذاشت. نه از فریاد سر داور و درگیری لفظی با نیمکت حریف خبری بود نه کسی در اعتراض به تصمیمات داور وارد زمین شد! این بهترین پیام را برای مربی جوان استقلال که از روی سکوها بازی را دنبال می کرد دارد او باید بداند که آرامش و تمرکز بازیکنان داخل میدان تحت هیچ شرایطی نباید از دست برود. فرهاد و فرزاد مجیدی بعضا کنار خط چنان از خود بی خود می شوند که بازیکنان جوان تیم سعی در آرام کردنشان دارند! این حرکات البته در فوتبال ایران زیاد دیده می شود. اعضای کادر فنی تیم ها برای تحت تاثیر قرار دادن داور چه کارها که نمی کنند؟! بعضی هایشان به تازگی به تدارکات تیم هم گفته اند تو هم فریاد بزن و اعتراض کن! اما همیشه این داور نیست که تحت تاثیر جنجال ها و سر و صدای بر پا شده می شود، بلکه بیشترین لطمه را تیم خودی می خورد.

مجیدی و استقلال بعد از سالها در مسیری قرار گرفته اند که می تواند به قهرمانی در لیگ و جام حذفی منتهی شود اما برای رسیدن به این هدف بیش از هر چیز نیازمند تمرکز و آرامش و احترام هستند، احترامی که سرمربی جوان آبی ها موظف به رعایت آن برابر همه است؛ از بازیکنان، مربیان، پیشکسوتان و رسانه های استقلالی گرفته تا همه عوامل فوتبال و تیم های حریف! او محبوب هواداران آبی است اما برای تکمیل موفقیت بزرگ این فصل خود باید مقبولیت نزد جامعه فوتبال را هم به دست آورد. لازمه این موضوع اول احترام است و بعد کنار گذاشتن نگاه از بالا به پایین او نسبت به سایر افراد! یقینا همه منتقدان مجیدی دشمن قسم خورده او نیستند، برخی اگر نقدی بر رفتار های او می کنند از سر خیر خواهی است چرا که پای موفقیت سرمربی جوان استقلال میلیون ها هوادار به انتظار نشسته اند. حیف است حال خوب این روز های آنها با بعضی رفتار های غیر حرفه ای و کودکانه خراب شود.