به گزارش "ورزش سه"، دورتموند بعد از یک باخت و یک مساوی در بازی‌های اخیر امشب میزبان کلن در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک بود و موفق شد این تیم را با نتیجه قاطعانه 6 بر یک شکست دهد. شاگردان دین ترزیچ با این پیروزی 53 امتیازی شدند تا با یک بازی بیشتر، موقتا جای بایرن مونیخ در صدر جدول بوندس‌لیگا را بگیرند.

دورتموند برای باز کردن دروازه حریف نیاز به زمان زیادی نداشت و در دقیقه 15 به گل اول رسید. رافائل گوئررو روی پاس زمینی دونیل مالن از سمت راست با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه سمت مخالف دروازه فرستاد تا نتیجه را 1-0 به سود میزبان کند.

1833561

تنها دو دقیقه بعد گل دوم دورتموند را شاهد بودیم؛ گوئررو بعد از زدن گل اول این بار در نقش سازنده ظاهر شد و در شلوغی محوطه جریمه حریف توپ را به سباستین هالر رساند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان گلزنی کند.

گوئررو در دقیقه 32 زمینه‌ساز سومین گل تیمش هم بود. این بار هم در نقش سازنده ظاهر شد و حمله خطرناک دورتموند را به مارکو رویس رساند تا این بازیکن با یک کات زیبا از داخل محوطه جریمه دروازه کلن را باز کند.

1833562

شاگردان ترزیچ در دقیقه 36 گل چهارم را هم زدند تا سرنوشت بازی را در همان نیمه اول تعیین کنند. دونیل مالن روی پاس نیکلاس زوله صاحب توپ شد و بعد از ورود به محوطه جریمه با یک شوت غیرقابل‌مهار دروازه را هدف گرفت؛ توپ روی این شوت بعد از برخورد به دستان ماروین شوابه وارد دروازه شد تا نتیجه 4-0 شود.

کلن پیش از پایان نیمه اول یکی از گل‌های خورد را جبران کرد تا میزبان با برتری 4-1 راهی رختکن شود. دیول سلکه در دقیقه 42 از سمت راست محوطه جریمه یک شوت روانه دروازه الکساندر میر کرد که توپ بعد از برخورد به دستان دروازه‌بان دورتموند دوباره مقابل این بازیکن قرار کرفت تا او در ریباند با ضربه دقیق‌تر دروازه را باز کند.

1833564

دورتموند برتری خود را در نیمه دوم نیز حفظ کرد و در دقیقه 69 گل پنجم را بعد از چند موقعیت خوب به ثمر رساند. شوت دیدنی مارکو رویس روی ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه بعد از برخورد به تیر افقی مقابل سباستین هالر قرار گرفت تا این بازیکن به راحتی گل پنجم را وارد دروازه حریف کند.

دونیل مالن در دقیقه 70 از آشفتگی خط دفاعی حریف نهایت استفاده را برده و با یک پاس دقیق توپ را به مارکو رویس رساند. این بازیکن باتجربه نیز بی‌درنگ با ضربه‌ای غیرقابل‌مهار توانست دروازه را باز کند تا در عرض کمتر از دو دقیقه، دو گل را شاهد باشیم. بعد از این گل دروازه‌ها دیگر باز نشد تا دورتموند 6-1 از سد میهمان خود بگذرد. دورتموند با این برد 53 امتیازی شد و موقتا به صدر صعود کرد. کلن نیز 27 امتیازی ماند تا در مکان سیزدهم قرار بگیرد.