در ترازنامه منتشر شده از سوی لالیگا بارسلونا با تراز 144- میلیون یورو تنها باشگاهی است که ترازی منفی دارد.

باشگاه رئال مادرید با تراز 739+ میلیون یورو بهترین تراز مالی در میان تیم های لالیگایی را دارد.

به گزارش طرفداری و به نقل از آ اس، با به پایان رسیدن پنجره زمستانی نقل و انتقالات، سازمان لیگ فوتبال اسپانیا تراز مالی باشگاه ها را بهروز رسانی کرد که طی آن باشگاه رئال مادرید همچنان بهترین تراز مالی را دارد و تراز مالی بارسلونا نیز منفی شده است.

در ترازنامه اعلام شده از سوی لالیگا، رئال مادرید با تراز 739 میلیون 163 هزار یورو همچنان از لحاظ اقتصادی باثبات ترین باشگاه اسپانیا است و دقیقا در آن سوی ترازنامه مالی باشگاه بارسلونا قراردارد که در تراز فعلی آن منفی 144 میلیون و 353 هزار یورو است. این در حالی است که تراز این باشگاه در ابتدای فصل 97 میلیون و 940 هزار یورو بود و خریدهای بارسلونا در زمستان باعث منفی شدن این تراز شده است.

تراز مالی منتشر شده از سوی لالیگا

بعد از رئال مادرید، در حال حاضر سویا و اتلتیکومادرید بهترین تراز مالی را دارند. لازم به ذکر است در فهرست منتشر شده از سوی لالیگا، تنها باشگاه بارسلونا است که ترازی منفی به خود اختصاص داده است و سایر باشگاه ها توانسته اند تراز مالی خود را مثبت نگه دارند. با توجه به این تراز منفی مالی، بارسلونا در پنجره های نقل و انتقالاتی آینده محدودیت های بیشتری را از سوی لالیگا تجربه خواهد کرد.

تراز مالی منتشر شده به معنای مقدار پولی است که هر باشگاه می تواند برای خرید بازیکن، استخدام مربی، دستیار و... در تیم اصلی خود خرج کند.