به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران بخاطر فیفا دی و اردوی تیم ملی با سرمربی جدید تعطیل شد که وقفه سه هفته‌ای مسابقات این فرصت را به وجود آورده تا برترین‌های هر پُست شناسایی شوند و در جدیدترین نظرسنجی، مخاطبان می‌توانند پدیده سال ۱۴۰۱ را انتخاب کرده و به گزینه مدنظرشان رأی بدهند.

تحریریه وب‌سایت "ورزش سه" در روزهای پایانی سال، اقدام به معرفی بهترین‌های هر پُست در طول سال کرده که در این بین، کاندیداهای مدنظر را اعلام می‌کند و به نظرسنجی می‌گذارد تا مخاطبان فرد برتر از نگاه خود را انتخاب نمایند.

هفتمین مرحله نظرسنجی "ورزش سه" به معرفی برترین پدیده فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد که مخاطبان می‌توانند با مراجعه به صفحه اول این وب‌سایت، از بین ۱۰ گزینه موجود، یک نفر را انتخاب کنند (اسامی به ترتیب حروف الفبا در زیر آمده است):

1833666

محمدحسین اسلامی (ذوب‌ آهن)
در سن ۲۱ سالگی شیرین‌ترین اتفاق ممکن برای یک فوتبالیست را تجربه کرد و در حالی که یکی از بازیکنان تیم جوانان ایران بود، با نظر کارلوس کی‌روش به اردوی مینی‌کمپ تیم بزرگسالان دعوت شد و ۱۰ روز در کنار ستاره‌های فوتبال ایران تمرین کرد ولی چهار ماه پس از آن و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ مزد عملکرد درخشانش در ذوب‌آهن را گرفت و این بار با نظر امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شد تا پس از حزباوی، تبدیل به دومین بازیکن جوان در اردوی تیم بزرگسالان شود. محمدحسین اسلامی علاوه بر این دعوت‌ها به اردوی ملی، سال درخشانی هم همراه با ذوبی‌ها داشته و یکی از مهره‌های اصلی و همیشگی مهدی تارتار بوده که در تمام ۲۳ بازی لیگ برتر به میدان رفته و دو گل مقابل نفت مسجدسلیمان و سپاهان به ثمر رسانده و روی دو گل دیگر تاثیرگذاری داشته تا این آمار و ارقام او را در جمع کاندیداهای پدیده سال قرار بدهد.

1833671

امیر جعفری (گل‌گهر سیرجان)
فصل قبل در حالی که فقط ۱۹ سال سن داشت، با نظر امیر قلعه‌نویی در چهار بازی در ترکیب گل‌گهر قرار گرفت و یک بار هم به‌عنوان یار جانشین در سمت چپ خط دفاعی سیرجانی‌ها به میدان رفت و توانست در جوانی خودی نشان دهد و جایگاهش را پیدا کند. امیر جعفری در فصل جدید نیز به مرور زمان به جمع ۱۱ نفر اصلی گل‌گهر رسید و در حالی که رقیبی مثل شایان مصلح برای حضور در ترکیب داشت، در ۱۰ مسابقه حضور ثابت داشت و دو بار هم تعویضی به زمین رفت که توانست در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان هم یک پاس گل بدهد و با این عملکرد موثر در ابتدای دوران فوتبال خود جزو کاندیداها شود.

1833663

سامان تورانیان (مس کرمان)
مو و چهره خاص او کاری کرده تا در بازی‌های مس کرمان به راحتی قابل شناسایی باشد و عملکردش هم با شکل و شمایل ویژه او بیشتر به چشم بیاید و مورد توجه قرار بگیرد. سامان تورانیان پس از تجربه صعود به لیگ برتر همراه با مس و معرفی به‌عنوان یکی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ یک، در سطح اول فوتبال ایران هم نمایش درخشان خود را حفظ کرد و توانست در زمان حضورش در زمین موثر ظاهر شود. این مدافع راست ۲۱ ساله غیر از یک بازی این فصل، در ۲۲ مسابقه دیگر به‌عنوان یار ثابت (۸ بار) یا تعویضی (۱۴ بار) به کار گرفته شده و کم‌اشتباه و مطمئن در سمت راست خط دفاعی تیمش ظاهر شده تا جزو چهره‌های جوانِ شاخص لیگ به حساب بیاید.

1833672

محمدامین حزباوی (فولاد)
فصل قبل که ۱۸ ساله بود در سه مسابقه لیگ برتری فولاد خوزستان استفاده شد، اما در این فصل با نمایشی بهتر و انگیزه‌ای بالاتر نسبت به قبل در تمرینات این تیم کار کرد و مصدومیت‌های مدافعان نیز فرصتی به وجود آورد تا او کار را دست بگیرد و تبدیل به یکی از مهره‌های اصلی و کلیدی تیمش شود. محمدامین حزباوی که کاپیتان تیم جوانان ایران هم در مسابقات قهرمانی آسیا بود و در این رقابت‌ها گلزنی هم کرد، در این فصل هفت بار در ترکیب فولاد قرار گرفته و دو بار هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته که آخرین بازی سال او در جام حذفی برابر گل‌گهر سیرجان رقم خورد که علی‌رغم نمایش پرتلاش در خط دفاعی شکست را همراه تیمش تجربه کرد. حزباوی در دو دیدار لیگ قهرمانان آسیا هم به زمین رفت که در این رقابت‌ها هم درخشید، اما بهترین خبر را از امیر قلعه‌نویی گرفت که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به تیم ملی دعوت شد.

1807411

محمدرضا خالدآبادی (هوادار)
در نخستین سال بازی در لیگ برتر و در حالی که فقط ۲۱ سال سن دارد، خود را به‌عنوان یک استعداد ویژه در گلری معرفی کرده و توانسته تبدیل به یکی از بهترین نفرات هوادار تهران شود. محمدرضا خالدآبادی در شرایطی که رقبای باتجربه‌ای مثل میلاد فراهانی و مهرداد طهماسبی دارد، توانسته با کنار زدن آن‌ها به ترکیب برسد و در ۱۰ مسابقه لیگ برتر درون چارچوب قرار بگیرد و در نیمی از آن‌ها کلین‌شیت کند که مهم‌ترین آن مقابل پرسپولیس بود و البته در برخی مسابقات مثل آلومینیوم که گل خورده نیز بهترین بازیکن تیمش شد. خالدآبادی در کنار بازی‌های لیگ برتری، دو مسابقه هم در جام حذفی برابر چادرملو و مس رفسنجان انجام داد که در هر دو دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا این نمایش جالب توجه او را بین پدیده‌های لیگ ۲۲ قرار بدهد.

1829053

محمد عمری (پرسپولیس)
انجام سه بازی در زمان‌های کم طی فصل گذشته استعدادهای او را در پرسپولیس نشان نداد، اما امسال پس از رفتن یورگن لوکادیا و کمبود بازیکن در خط حمله سرخ‌پوشان، با فرصت بیشتری که به دست آورد توانست تبدیل به موثرترین بازیکن سرخ‌پوشان شود و کاری کند تا روند نتیجه‌گیری آن‌ها با نمایش او تاثیر مستقیم پیدا کند. محمد عمری با بازی چشم‌نواز و دریبل‌های خود بلای جان حریفان پرسپولیس شده و توانسته چهار گل هم مقابل نساجی (۲ بار)، گل‌گهر و تراکتور بزند و یک پاس گل هم داشته باشد تا این نمایش در سن ۲۳ سالگی او را به‌عنوان یکی از پدیده‌های لیگ برتر معرفی کند.

1788397

میلاد کُر (تراکتور)
مدافع ثابت تیم ملی جوانان که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان رفت و عملکرد کم‌اشتباه و مطمئنی در پُست خود داشت، در تراکتور هم توانسته جایگاه ثابتی به دست بیاورد و در روزهایی که هادی محمدی یا محمد حسینی نبودند، خودش را به پاکو خمس نشان بدهد و جایگاه ثابتی در ترکیب پیدا کند. میلاد کُر که هنوز ۱۹ ساله است و راه زیادی برای موفقیت در فوتبال دارد، در دو حضور فیکس و یک بازی تعویضی برای تراکتور کم‌اشتباه کار کرده که در دو بار قرار گرفتن در ترکیب هیچ گلی دریافت نکردند و بعید نیست با شروع مجدد بازی‌ها دوباره جای یکی از عناصر دفاعی تی‌تی‌ها را بگیرد.

1803190

محمدمهدی لطفی (پیکان)
وینگر تکنیکی و سرعتی پیکانی‌ها یکی از انتخاب‌های مجتبی حسینی برای ترکیب اصلی تیمش در اکثر مسابقات لیگ و حذفی بود. محمدمهدی لطفی از ابتدای لیگ بیست و سوم ۲۰ بار در ترکیب اصلی پیکان قرار گرفته و ۳ بار هم به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفته تا در همه مسابقات تیمش استفاده شده باشد که در این دیدارها دو پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. آمار جالب لطفی این است که با وجود حضور ۱۶۳۲ دقیقه‌ای در لیگ برتر و ۱۷۱ دقیقه‌ای در جام حذفی، حتی یک بار هم کارت زرد دریافت نکرده است. او که به تازگی وارد ۲۲ سالگی شده، بی‌تردید یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شود.

1833665

امید لطیفی (مس رفسنجان)
نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ که به‌عنوان یار جانشین برای مس رفسنجان مقابل نساجی به میدان رفت، توانست گل اول بازی و نخستین گل خود در لیگ برتر را بزند تا پایه‌گذار برد تیمش شود که این گل، سرنوشت او را در ادامه تغییر داد و محمد ربیعی نیز در مدت زمان بیشتری از این بازیکن استفاده کرد. امید لطیفی که در پُست مهاجم برای مس رفسنجان بازی می‌کند، در چهار حضور ثابت و ۱۶ دیدار تعویضی، توانسته بدرخشد و شانس بازی بیشتری با وجود حضور شیمبا و منشا پیدا کند. این بازیکن ۲۳ ساله در بازی‌های مهم این فصل مقابل پیکان و فولاد خوزستان که موفق به کسب پیروزی شدند و دیدار با نساجی که یک بر یک تمام شد، گلزنی هم کرده و مثل مهرداد رضایی بهترین گلزن این فصل تیمش است.

1802209

علی رمضانی (پیکان)
بازیکن گیلانی‌ای که نیم فصل سال گذشته مجتبی حسینی در حضور به عنوان بازیکن تستی به او اعتماد کرد، حالا به یکی از نفرات اصلی جوان‌ترین تیم لیگ تبدیل شده است. رمضانی که یکی از دهه هشتادی‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود و ۲۱ سال سن دارد، امسال به‌عنوان وینگر راست و چپ و دفاع راست برای پیکان ۱۷ بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی انجام داده است. او در ۱۲ بازی لیگ برتر در ترکیب اصلی پیکان بوده و ۵ بار به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته که در این دیدارها ۲ بار حضور ۹۰ دقیقه‌ای در زمین داشته است. این بازیکن تکنیکی و سرعتی که در مجموع ۱۰۲۷ دقیقه در لیگ برتر و ۹۹ دقیقه در جام حذفی برای پیکان بازی کرده، با گلی که مقابل نود ارومیه به ثمر رساند یکی از عوامل صعود خودروسازان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی بود.

1833664