علی چینی مدافع اسبق و مربی سالهای نه چندان دور استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره بازی آبی‌های پایتخت مقابل صنعت نفت آبادان، حواشی مربوط به دلخوری منصوریان، مدافع تازه وارد برزیلی استقلال و دربی پیش رو اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف استقلال مقابل صنعت نفت را چطور ارزیابی کردید؟

استقلال در نیمه اول خیلی عالی بازی کرد و به گل هم رسید. البته از حق نگذریم صنعت نفت هم تیم خوبی بود ولی استقلال واقعاً در این هفته‌ها عالی کار می‌کند. شاگردان منصوریان تلاش مضاعف می‌کردند تا گل خورده را جبران کنند ولی این اتفاق به خاطر دفاع خوب استقلال غیر ممکن بود.

وضعیت دفاعی استقلال در نبود مهره‌های اصلی اش را چطور دیدید؟

استقلال فوق العاده خوب دفاع می‌کند و این دفاع به خاطر شکل تیمی‌استقلال است. در واقع یک اتفاق بزرگ برای استقلال رخ داده و آن این است که دفاع تیمی‌استقلال کاملا منطقی، دور از احساس و با تمرکز بالا عمل می‌کند. یک دفاع کاملاً ایتالیایی که اجازه هیچ کاری به حریف نمی‌دهد. استقلال با همین مدیریت خوبی که داشت توانست سه امتیاز حساس قبل از دربی را هم بگیرد.

بعد از بازی منصوریان از رفتار مجیدی دلخور شده بود. شما که از دوستان صمیمی‌منصوریان هستید دلیل این موضوع را می‌دانید؟

مطمئنم داش علی(منصوریان) درباره برخورد فرهاد(مجیدی) دچار سوءتفاهم شده است. این دو نفر را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم چقدر با هم رفیق هستند. امکان ندارد فرهاد مجیدی بی دلیل بخواهد به منصوریان بی محلی کند و از کنارش رد شود. حتماً حواسش نبوده. این دو نفر دوست هستند و قطعاً این سوء تفاهم‌ها به زودی برطرف می‌شود. ضمن اینکه ما قبل از دربی باید این مسائل را جمع کنیم تا آرامش به تیم استقلال تزریق شود. الان وقت آن است که بازیکنان استقلال تمرکزشان را روی دربی بگذارند.

مدافع برزیلی استقلال را چطور دیدید؟

او از لیگی به ایران آمده که ستاره‌های بزرگ اروگوئه، آرژانتین، برزیل و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی آنجا بازی می‌کنند. لیگ‌عربستان پولدارترین لیگ منطقه است و بهترین فورواردهای آمریکای جنوبی آنجا بازی می‌کنند. کسی که در آن شرایط کار کرده قطعاً بازیکن حرفه‌ای است. خیلی خوب نشان داد و مشخص شد بدنش هم کاملا آماده است و می‌تواند در دربی هم به استقلال کمک کند.

اینکه پرسپولیس برد می خواهد خیلی خوب است/ مساوی هم برای استقلال برد است/ سیلوا ثابت کرد از گرانترین لیگ آسیا آمده است

دربی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم با توجه به اینکه پرسپولیس به شدت نیاز به برد دارد این دربی زیبا خواهد شد چون که اصلاً مساوی به دردشان نمی‌خورد. مساوی یعنی حفظ همان ۶ امتیاز فاصله با استقلال. البته استقلال هم نیم نگاهی به برد دارد چون می‌تواند فاصله‌اش را به ۹ امتیاز افزایش بدهد. ولی باز هم مساوی به نفع استقلال است.

به نظر شما برتری با کدام تیم است؟

قطعاً استقلال! چون استقلال بازیکنان زهردارتری دارد. تیمی‌که به استقلال حمله کند روی ضد حملات حتماً لطمه می‌خورد. این را من نمی‌گویم که استقلالی هستم بلکه همه کارشناسان فوتبال می‌گویند و این برای استقلال خیلی خوب است که پرسپولیس به دروازه اش حمله کند. در واقع پرسپولیس باید مراقب باشد گل نخورد. چون در آن صورت تلافی کردنش هم برایش مشکل است. چون استقلال به این راحتی‌ها گل نمی‌خورد.

حضور تماشاگران در دربی چقدر می‌تواند به جذابیت این مسابقه بیافزاید؟

صددرصد بازی را زیباتر می‌کند. هواداران استقلال ماه‌هاست دوست دارند تیمشان را از نزدیک ببینند و قطعاً در این بازی ۹۰ دقیقه استقلال را تشویق می‌کنند تا تلافی هفته‌هایی که استقلال برنده شده و نتوانستند تیم محبوبشان را تشویق کنند را دربیاورند. از همه آنها می‌خواهم از دقیقه یک تا سوت آخر فقط از تیم حمایت کنند.