به گزارش ورزش سه، آنچه که می‌خوانید مروری سریع بر رقابتهای لیگ برتر انگلیس در هفته‌ایست که آرسنال بازهم یک گام به قهرمانی نزدیکتر شد:

1-جریمه سخت نبود ژائو پالینیا برای فولام

فولام در برایر آرسنال خیلی سخاوتمندانه 3 امتیاز را تقدیم کرد . در همان نیمه اول تکلیف بازی مشخص شد و نیمه دوم تا حد زیادی رنگ و بوی تشریفاتی گرفت . فولام نتیجه را سه بر صفر به آرسنال مدعی اصلی قهرمانی واگذار کرد . البته نباید از کار بسیار خوبی مارکو سیلوا  در این بازی غافل شد . فولام در این فصل برای چهارمین بازی است که  ژائو پالینیا را از دست داده و به شدت هم جریمه شده است . آنها در 4 بازی 12 گل دریافت کردند . نبود این بازیکن طراح به وضوح در خط میانی مشاهده می‌شد و آنها هیچ کنترلی بر خط میانی نداشتند . اما نکته امیدبخش و یا شاید وحشتناک 4 بازی بعد آنها در برابر تیم های کاندید سقوط است.

1832083

2-تعریف ویژه پپ از رودری پس از پیروزی سخت

نتیجه بازی کریستال پالاس و سیتی در نهایت با پنالتی هالند به نفع آبی های لندن تمام شد . تیم پاتریک ویرا برای سومین بازی نتوانست شوتی به سمت دروازه حریف روانه کند .  منچستر سیتی  همچنان قهرمانی را دور از انتظار نمی بیند و به شدت توپچی ها را تعقیب می کنند . پس از بازی از پپ گواردیولا خواسته شد تا رودری را با سایر هافبک های درجه یکی که مربیگری کرده است مقایسه کند پاسخ پپ خیلی سریع این بود: "بهترین." این مقایسه در مقابل هافبک هایی مانند آلونسو، لام  و ماسچرانو  و دیگر هافبک های خلاق واقعاً تحسین برانگیز است . رودری در پارک سلهرست عالی بود، با مالکیت هوشمندانه توپ، بازی فیزیکی تحسین برانگیز در برابر تیم کاملا فیزیکی پالاس و پوشش ضد حملات عملکرد فوق العاده ای را ثبت کرد  .  در حال حاضر  او نقشی پررنگ و کلیدی  برای دستیابی به دو جام  پیش رو دارد .

1832088

3-سانچو هنوز آن بازیکن مد نظر نیست 
زمانی که منچستریونایتد دو سال  پیش، جیدون سانچو را از دورتموند به خدمت گرفت، بشدت مورد ستایش قرار گرفت اما  تا اینجای کار برعکس اتفاق افتاده و در مقابل ساوتهمپتون عملکرد جیدون سانچو تغییر محسوسی نداشت . این بازیکن 22 ساله در نقش شماره 10 به کار گرفته شد، جایگاهی به مراتب ویژه از سمت تن هاگ برای سانچو ولی نتیجه کاملا برعکس . هر بار که توپ به سمت او می آمد،.همه انتظار اشتباهی دیگر را داشتند . سانچو درگیر مشکلات جسمی و روحی  شده بود که سرمربی تصمیم  گرفت در مقطعی  دور از تیم تمرین کند. چالش کادر فنی یونایتد همچنان تغییر فرم سانچو است. 
یونایتدی ها به لطف اخراج زودهنگام کاسمیرو دو امتیاز حساس را در مقابل قعر نشین لیگ جزیره از دست دادند. کاسیمیرو گویا سعی دارد هر چه در سالیان گذشته اخراج نشده در یونایتد اخراج شود . قبلا  با 336 بازی هیچ بار و از وقتی به منچستر آمده و 36 بازی  دو بار .

1832089

4-ناتینگهام فارست در حوالی سقوط 
در حالی که استیو کوپر سرمربی ناتینگهام فارست از نحوه مبارزه تیمش  در مقابل تاتنهام  علی رغم  شکست در نیمه اول راضی  بود، عنوان کرد که این یک "فرصت از دست رفته" بود تا از منطقه سقوط فاصله بگیرد.  مصدومیت  برنان جانسون، بهترین گلزن  آنها نگرانی بزرگی برای آینده این تیم  خواهد بود، چرا که فارست برای هفته آینده باید آماده رویارویی با  نیوکاسل  در سیتی گراوند شود و مهاجم ولزی این هفته  در دسترس نخواهد بود . ناتینگهام در دوفصل اخیر کل تیم خود را تغییر داده است و یک تیم مصدوم هم دارد. کریس وود ، دین هندرسون، تایوو آوونی و اسکات مک کنا از جمله کسانی هستند که ممکن است  بزودی آماده برگشت شوند و کوپر امیدوار است که آنها بتوانند به تیمش کمک کنند تا دوباره به دردسر جدی کشیده نشود. اما برد دلچسب تاتنهام با چاشنی آشتی ریچالیسون و کونته وگلزنی کاپیتان کین و سون ، قدری اوضاع ملتهب تاتنهام را سامان داد .

1832087

5-گیلاس قرمزهای کلوپ را دار زدند 
بورثموث مقابل لیورپول چه کرد. این برد در مقابل تیمی که در دور رفت  نه گل از آن دریافت کرده بود، به نوعی لذت یک قهرمانی کوچک را داشت  .درست برعکس بازی رفت  سازماندهی چشمگیری در تیم گری اونیل وجود داشت. نمایش جفرسون لرما و جو راثول از عناصر خط دفاعی  بورثموث بسیار برتر از فرد و کازمیرو در آنفیلد و در بازی هفت تایی هفته گذشته  بود. فیلیپ بیلینگ، گلزن، به عنوان بازیکن شماره 10 بسیار موثرتر از ووخهورست هلندی بود.  دانگو اوتارا در در سمت راست بسیار سازنده تر از آنتونی بود.  چنین پیروزی شیرینی به تیم اونیل شانس بقا می دهد. او گفت: "من اعتقاد داشتم و مطمئنم که شاگردانم هم همینطور بودند." لیورپول هم که شاید در باد برد هفته گذشته خوابید. ولی شاید این شوک باعث شود که در چمپیونز لیگ در مقابل رئال از خواب بیدار شونددر غیر اینصورت هوادارانشان را  سرخورده خواهند شد  اگرچه روی کاغذ آنقدرها هم شانس صعود ندارند . لیورپول امسال سینوسی ترین تیم لیگ جزیره است .

1832085

6- سرمربی جدید و درگیر مشکلات قدیمی 
برنامه های ژاوی گراسیا برای حفظ لیدز در لیگ برتر در مقابل برایتون به طور کامل اجرا شد، اما عادات قدیمی  لیدز همچنان پابرجاست. یک امتیاز مقابل برایتون تیمی که امسال متفاوت ظاهر شده نتیجه خوبی است، اما در روزی که بورنموث و اورتون پیروز شدند، لیدز با این تساوی و ناتوانی در کسب پیروزی  به رده نوزدهم سقوط کرد. گراسیا لیدز را در فاز هجومی به شدت  متحول و خطرناک کرده است. این تئوریسین خوش ذوق اسپانیایی به وضوح دریافته  تیم جدیدش نیاز به زدن گل های بیشتری برای داشتن شانس بقا دارد و مقابل برایتون یک گام رو به جلو در این زمینه برداشت. اما او همچنان برای اینکه فرصت های بیشتری را از دست ندهند باید در فاز تدافعی تدبیرهای بهتری بیندیشد .

1832082

7- اونانا روزنه امید بقا برای دایچ  و تافی ها

برنتفورد علی رغم در اختیار داشتن دوسوم مالکیت بازی در مقابل اورتون  نتوانست  خط دفاعی اورتون را بشکند.  تافی ها تحت رهبری شان دایچ، بسیار منضبط تر و انعطاف پذیرتر شده اند. یکی از مهمترین دلایل این تحول بدون شک  هافبک آماده آنها  اونانا است.  او در مرکز زمین به اورتون کمک کرد تا سه امتیاز حیاتی را کسب کنند و با تکل‌ها و مشت‌های خود تماشاگران را برانگیخت.  نمایش خوب و بی نقص  و فرم بی نظیر او این احتمال را به وجود می آورد که رقبای اورتون از الان برای جذب او آماده شوند . اونانا همکاری چشمگیری با عبدالله دوکوره همراه با جیمز تارکوفسکی و مایکل کین  برای ساختن یک خط هافبک قدرتمند کرده است ، چیزی که می تواند در پایان فصل اورتون را از سه تیم انتهایی دور نگه دارد.  به هرحال این برد برای تافی ها خیلی ضروری بود .

1832084

8-بازگشت خوش موقع  جانی ایوانز مصدوم 
هواداران لستر سیتی امیدوارند بازگشت جانی ایوانز پس از مصدومیت چهار ماهه قدرت دفاعی بیشتری برایشان فراهم کند تا نگرانی های سقوط کاهش دهد. برندن راجرز معتقد است که مدافع میانی کهنه کار می تواند نقش یک رهبر را در خط دفاعی ایفا کند جایی که بشدت از آن ضربه خورده اند .  محرومیت ووت فاس به دلیل کارت قرمزی که در شکست مقابل چلسی دریافت کرد. هم اوضاع  خط دفاع این تیم را پیچیده تر کرده است . در این شرایط  تجربه ایوانز می تواند بسیار مهم تعیین کننده باشد . لستر پنج شکست متوالی  را تجربه کرده است  و  در هشت بازی بعدی با پنج  تیمی بازی رو در رو دارد که همگی کاندید سقوط هستند .  

1832086
9- چکش ها و چالش مهاجم 35 میلیون پوندی 
دیوید مویس به دلیل بازی ندادن به  مهاجم 35.5 میلیون پوندی  آنها ، جانلوکا اسکاماکا، در جریان تساوی وستهم مقابل استون ویلا مورد انتقاد زیادی قرار گرفت .  اما آیا این مهاجم با ساختار تیم مویس مطاابقت دارد ؟  آیا وستهم با خرید اسکاماکا در تابستان گذشته می دانست چه بازیکنی به دست می آورد؟ آیا آنها می دانستند که ایتالیایی ها کمی کند تر از انگلیسی ها هستند و برای فرار از مدافعان لیگ برترباید تلاش مضاعف کنند؟  وستهم اگر می خواهد فصل در لیگ برتر بماند به گل نیاز دارد.

1832081
10-گرگ های خجالتی 
تیمی که بدترین رکورد گلزنی را در بین 92 باشگاه لیگ انگلیس داشت، با تیمی روبرو شد که در هر چهار دسته فوتبال بریتانیا  کمترین گلزنی را داشت . ولوز موفق شد یک گل به ثمر برساند، اما گل تساوی هوانگ هی چان در نهایت همه معادلات را به هم ریخت  . الکساندر ایساک، یکی از با استعدادترین مهاجمان جوان اروپا برای نیوکاسل اولین گل خود  و گل پیروزی بخش تیمش را زد  .هزینه احتیاط بیش از حد گرگ ها . جولن لوپتگی یک تیم دفاعی پنج نفره  چیده که جواب نداده است . در نهایت نیوکاسل ادی هاو بازی را دو بر یک برد تا گوشه چشمی به سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشد.

1832090

بهرام حیدری رامشه