توماس توخل در مورد وضعیت باشگاه چلسی صحبت کرد و معتقد است تا وقتی پیراهن کافی دارند و یک تیم هستند، رقابت خواهند کرد.

توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل لیل در لیگ قهرمانان حاضر شد و در مورد وضعیت باشگاه، شرایط بازیکنان و بازی مقابل لیل صحبت کرد. به گزارش طرفداری، توماس توخل در مورد روحیه تیم در این روزها گفت:

روحیه خوبی داریم. ما نمی توانستیم دو بازی متفاوت تر از بازی مقابل نوریچ و نیوکاسل از نظر سبک بازی و موانعی که باید بر آن ها غلبه می کردیم، داشته باشیم. ما به شدت به بازی ماهرانه خود تکیه کردیم و در نوریچ بازی را کنترل نمودیم. ما توانستیم در آن بازی پیروز شویم. مقابل نیوکاسل مسئله ذهنیت ما، انعطاف پذیری تاکتیکی، شرایط جسمانی، تمرکز و دفاع، شجاع بودن و متعهد ماندن بود. در نتیجه شاید این که چگونه در این بازی پیروز شدیم و دیر گل پیروزی را زدیم، باعث خوشحالی شدید هر مربی ای در جهان و به ویژه من شود.

در نتیجه روحیه تیم خوب است و متقاعد شده ام که تیم می داند برای داشتن چنین عملکردی و گرفتن نتیجه، چه چیزی لازم است. این همان چیزی است که فردا دوباره در انتظار آن هستیم. وقتی می گویم به خودمان اجازه می دهیم روی چیزی تمرکز کنیم که می توانیم روی آن تاثیر بگذاریم، منظورم این است. این همان کاری است که ما اینجا در زمین تمرین انجام می دهیم و همان طور که گفتم، تمرکز بر این است که مسئولیت را بر عهده بگیریم. در باشگاهی بزرگ هستیم و صدها نفر اینجا کار می کنند که هر کدام مسئولیتی را پذیرفته اند و این کاری است که در حال حاضر همه ما انجام می دهیم. 

وضعیت بازیکنان؟ آلونسو و آزپیلیکوئتا آماده فیکس بودن هستند؟

بله، این طور فکر می کنم. هر دو آماده هستند. ریس جیمز و هادسون اودوی؟ سعی خواهیم کرد که در تمرینات بعدی آن ها را در اختیار داشته باشیم اما همه چیز بسیار فشرده و پیچیده است، بنابراین این تصمیم را بعداً، پس از جلسه تمرینی خواهیم گرفت. با این حال همان طور که می دانید آن ها در تمرینات نبودند و با توجه به مصدومیت هایی که داشتند، باید ببینیم آیا این ارزش ریسک را دارد یا حتی ممکن است یا خیر. بسیار بسیار سخت خواهد بود.

با گذشت زمان مشکلات بیشتر شده و سخت تر خواهند شد؟ شنیده ایم که حتی برای سفر به میدلزبرو نیز ممکن است به مشکل بخورید؟

باید با آن کنار بیاییم. چند مسئله جدید برای صحبت در موردشان داریم، مانند این که چگونه به بازی های مان برسیم. این ها مسائلی هستند که معمولاً تیم برنامه ریزی و مدیریت تیم به آن رسیدگی می کنند. اما الان ما همه با هم در بطن این ماجرا قرار داریم، همه در کنار همیم، نظراتمان را بیان می کنیم و راه حلی برای این مسائل می یابیم. قبلاً مشکلی در این مورد نداشتیم در نتیجه مسائلی هست که به بحث در موردشان عادت نداریم اما مشکلی نیست. ما می خواهیم راهکاری پیدا کنیم چون به همان شدت که می خواهیم فردا بازی کنیم و به دور بعد صعود کنیم، به همان میزان نیز می خواهیم روز شنبه در FA کاپ بازی کرده و صعود کنیم.

 در دو هفته گذشته سفیر و نماینده ای عالی برای چلسی بوده اید، آیا از این که چقدر خوب این کار را انجام دادید تعجب کردید؟ آیا نیاز دارید که مالکیت بعدی به گونه ای باشد که به شما این امکان را بدهد که فقط روی سرمربی بودن تمرکز کنید؟

قبل از این که در مورد مالک جدید صحبت کنیم، اول باید مالک جدیدی پیدا شود، تایید شود و سپس می توانیم در مورد این مسائل بحث کنیم. دوباره می گویم، شاید من فرد مناسبی برای این صحبت ها نباشم چون در مورد نحوه مالکیت در این لیگ پروسه ای وجود دارد. البته همان طور که پس از بازی قبلی گفتم، همه به قابلیت اعتماد و اطمینان این پروسه، ارزش هایی که در پشت تصمیمات، مجوزها و تعهدات برای مالکیت و اداره یک باشگاه وجود دارد، اطمینان دارند.

آیا این که سفیر باشگاه باشم انتخابی بوده است؟ خیر. من قدرت تصمیمی در ایفای این نقش نداشتم. در انگلیس این گونه است که افراد زیادی در ورزش ها در باشگاه صحبت نمی کنند، ساختاری است که واقعاً آن را تحسین می کنم. ما در داخل باشگاه صحبت می کنیم و البته که افراد مسئولی در نقش های مختلف با مسئولیت های متفاوت داریم. در خارج از باشگاه، کم و بیش منم که صحبت می کنم. آیا این همیشه راحت بوده؟ خیر اما فکر می کنم ضروری است. زیاد به آن فکر نمی کنم. سعی می کنم صادق باشم و اطلاعاتی را به شما بدهم. اگر اوضاع آرام شود و بتوانیم بیشتر از همیشه در مورد فوتبال صحبت کنیم، خوشحال می شوم.

 ترتیبات سفر و رزرو هتل برای بازی مقابل لیل به چه شکل است؟ و نظر شما در مورد این که سخنگوی بوریس جانسون از هواداران چلسی خواسته نام رومن آبراموویچ را صدا نزنند و او را تشویق نکنند، چیست؟

در مورد آن همین چند دقیقه پیش چیزهایی شنیدم. نمی دانم در این مواقع آیا این مهم ترین بحثی است که باید در مجلس در مورد آن صحبت شود یا خیر. نمی دانم که آیا بحث شعارهای هواداران در مجلس بدین معناست که ما باید نگران اولویت های این دولت باشیم. اما خب، گوش کنید، نیازی نیست که من در این مورد اظهار نظر کنم. ما واقعاً مسائل بسیار فوری تری برای بحث و رسیدگی داریم. محدودیت هایی وجود دارد و ما باید با آن ها کنار بیایم. در تعداد کادر فنی، کسانی که سفر می کنند، تعداد اتاقی که در هتل رزرو می کنیم و نحوه رسیدنمان به بازی ها، برنامه ریزی هایی وجود دارد. به نظرم می توانیم در سطحی حرفه ای به بازی برسیم.

 مسئله لاکچری و پر زرق و برق بودن نیست. این فقط یک سطح حرفه ای از ورزش است که در آن با فاصله دو روز در بین بازی ها به میدان می رویم و حریفمان چهار روز بین بازی هایش فاصله است. ما با احتمال مصدومیت بازیکنانمان به این بازی ها می رسیم. به همین علت بهتر است با هواپیما به آن جا برسیم تا اتوبوس. سعی می کنیم این کار را انجام دهیم. با توجه به چیزی که می دانم، ما چارچوبی برای سفر و بازی در لیل بدون هیچ بهانه ای داریم. در مورد این سازماندهی ها، در حال حاضر تنظیم کارها در سطحی حرفه ای به بهترین شکل ممکن برای بازی اف ای کاپ، دشوارتر است اما با آن مقابله خواهیم کرد. تا وقتی پیراهن داریم و به عنوان یک تیم زنده ایم، رقابت خواهیم کرد و سخت برای موفقیتمان می جنگیم. این را مدیون افرادی هستیم که به شکلی نامرئی از ما حمایت می کنند. البته که ما در کانون توجهات هستیم و وظیفه ما نیز همین است.

از پیشرفت ادوارد مندی چقدر تحت تاثیر قرار گرفتی و او چقدر برای تیمت مهم است؟

ادوارد بازیکنی در سطح بالاست، شخصیتی بسیار قوی و متواضع دارد. فکر می کنم همه در چلسی، از جمله هواداران آرزوی موفقیت او را دارند چون او با بازی کردن نقشی کلیدی تمام توانش را برای تیم می گذارد. از میزان پیشرفت او بسیار راضی و خشنودم. او از زمان حضور من استثنایی بوده و نقشی کلیدی داشته است. او از نظر ذهنی قوی است و کلید عملکرد عالی ما بوده است. او خونسردی را به مدافعان ما منتقل می کند. همیشه به فکر تیم است. خیلی خوشحالم که او را در تیمم دارم، سرمربی او هستم. مندی شخصیتی فوق العاده است.

چه انتظاری از لیل دارید؟

صادقانه بگویم، فکر می کنم آن ها در استمفوردبریج بسیار عالی بازی کردند. بسیار فیزیکی بودند و حملات زیادی داشتند. تاثیرگذار بود. آن ها بازی پرسینگ خوبی انجام دادند، بسیار شجاع بودند و این ذهنیت را داشتند که چیزی برای از دست دادن ندارند. فردا نیز انتظار چنین چیزی را از آن ها داریم. استادیوم و جو هواداران لیل را به خوبی می شناسم. آن ها می خواهند پیروز شوند و چیزی برای از دست دادن ندارند. من می دانم که آن ها دوست دارند در چنین موقعیتی قرار بگیرند و تمام تلاششان را بکنند تا ما را تحت فشار بگذارند. آن ها با سیستم 2-4-4 هجومی بازی می کنند. آن ها بسیار روان، هجومی و مستقیم هستند.

باید برای آن آماده باشیم. به خودمان اطمینان داریم. الان در حال حاضر همه چیز نیمه تمام است. هیچ مسابقه ای با نتیجه 2-0 تضمین شده نیست. نیمه دوم فرداست و ما به یک عملکرد عالی دیگر نیاز داریم. لیل روز جمعه بازی کرده بنابراین زمان خوبی برای ریکاوری داشته است. به همین علت باید از نظر جسمانی و روانی برای بازی سختی آماده باشیم.