سرمربی تیم ملی ایتالیا بابت کمبود استعداد ایتالیایی در این کشور و بها ندادن به استعدادهای موجود گلایه کرد

طرفداری | روبرتو مانچینی اعتقاد دارد جدال تیم‌های ایتالیا و انگلیس مثل نبردهای ایتالیا و آلمان به یک دیدار کلاسیک در فوتبال جهان تبدیل شده است.

در نخستین هفته از رقابت‌های مقدماتی یورو 2024، پنج‌شنبه شب سوم فروردین 1402 تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس در استادیوم دیگو مارادونای شهر ناپولی به مصاف هم می‌روند. اولین نشست خبری روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا پیش از این بازی که عموما به گلایه در مورد نبود استعداد بومی گذشت را به نقل از گل ایتالیا می‌خوانید.

  • جدال با انگلیس:

بازی ایتالیا و انگلیس کلاسیک شده است، درست مثل بازی ایتالیا و آلمان در گذشته. انگلیس تیمی قدرت‌مند، باکلاس و تکنیکی است. انتظار یک بازی سخت را داریم. آن‌ها مهره‌ها و گزینه‌های بیش‌تری نسبت به ما دارند اما ما هم می‌خواهیم خوب بازی کنیم و شروع خوبی در مقدماتی یورو داشته باشیم. اگرچه انگلیس تیمی قوی است. 

  • غیبت نیکولو زانیولو و دعوت از متئو رتگی

 زانیولو دعوت نشد چون او هنوز کاملا آماده نیست. او می‌داند که اگر به رشد ادامه دهد، به تیم ملی خواهد رسید. همین قضیه درباره مویزه کین هم صادق است. امیدواریم او بتواند پیشرفت کند. دعوت از رتگی؟ مدت‌ها بود او را دنبال می‌کردیم و فکر نمی‌کردیم دعوت‌مان را بپذیرد. اگرچه رتگی فورا دعوت ایتالیا را قبول کرد. امیدواریم او بتواند مهم واقع شود. 

  • بها ندادن به فوتبال پایه در ایتالیا: 

سال‌ها پیش گفتم بازیکنانی که زاده ایتالیا هستند باید برای تیم ملی ایتالیا بازی کنند اما زمانه عوض شده. هر تیم ملی در اروپا و در سایر نقاط جهان، از کشورهای خارجی بازیکن در ترکیب‌شان دارند. ساوتگیت هم در این خصوص شکایت کرده اما وضعیت ما بدتر است. در آرژانتین و برزیل کودکان در کوچه فوتبال بازی می‌کنند اما در ایتالیا این‌طور نیست. بچه‌ها باید به زمین بازی بروند و تفریح کنند. در حال حاضر استعدادهای ایتالیایی زیادی نداریم اما همین استعدادها نادیده گرفته می‌شوند. چرا در ایتالیا کسی نیونتو را نخرید؟ او می‌توانست به سمپدوریا، فیورنتینا و ... برود. 

  • وضعیت بحرانی خط حمله: 

کیه زا برای انجام آزمایش‌های پزشکی در تورین ماند و فکر نمی‌کنم برای تیم ملی در دسترس باشد. ما در خط حمله کمبود داریم. از میان رتگی، اسکاماکا و نیونتو یک نفر از ابتدا بازی خواهد کرد. نیونتو تنها مهاجم ما است که مستمر بازی می‌کند. هیچ‌کس او را در ایتالیا ندید و حالا در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. شرایط رتگی را هم باید بسنجیم. 

  • حضور سه تیم ایتالیایی در بین هشت تیم برتر اروپا: 

صرفا به خاطر حضور سه تیم ایتالیایی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، نمی‌توان گفت فوتبال ایتالیا احیا نشده است. اگر این تیم‌ها 33 ایتالیایی داشتند، شاید می‌شد گفت که کافی است. سه تیمی که در یک‌چهارم لیگ قهرمانان هستند روی هم رفته هفت یا هشت ایتالیایی دارند. این زیاد نیست. در این خصوص هم شکایتی نداریم چون این واقعیتی است که باید با آن روبه‌رو شویم. در برخی از بازی‌های تیم‌های جوانان، اصلا بازیکن ایتالیایی در زمین نیست.