به نظر می‌رسد تمدید قرارداد لواندوفسکی برای بایرن مونیخ، دشوار‌تر از آنچه که تصور می‌شد، باشد

روند تمدید قرارداد روبرت لواندوفسکی با بایرن مونیخ در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد.

طرفداری | هر چند که سران بایرن مونیخ مدام در مصاحبه‌ها از قصد خود برای تمدید قرارداد روبرت لواندوفسکی صحبت می‌کنند اما تاکنون گویا هیچ گفت و گویی بین دو طرف شکل نگرفته است. حتی زمانی که از روبرت لواندوفسکی در اینباره سوال شد، او هر‌گونه رسیدن پیشنهاد از سوی بایرن را رد کرد. حال به نقل از خبرنگاران اشپورت آینتس کری هاو و پاتریک برگر، روبرت لواندوفسکی از اینکه بایرن تاکنون پیشنهادی را برای تمدید قرارداد ارائه نداده، عصبانی است. این سوال برای او به وجود آمده که آیا پس از هشت سال با 377 گل در 365 بازی، شایسته قدردانی بیشتری از سوی بایرن مونیخ نیست؟
 

زمانی که بایرن مونیخ مذاکرات خود را با نیکلاس زوله برای تمدید قرارداد شروع کرد، این بازیکن از قبل تصمیمش را مبنی بر پیوستن به بروسیا دورتموند گرفته بود. این امکان وجود که این اتفاق به طور مشابه برای لواندوفسکی نیز رخ دهد. پینی زهاوی مدیر برنامه‌های یکی از ایجنت‌های توانا در زمین انتقال پر‌سود بازیکنان به دیگر باشگاه‌ها است. یکی از دلایلی که در سال 2018 لواندوفسکی با پینی زهاوی شروع به همکاری کرد، همین بود. در آن زمان لواندوفسکی خواهان پیوستن به رئال مادرید بود اما با توجه به اینکه رئال نیاز زیادی به این مهاجم نداشت، این انتقال رخ نداد. اما در عوض باعث افزایش چشمگیر درآمد لواندوفسکی پس از تمدید قراردادش در سال 2019 شد. هر چند که زهاوی در این مورد فعلا اظهار نظری نکرده اما شایعات در حال شکل گرفتن هستند. رسانه‌های انگلیسی خبر از علاقه منچستر یونایتد به لواندوفسکی می‌دهند. رسانه‌های اسپانیایی نیز بارسلونا را به عنوان یکی از خریداران بالقوه لواندوفسکی دانسته‌اند. فرانسوی‌ها نیز پاری سن ژرمن را به عنوان مقصد بعدی لواندوفسکی با خروج کیلیان امباپه از این باشگاه دانسته‌اند.

با این حال سران بایرن همچنان اصرار دارند که نمی‌خواهند تحت فشار هیچ چیز یا هیچکسی قرار بگیرند و به موقع مذاکرات را با روبرت لواندوفسکی شروع خواهند کرد. گمانه‌زنی هایی که در مورد انتقال ارلینگ هالند به بایرن می‌شود، با توجه به حقوق درخواستی این بازیکن 21 ساله، حقوق او فراتر از ساختار بایرن مونیخ خواهد بود. همچنین هالند تمایل دارد به جایی خارج از آلمان منتقل شود. منچستر سیتی و رئال مادرید از محتمل‌ترین خریداران او محسوب می‌شوند

رابطه بد مدیران بایرن مونیخ با پینی زهاوی

لواندوفسکی نیز در حال حاضر بین 23 تا 25 میلیون یورو (ناخالص) همراه با بند‌های پاداش درآمد دارد. با توجه به زیان‌های مالی ناشی از دوران همه گیری، نمی‌توان انتظار داشت که بایرن برای تمدید قرارداد، بتواند حقوق بیشتری را به لواندوفسکی بپردازد. زیرا از ساختار حقوقی باشگاه فراتر خواهد رفت. حال اینکه لواندوفسکی حاضر شود این شرایط را بپردازد یا خیر، مشخص نیست! برای پینی زهاوی قطعا انتقال فوق ستاره لهستانی به یکی از باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس، سود بیشتری از طریق حق کمیسیونی که دریافت می‌کند، خواهد داشت.

 مشخص است که بایرن نمی‌خواهد برای تمدید قرارداد لواندوفسکی، افزایش حقوق چشمگیری را در نظر بگیرد. به همین خاطر مذاکرات با پینی زهاوی، روند سختی خواهد داشت. رابطه بین سران بایرن و پیرانای حریص (لقبی که اولی هونس در جریان مذاکرات با داوید آلابا به پینی زهاوی داد) از زمان خروج داوید آلابا به صورت آزاد از این باشگاه، تیره و تار شده است. حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن نیز اصلا رابطه خوبی با این مدیر برنامه ندارد. در جریان مذاکرات برای تمدید قرارداد آلابا، حمیدزیچ چندین به شدت عصبانی شده و حتی یک‌بار سر زهاوی فریاد زد. طی چند هفته آینده انتظار می‌رود گفت و گو‌ها با لواندوفسکی شروع شود. باواریایی‌ها نمیخواهند این بازیکن را از دست بدهند.