گراهام پاتر یک شب حساس مقابل آماده‌ترین تیم این روزهای فوتبال آلمان را در استمفوردبریج در پیش دارد

طرفداری | دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو مسابقه بنفیکا - بروخه و چلسی - دورتموند شروع می‌شود.

چلسی بحران‌زده که در دور رفت با نتیجه یک بر صفر در زیگنال ایدونا پارک مقابل دورتموند تن به شکست داد، امیدوار است امشب خبری از درخشش گرگور کوبل نباشد و صعود به یک‌چهارم را به عنوان مرهمی روی زخم‌های اخیرش استفاده کند. به مناسبت بازی امشب چلسی و دورتموند، مروری داریم روی نکات آماری مربوط به این مسابقه همراه با طرح گرافیکی اختصاصی طرفداری. 

طرح گرافیکی چلسی و دورتموند
1. چلسی برای نخستین بار از دورتموند پذیرایی می‌کند. آبی‌های لندن در 7 تقابل خانگی ابتدایی‌شان برابر آلمانی‌ها، 6 برد و 1 تساوی داشته‌اند اما در دو بازی گذشته برابر حریفان آلمانی، 1 تساوی و 1 باخت به دست آورده‌اند.
2. دورتموند پس از پیروزی 2-1 در خانه آرسنال در اکتبر 2013 در پنج دیدار گذشته‌اش مقابل حریفان انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است.
3. چلسی با باخت در خانه دورتموند برای هشتمین بار در دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد. در 7 حالت قبلی، چلسی 4 بار صعود کرده و 3 بار حذف شده است.
4. دورتموند در 6 مرتبه قبلی که دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان را برده، 5 بار صعود کرده است.
چلسی در 9 دیدار خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان 7 بار پیروز شده است. تساوی برابر سالزبورگ در گروهی این فصل و باخت 3-1 به رئال مادرید در فصل گذشته از جمله ناکامی‌های اخیر آبی‌ها در استمفوردبریج بوده است.

طرح گرافیکی اختصاصی از حسین خسروی