علیرضا اکبرپورهافبک تهاجمی اسبق استقلال که سابقه دو بار گلزنی در دربی به پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی دارد در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دربی ۹۸ و شرایط این روزهای استقلال همچنین گلی که در سال ۷۹ و در اسفند ماه به پرسپولیس زد اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال در آستانه دربی را چطور توصیف می‌کنید؟

شرایط استقلال خوب است. شش امتیاز با تیم دوم فاصله دارد. بدون باخت بوده و کمترین گل خورده را در کارنامه دارد. از هر نظر استقلال برای قهرمان شدن شایسته است. قطعاً پیروزی در دربی هم این موضوع را تضمین می‌کند. اما شرایط دربی با دیگر مسابقات متفاوت است.

چطور؟

به هر حال هر تیمی‌با کمترین حاشیه به دربی برسد بهتر می‌تواند به خواسته‌هایش دست پیدا کند. هر تیمی‌درون زمین تمرکز بیشتری داشته باشد و بازیکنانش با خیال راحت فوتبال بازی کنند، موفق تر خواهند بود.

به نظر شما اوضاع استقلال به لحاظ حاشیه‌ای برای دربی خوب است یا نه؟

اینکه همیشه عده‌ای دنبال این هستند خواسته یا ناخواسته برای استقلال حاشیه درست کنند را نمی‌توان کتمان کرد. ولی وقتی مدیریتی دارید که توانسته حاشیه‌های باشگاه و تیم را جمع کند این شرایط از راس باشگاه به سایر قسمت‌ها هم منتقل می‌شود. برای همین می‌بینیم در تیم هم کادرفنی توانسته حاشیه‌ها را خوب جمع کند. گرچه در پایان بازی قبلی حاشیه‌هایی بعد از مصاحبه منصوریان درست شد ولی با سکوت بازیکنان و کادرفنی، این مسائل خیلی خوب و به موقع جمع و جور شد. امیدوارم استقلال از دربی برنده بیرون بیاید تا با قدرت به سمت قهرمانی برود.

اوضاع پرسپولیس را چطور می‌بینید؟ قبول دارید که این تیم هم انگیزه‌های زیادی برای این دربی دارد؟

صددرصد قبول دارم. پرسپولیس همیشه یک تیم خوب بوده و امروز فوق‌العاده خوب است. پرسپولیس همزمان هم نفرات باهوشی دارد و هم کادرفنی خوب. فقط امیدوارم دو تیم فوتبال را درون زمین بازی کنند و دست از بازی خارج از مستطیل سبز بردارند.

به نظر شما کدام تیم در دربی اول به گل می‌رسد؟

شاید چون نتیجه مساوی هم برای استقلال حکم برد را دارد شاید طوری به میدان برود که بخواهد اول گل نخورد و بعد، از موقعیت‌ها استفاده کند. اما در صورت اجرای چنین فوتبالی ممکن است یک اشکالاتی به وجود بیاید.

خاطرات اسفند محاله یادم بره؛ هم دربی را بردیم هم قهرمان شدیم/ مجیدی جلوی پرسپولیس قید بازی دفاعی را بزند/ حس من می گوید مهاجم استقلال گلزنی می کند

چه اشکالاتی؟

وقتی تیمی‌با فوتبال تهاجمی‌و حمله حریفش را تحت فشار می‌گذارد، می‌تواند تمرکز آن را هم برهم بزند. شاید عقب نشستن و عقب ایستادن برای اینکه موقعیت حمله پیدا شود در این بازی درست نباشد. چون به هرحال پرسپولیس بازیکنانی دارد که در تک به تک‌ها و عبور از یار مقابلشان خیلی خوب هستند. به همین خاطر بهتر است استقلال در این بازی با تفکرات دفاعی وارد میدان نشود.

به نظر شما چه کسی در این بازی گل می‌زند؟

یک حسی به من می‌گوید رودی ژستد در این بازی گل می‌زند. هرچه در طول هفته‌های گذشته در این زمینه ضعیف عمل کرده می‌آید و برای اینکه فشارها را از روی خودش بردارد یک گل خوب می‌زند.

مطهری در بازی رفت در دقیقه ۸۹ به زمین رفت. فکر می‌کنید در دربی بازی کند یا روی نیمکت بنشیند؟

فکر می‌کنم در این بازی ارسلان بیشتر بازی کند و به او فرصت بیشتری می‌دهند. چون فوتبالیستی است که در دربی‌ها خطرناک نشان داده و به سادگی از موقعیت‌ها دست نمی‌کشد.

شما در دربی اسفندماه سال ۷۹ گل زدید. آن روز چه اتفاقاتی افتاد؟

توپ روی دروازه ما بود که آقای دین محمدی آن را گرفت و چون می‌دانستم به محض اینکه توپ را بگیرد به من پاس می‌دهد من فرار کردم و وارد زمین پرسپولیس شدم .او هم با یک ارسال بلند مرا در موقعیت تک به تک با داوود فنایی دروازه‌بان پرسپولیس قرارداد. وقتی دیدم فنایی در حال جلو آمدن است ریسک نکرده ام و برای اینکه زاویه تنگ نشود همان ضربه را زدم و با همان یک گل برنده شدیم.

شرایط آن روز در اسفندماه مثل امروز بود یا نه؟

اتفاقا آن زمان هم در اسفند ماه در صدر جدول بودیم و چند امتیاز با پرسپولیس اختلاف داشتیم. دربی را هم بردیم و امتیاز کامل را گرفتیم و در نهایت همان فصل قهرمان شدیم. خاطرات اسفند محاله یادم بره(خنده)، امیدوارم خاطرات آن سال و پنجم اسفند ۷۹ بار دیگر در فصل جاری تکرار شود و استقلال با برد دربی برود و به قهرمانی برسد.