به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکشنبه شب در بازی برابر بیلبائو، رونالدو آرائوخو را در اختیار ندارد. بهترین مدافع حال حاضر بارسا به دلیل اخراج در بازی برابر والنسیا، دیروز رسما یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد ولی می تواند 10 روز دیگر در ال‌کلاسیکو به میدان برود. آرائوخو پیش از جام جهانی و در بازی دوستانه اروگوئه-ایران به شدت مصدوم شد و سه ماه دور از میادین ماند. بارسا در غیاب او از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت و غیبت او کاملا مشهود بود.

1830023

آمارها به خوبی نشان می دهند که بارسا در غیاب آرائوخو در خط دفاعی کیفیت همیشگی را ندارد. بارسا در فصل جاری و در همه رقابت ها 30 گل دریافت کرده است: هشت گل در لالیگا، 12 گل در لیگ قهرمانان، چهار گل در لیگ اروپا، سه گل در سوپرجام و سه گل در کوپا دل ری. بارسا در غیاب آرائوخو 16 بار دروازه اش باز شده و مهمتر اینکه این 16 گل را در 17 دیدار دریافت کرده یعنی متوسط یک گل در هر دیداری که آرائوخو در میدان نبوده یا به عنوان تعویضی وارد زمین شده است(برابر آلمریا). 

1804716

وقتی آرائوخو در ترکیب ثابت بوده، بارسا در 21 بازی 14 گل دریافت کرده است(متوسط 0.6 گل در هر بازی). باید دید بارسا از بازی در سن مامس برابر بیلبائو و بدون آرائوخو به سلامت خارج خواهد شد یا خیر.