به گزارش ورزش سه، لحظه‌ای که آخرین ضربه مهاجم تیم جوانان ایران با پای دروازه‌بان ویتنام دفع شد، ایران فقط به بالا بردن تفاضل گل و رویایی کردن نتیجه مسابقه‌اش با صدرنشین گروه پیش از بازی آخر فکر می‌کرد. بچه‌های ایران پیش از این سه بار دروازه حریف را باز کرده بودند و این فرصت را داشتند تا در اوقات اضافی، دو گل دیگر هم به تیم تسلیم‌شده ویتنام بزنند.

ویتنام که از حذف خود مطمئن بود و بازی را با ناامیدی محض دنبال می‌کرد و به همین سبب دو موقعیت عالی دو به تک و سه به تک به حمله‌وران ایران داد اما بازیکنان ایران از راضی از برد سه گله، این فرصت‌ها را از دست دادند.

در مسابقه دیگر استرالیا، ۹ بر یک قطر را شکست داد اما با گلی که ایران در دقیقه ۹۰+۴ وارد دروازه ویتنام کرد، با توجه به حذف قطر از معادلات سه تیم شش امتیازی گروه، به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کرد تا به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کرد.

1829664

این گل طلایی توسط محمدجواد حسین‌نژاد و در شرایطی به ثمر رسید که این بازیکن بعد از کورس چهل متری با مدافعان حریف، در شرایطی که توسط یکی از بازیکنان ویتنام تحت فشار بود، با پای چپ ضربه مطمئنی به زاویه مخالف زد و کار را تمام کرد.

این در حالی است که تا پیش از اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، حتی اعضای تیم ایران هم از صدرنشینی خود بی‌خبر بودند اما با توجه به قوانین مسابقات، حالا ایران به عنوان تیم اول گروه به مصاف تیم دوم گروه A خواهد رفت.

در گروه اول این مسابقات تیم ازبکستان در صدر جدول قرار گرفته و فعلا عراق دوم است که در این صورت، ایران با عراق دیدار می‌کند و استرالیا را به دیدار با ازبکستان می‌فرستد که این یک قرعه مناسب برای فوتبال ایران محسوب خواهد شد. اما در احتمالی دیگر، ممکن است با شکست ازبکستان برابر اندونزی، این تیم به جایگاه دوم تنزل یابد و با ایران دیدار کند که این بازی قرعه مرگ خواهد بود.

1829665

با این حال شانس تقابل ایران - عراق یا اندونزی، بالاتر از رویارویی با ازبکستان است. دیدارهای گروه اول از ساعت 17:30 برگزار خواهد شد و باید تا حوالی ساعت هفت و نیم برای تعیین حریف ایران صبر کرد.

بازیکنان تیم ملی ایران امروز با روحیه‌ای خوب و با توجه به برتری فیزیکی، نمایشی نسبتا خوب مقابل ویتنام به خصوص در بیست دقیقه پایانی داشتند و حالا کادرفنی این تیم باید با بهترین ارنج و بالاترین روحیه آنها را آماده بازی پلی‌آف کند.