آمارهای اخیر نشان می دهند قرعه پورتو برای تیم های ایتالیایی خوش یمن نبوده است. اینتر تلاش می کند این شرایط را تغییر دهد. 

امشب از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر میهمان پورتو خواهد بود. بازی رفت در سن سیرو با پیروزی 1-0 نراتزوری به پایان رسید و آنها امیدوارند با کسب نتیجه مطلوب به جمع 8 تیم برتر اروپا برسند. سیمونه اینزاگی که تیمش ثبات چندانی در بازی های لیگ نداشته، تلاش می کند با موفقیت در اروپا فشارها را کم کند.

با این حال پورتو طی سال های اخیر تیم های ایتالیایی را در رقابت های اروپایی دچار مشکل کرده است. طی 9 سال اخیر، پورتو موفق شده به ناپولی، رم، یوونتوس و میلان ضربه بزند. 

در فصل 2013/2014 پورتو در یک هشتم نهایی لیگ اروپا در مجموع با نتیجه 3-2 مقابل ناپولی پیروز شد و آنها را حذف کرد. در فصل 2018/2019 در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پورتو موفق شد در مجموع با نتیجه 4-3 رم را شکست دهد و به مرحله بعد راه پیدا کند. 

دو سال بعد پورتو باز هم به یک تیم ایتالیایی دیگر راه خروج را نشان داد. آنها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دلیل قانون گل زده در خانه حریف با نتیجه مجموع 4-4 یوونتوس را حذف کردند. در حال حاضر این قانون لغو شده است. 

در نهایت پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2021/2022 باز هم باعث حذف یک تیم ایتالیایی شد. آنها یک بار میلان را بردند و یک بار کار به تساوی کشید و روسونری در همان مرحله گروهی از صعود بازماند.