به گزارش "ورزش سه"، اتلتیک بیلبائو امشب در سن‌مامس میزبان بارسلوناست و ارنستو والورده به عنوان مربی بیلبائو برابر تیم سابقش قرار خواهد گرفت. والورده در دوران حضورش در بارسا دو بار این تیم را قهرمان لالیگا کرد و به شکل بحث‌برانگیزی پس از شکست در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا برابر اتلتیکو اخراج شد.

1756175

والورده در مورد بارسلونا که در حال حاضر صدرنشین لالیگاست، گفت: «بارسا دفاع بسیار خوبی دارد. آنها تیمی دفاعی نیستند، ولی با داشتن مدافعانی درجه یک، زمانی که نیاز باشد، به خوبی دفاع خواهند کرد. برابر ویارئال و رئال مادرید به لطف همین دفاع خوب برنده شدند. ژاوی توانسته تیم خوبی بسازد و معقدم پیروزی‌های 1-0 بهتر از شکست‌های 1-0 است. به توانایی‌های بارسا در کارهای دفاعی قدرت همیشگی‌اش در حمله را نیز باید اضافه کرد تا مشخص شود بازی سختی پیش رو داریم.»

پرونده رسوایی داوری بارسلونا: «تا به اینجا ژاوی توانسته به خوبی تیمش را از این حواشی دور نگه دارد. آنها صدرنشین هستند و اگر چهارم یا پنجم بودند، می‌توانستیم بگوییم که این قضیه اثر منفی‌‎اش را گذاشته است. همیشه در تیم‌های بزرگ از این حواشی وجود دارد و این هنر یک مربی است که تمرکز تیمش را از مسائل غیرورزشی دور کند. بازیکنان بارسا به درستی روی فوتبال تمرکز کرده‌اند چون این مسائل به مدیران ارتباط دارد.»