به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان، سرمربی جدید تیم فولاد عصر امروز در سالن کنفرانس مطبوعاتی باشگاه سرخپوش اهوازی میزبان خبرنگاران بود و اولین اظهارات خود بعد از انتصاب به عنوان سرمربی فولاد را انجام داد.

مشروح صحبتهای سرمربی فولاد را در ادامه می‌خوانید:

* خوشحالم که به من اعتماد شد
خوشحالم که در فولاد خوزستان هستم. سلسله مراتبی که در دوران مربیگری‌ام داشته‌ام، اگر بخواهم طبقه‌بندی کنم به یکی از باامکانات‌ترین باشگاه‌هایی که تا الان بوده‌ام، رسیدم؛ تکمیل‌‌ترین آنها ذوب آهن بود ولی امروز زمین تمرین، امکانات باشگاه، هتل و ... را دیدم و خیلی خوشحالم که به لحاظ ساختاری و سخت‌افزاری یکی از کامل‌ترین‌ها است. خوشحالم که این اعتماد به من شده و توانستم سکاندار فولاد باشم.

ویدئو: 273872

* نمی‌توانستیم در دو روز کار خاصی انجام بدهیم
در این بین به تیم ملوان بندرانزلی خوشامد می‌گویم که فردا میزبان آنها هستیم و امیدوارم که بتوانیم میزبانی خوبی باشیم و بازی باکیفیتی انجام بدهیم. در این یکی دو روز کار خاصی نمی‌توانستيم انجام بدهیم، به جز اینکه جلساتی برای تغییر نگاه به بازی و ایجاد ذهن برنده در بچه‌ها ایجاد کنیم. امروز در‌ جلسه به بچه‌ها گفتم داشتن تک تک شما برای هر مربی می‌تواند آرزو باشد. ما یک کلکسیون بازیکن داریم که شاید مقداری دچار افت روحی شده‌اند و انشاالله بتوانیم در شروع کارمان در اهواز، یک نتیجه خوب بگیریم و بچه‌ها بتوانند کار خلاقیت‌شان را به خوبی انجام بدهند.

* بازیکنان فردا باید کارشان را تکمیل کنند
در مجموع فردا روز مهمی برای بچه‌های ما است. ما دو نگاه متفاوت از فولاد داشتیم؛ یکی با الفیصلی که با کیفیت برابر رفتند و برنده شدند و اعتقادم این بود که اگر سر حزباوی گل می‌شد، قطعا فولاد برنده می‌شد. بعد از بازی دیدم که عکس‌های خیلی زیادی از الهلال در هواپیما و هتل منتشر شد اما این‌ها روی کیفیت بازی تاثیر نمی‌گذارد. زمانی که شما داخل زمین هستی، اگر ذهن برنده داشته باشی هیچ فرقی نمی‌کند با چه کیفیتی آمدی و با چه کیفیتی رفتی. من فکر می‌کنم فولاد خوبی را در جام باشگاه‌ها دیدیم اما به بچه‌ها گفتم برای تکمیل شدن این کار نیاز است که فردا یک استارت خوب داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم سربلند باشیم و از هواداران‌مان هم خواهش می‌کنم بیایند و حمایت کنند، چون همه ما پای یک سفره نشسته‌ایم و فرقی بین من که مسئول تیم هستم و هواداری که روی سکو است، وجود ندارد؛ همه باید در یک جبهه در جهت اعتلای نام فولاد خوزستان مبارزه کنیم.

ویدئو: 273874

* فولاد مهره‌های تشنه و جایگزین دارد
برای بازی فردا که ما در یکی دو پست کاملا تخلیه شده‌ایم و برای مثال در پست هافبک دفاعی هم بوحمدان و هم مریدی را از دست داده‌ایم. خوشحالم که آبشک کم کم به شرایط ایده‌آلی می‌رسد. یکی دو فضای لطمه برای بازی فردا داریم اما وقتی به تیم نگاه می‌کنیم تیم ما مهره‌های تشنه و جایگزین دارد. فولاد باشگاهی است که اگر بخواهیم در حوزه قهرمانی آن را ارزیابی کنیم، چهارمین باشگاه کشور است. اگر استقلال، پرسپولیس و سپاهان را کنار بگذاریم، فکر می‌کنم رکورد قهرمانی لیگ و مقام‌آوری در اختیار فولاد باشد و تیم دیگری هنوز نتوانسته برسد، البته به استثنای پاسی که منحل شد. هوادار فولاد چه برای بازی فردا، چه در آینده و چه در گذشته هم جام باشگاه‌های آسیا را دیده، هم قهرمانی لیگ را دیده و هم قهرمانی حذفی را. من به بچه‌ها گفتم یک یا علی بگویید که بلند شویم و جدا از اینکه از این اسم دفاع می‌کنیم، در یک مسیر خوب قرار بگیریم.

* مثل دانش آموزی هستیم که خرداد را از دست داده است
خدا را شکر جام حذفی را پیش رو داریم اما یک صخره محکم هم در جام حذفی روبرویمان هست. من امیدوارم زود بتوانیم هماهنگ شویم و بزرگترهای تیم کمک کنند. با تمام قوا در جام حذفی می‌جنگیم و سعی می‌کنیم هر روز به لحاظ روحی و روانی تیم و کار تاکتیکی‌مان را بهتر کنیم. مثل دانش آموزی هستیم که خرداد را از دست دادیم و فقط شهریور را پیش رو داریم و باید شهریور را خیلی زود جمع کنیم و بتوانیم به فرم ایده‌آل برسیم. خیلی به بزرگترهای تیمم دلخوشم و خوشبین هستم که بزرگترهای تیم مثل ایوب والی، ساسان انصاری، اشکان دژاگه، آبشک و آقا شهاب کمک کنند. ما باید در مسیر خیلی خوبی بیفتیم چون هوادارمان از جنس هواداری نیست که عادت کرده باشد برای سقوط بجنگد و هواداری است که عادت کرده فوتبال خوب ببیند. اول سعی می‌کنیم که کاشته‌های کادرفنی قبلی را بهبود ببخشیم و ترمیم کنیم. مسیر قبل را ادامه می‌‌دهيم تا فوتبال بهتری بازی کنیم.

ویدئو: 273875

* هیچ اعتقادی به عقب بازی کردن ندارم
هدف اول من و کادرفنی‌ام این است که فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم، چون خود من اصلا به عقب بازی کردن اعتقاد ندارم و دوست دارم بالا بازی کنم. تجربه سال قبل من در آبادان این‌ کمک را می‌کند؛ در آبادان به یک دروازه‌بان و یک دفاع اعتقاد دارد و میل به هجومش، مدل فوتبال برزیلی است و همان نگاه را امروز در فوتبال فولاد هم می‌بینم. ما ابتدا باید بازی را تعمیر کنیم، یک جراحی روی بازی داشته باشیم، یک جراحی روی اعصاب و روان بازیکن داشته باشیم. من افق خوبی را برای تیم می‌بینم. نمی‌توانیم مدعی شویم که اگر اتفاقی هم رخ بدهد، دهم و یازدهم می‌شویم. وقتی با فولاد به تورنمنتی می‌آیی متفاوت است، چون تجربه قهرمانی داشته است. با تمام وجودمان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. خدا را شکر امکانات به ما این اجازه را می‌دهد که اگر لازم باشد تمرینات‌مان را بخش بخش کنیم و بچه‌ها را زود داخل تیم بیاوریم اما خودم سعی می‌‌کنم رویاهای بزرگ داشته باشم و انشاالله بتوانیم دست به کارهای خوب بزنیم و هواداران را هم خوشحال کنیم.

ویدئو: 273877

ادامه دارد...