9 بازیکن جوان برتر متولد سال 2004 یا بعد از آن توسط سایت گل انتخاب شدند.

طرفداری | 9 بازیکن به عنوان آینده دارترین بازیکنان جوان سال 2023 برگزیده شدند.

سایت گل مطابق هر سال بهترین بازیکن های جوان متولد سال 2004 یا بعد از آن را بررسی کرده و لیستی 50 نفره از بهترین بازیکنان جوان متولد سال 2004 یا بعد از آن انتخاب کرده است. با این حال امسال برخلاف سال های گذشته، گل تصمیم گرفته است این 50 بازیکن را رده بندی نکند و در عوض، 9 نفر برتر آن ها را برگزیند. اسامی 9 بازیکن جوان برتر سال 2023 به شرح زیر است:

آردا گولر - فنرباحچه

آردا که در سرزمین مادری خود «مسی ترک» لقب گرفته، چندین سال است که به عنوان بازیکنی آینده دار در نظر گرفته می شود و از زمان انتقال به فنرباحچه در 2021 علت آن را نشان داده است. جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه، توانایی دریبل زنی و کنترل توپی دارد که افراد کمی دارای آن هستند. علاوه بر مسی، آردا در برخی موارد به مسوت اوزیل تشبیه شده است و او این شانس را داشت تا در فنرباحچه از بازیکن سابق رئال مادرید و آرسنال چیزهایی یاد بگیرد. اوزیل اعلام کرد که آردا روزی یک ستاره جهانی خواهد شد و در حالی که او در این فصل به اندازه استعداد خود فرصت بازی کسب نکرده، از اندک فرصت های خود به خوبی بهره برده است. این هافبک 18 ساله هم اکنون بازیکن تیم ملی ترکیه محسوب می شود و اولین بازی ملی خود را در نوامبر انجام داد. باشگاه هایی چون آرسنال، بارسلونا و بایرن مونیخ همگی در 12 ماه اخیر به جذب این بازیکن علاقه نشان داده اند.

محمد علی چو - رئال سوسیداد

او که با توجه به نقل و انتقال متعدد خانواده اش بین فرانسه و انگلیس، در آکادمی هر دو باشگاه پاری سن ژرمن و اورتون بازی کرده، فصل گذشته در لیگ فرانسه با پیراهن آنژیه شکوفا شد. یک مهاجم سرعتی که قادر به بازی در تمام پست های خط حمله است. تمایل او برای از پیش رو برداشتن مدافعان و مهارت های نرم این بازیکن، باعث شد که در دوره حضورش در فرانسه او را حتی با کیلیان ام باپه مقایسه کنند. فرم خوب او باعث شد به تیم ملی زیر 21 سال فرانسه دعوت شود (قبلاً با پیراهن تیم جوانان انگلیس بازی کرده بود) و در تابستان با انتقالی به ارزش 11 میلیون یورو (9.8 میلیون پوند / 11.6 میلیون دلار) به رئال سوسیداد بپیوندد. هر چند این بازیکن 19 ساله از زمان انتقال به اسپانیا با مصدومیت های متعددی دست و پنجه نرم کرده است اما در زمان هایی که در دسترس بوده، به خوبی نشان داده است که چرا رئال سوسیداد تمایل شدیدی به آوردن این بازیکن به لالیگا داشت. گراهام هانتر، کارشناس فوتبال اسپانیایی به او لقب «فوق ستاره ای در حال ظهور» داده است.

اندریک - پالمیراس

از زمانی که در ژانویه 2022 ویدیوهایی از تسلط فوق العاده او در تیم ملی زیر 20 سال برزیل به عنوان بازیکنی 15 ساله منتشر شد، رقابت برای جذب او در بین باشگاه های معتبر اروپا شدت گرفت. در نهایت رئال مادرید توانست با توافقی 60 میلیون یورویی با پالمیراس، باشگاه های بارسلونا، چلسی و پاری سن ژرمن را در رقابت برای جذب اندریک که به عنوان بهترین ستاره ظهور کرده در فوتبال برزیل پس از نیمار شناخته می شود، شکست دهد. سریع، دوپا و با چشمانی تیزبین اندریک خلاصه ای از «O Jogo Bonito» یا «فوتبال زیبا» است. بسیاری در برزیل از همین حالا با تصور بازی کردن او در کنار فوق ستاره های برزیلی چون وینیسیوس و رودریگو در سانتیاگو برنابئو، هیجان زده هستند. خود اندریک سبک بازی خود را از بازیکن سابق پالمیراس، گابریل ژسوس الگوبرداری کرده اما این باور وجود دارد که اندریک بارها از دستاوردهای ژسوس پیشی خواهد گرفت. این بازیکن 16 ساله برای انتقال به اسپانیا باید 18 ماه دیگر صبر کند اما در هفت بازی نهایی خود در سال 2022 در سطح اول فوتبال برزیل سه گل به ثمر رساند. انتظارات این است که اندریک شهرت رو به رشد خود را همچنان در این مدت افزایش دهد.

گاوی - بارسلونا

بارسلونا به ایجاد استعدادهایی در کلاس جهانی در آکادمی مشهور خود، لاماسیا عادت دارد اما آن ها در مورد گاوی از حد سابق خود پیشی گرفته اند. این بازیکن که در حال حاضر فقط 18 سال دارد، با انجام بیش از 80 بازی برای یکی از بزرگ ترین باشگاه های جهان، از همین الان یک کهنه کار محسوب می شود. با روحیه جنگنده و کنترل استثنایی توپش، این مسئله تضمین شده است که او به راحتی از تیم جوانان به سطح نخبه ها و تیم بزرگسالان منتقل شود. او چنین انتقالی را به قدری ساده جلوه کرد که در سپتامبر 2021 با انجام تنها 10 بازی برای تیم اصلی بارسلونا، به تیم ملی اسپانیا دعوت شد و وقتی اولین بازی ملی خود را زیر نظر لوئیز انریکه انجام داد، تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ لاروخا شد. گاوی همچنین با گلزنی مقابل کاستاریکا در نوامبر، به سومین گلزن جوان تاریخ جام جهانی تبدیل شد و به نظر می رسد که این اتفاق شروعی برای تاثیرگذاری مداوم او در رقابت های بین المللی بزرگ است. در سطح باشگاهی نیز فاتح جایزه کوپا و گولدن بوی 2022 از همین الان عنصری کلیدی برای تیم رو به پیشرفت ژاوی است و همین مسئله باعث استیصال بارسلونا برای عقد قراردادی جدید با این بازیکن که مورد توجه باشگاه هایی چون لیورپول و منچستریونایتد قرار گرفته، شده است.

الخاندرو گارناچو - منچستریونایتد

هیچ چیزی محبوبیت گارناچو در بین هواداران منچستریونایتد را بیشتر از این واقعیت نشان نمی دهد که هواداران اولدترافورد در ماه های اخیر شعار معروف خود «ویوا رونالدو» را به «ویوا گارناچو» تغییر داده اند. این بازیکن 18 ساله که در تابستان 2020 از اتلتیکو مادرید به منچستریونایتد پیوست، در قهرمانی در اف ای کاپ زیر 20 سال در فصل 22-2021 با گل های دیدنی و تقلید از خوشحالی گل های نمادین، ستاره تیمش بود. گارناچو که تحت هدایت اریک تن هاخ می درخشد، این فرم خوب خود را به تیم اصلی نیز منتقل کرده و چندین گل مهم در دقایق پایانی بازی ها برای نگه داشتن شیاطین سرخ در مسیر تعقیب جام در سال 2023 به ثمر رسانده است و به همین منظور به زودی با قراردادی جدید پاداش داده خواهد شد. این وینگر در رده جوانان برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد اما از آن زمان به تیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت شده و انتظار می رود به زودی اولین بازی خود را برای آلبی سلسته انجام دهد. وقتی این کار را انجام دهد، احتمالاً می تواند بگوید که در کنار هر دوی رونالدو و مسی بازی کرده و مطمئناً به نظر می رسد که در اولین قدم های حرفه ای خود، از بهترین بازیکنان قرن 21 چیزهای زیادی یاد گرفته است.

رومئو لاویا - ساوتهمپتون

مشکلات ساوتهمپتون در لیگ برتر انگلیس در این فصل، بهترین شروع رومئو لاویا در یک تیم فوتبال بزرگسالان را تحت الشعاع قرار داده است. این هافبک بلژیکی از روز نخست رقابت ها در این باشگاه در بالاترین سطح و فوق العاده به نظر می رسد. ستاره سابق آکادمی اندرلخت که در جام KDB توجه پپ گواردیولا را به خود جلب کرده بود، در سال 2022 با انتقال به منچسترسیتی راهی انگلیس شد و خیلی زود به ستاره تیم جوانان سیتیزن ها تبدیل شد. با این حال با وجود رودری او جایی در تیم اصلی نداشت و در نتیجه لاویا مجاز به جدایی و انتقال به ساوتهمپتون در تابستان 2022 با مبلغ بیش از 10 میلیون پوند شد. این بازیکن 19 ساله بلافاصله در ساوتهمپتون درخشید، به طوری که چلسی در نقل و انتقالات ژانویه پیشنهاد شوکه کننده 50 میلیون پوندی برای لاویا ارائه کرد و شاید این مسئله با پیش بینی جنگی که در تابستان 2023 با توجه به سقوط احتمالی قدیس ها به چمپیونشیپ برای جذب او صورت خواهد گرفت، منطقی است. منچستریونایتد و لیورپول هر دو خود را آماده کرده اند تا در تابستان امسال برای جذب لاویا اقدام کنند و بعید به نظر می رسد که بیش از این دوران حرفه ای خود را در انتهای جدول سپری کند.

یوسوفا موکوکو - دورتموند

با یک انقلاب واقعی گلزنی در سطح جوانان، وقتی موکوکو در 16 سالگی وارد تیم اصلی دورتموند شد، انتظارات زیادی از او می رفت و این مهاجم نیز کسی را ناامید نکرد. جوان ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا، جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان و جوان ترین بازیکن جام جهانی 2022، موکوکو با بیش از 60 بازی در تیم اصلی یک کهنه کار محسوب می شود و این در حالی است که در نوامبر تازه 18 ساله شد. تقریباً در همین دوران بود که مهاجم آلمانی شروع به ثبت بهترین فرم دوران بزرگسالی خود کرد و تبدیل به بازیکنی فیکس در ترکیب تیم ادین ترزیچ شد که هم گل می زند و هم پاس گل می دهد. این نمایش های فوق العاده او توجه تیم هایی چون چلسی و بارسلونا را به خود جلب کرد، به خصوص که موکوکو در شش ماه پایانی قرارداد خود بود و این مسئله باعث شد دورتموند برای عقد قراردادی جدید با این بازیکن بجنگد و در نهایت در ژانویه با او به توافق رسید. مصدومیت اخیر او از ناحیه مچ پا در زمان بدی برای او رخ داده اما انتظار می رود پس از تعطیلات ملی به میادین بازگردد تا دورتموند را در مسیر قهرمانی بوندسلیگا رهبری کند.

ماتیس تل - بایرن مونیخ

زندگی پس از روبرت لواندوفسکی برای بایرن مونیخ چندان ساده نبوده است اما آن ها حداقل می توانند خوشحال باشند که به نظر جانشین طولانی مدت او را تحت عنوان تل پیدا کرده اند. این بازیکن 17 ساله که قبلاً رکورد ادواردو کاماوینگا را به عنوان جوان ترین بازیکن رن شکسته بود، در انتقالی به ارزش 20 میلیون یورو (17.75 میلیون پوند / 21.1 میلیون دلار) در تابستان 2022 و تنها چند هفته پس از هدایت تیم ملی فرانسه به قهرمانی در یورو زیر 17 سال، به بایرن مونیخ پیوست. او زمان کمی برای نشان دادن این که چرا بایرن مونیخ تمایل داشت مبلغ زیادی برای جذب او هزینه کند، نیاز داشت. تل هم اکنون جوان ترین گلزن تاریخ بایرن مونیخ در بوندسلیگا است. این واقعیت که او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جوان دنیا شناخته می شود، با این حقیقت که او تا چند سال پیش به عنوان مدافع میانی بازی می کرد، قابل توجه تر می شود. این امید در فرانسه وجود دارد که تل در کنار کیلیان ام باپه در خط حمله قرار بگیرد تا زوجی قدرتمند در دهه آینده را تشکیل دهند.

وارن زائر امری - پاری سن ژرمن

زائر امری در آگست اولین بازی خود را برای تیم اصلی پاری سن ژرمن انجام داد اما در ماه های پس از آن، هیچ کاری جز شکستن رکورد پشت رکورد نداشته و اعتماد کریستوف گالتیه را با عملکرد چشمگیر خود جلب کرده است. زائر امری جوان ترین بازیکن و گلزن تاریخ تیم قهرمان فرانسه بود و سپس در 17 سالگی تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان فیکس بوده است. اگر چه او در فصل جاری در بعضی مواقع در سمت راست به کار گرفته شده اما بهترین پست برای او هافبک مرکزی است، جایی که او می تواند سرعت را به بازی دیکته کند و توانایی ارسال پاس خود را به رخ بکشد. در همین پست بود که او به عنوان یک نوجوان 15 ساله در لیگ قهرمانان جوانان درخشید و شکوفا شد. او در بین بازیکنان بسیار باتجربه تر در سطح حرفه ای نیز رفتار مشابهی از خود نشان داده است. مشکلات پاری سن ژرمن در حفظ بازیکنان محصول آکادمی خود باعث شده است که بایرن مونیخ شرایط این بازیکن را زیر نظر بگیرد اما اگر قهرمان فرانسه بتواند زائر امری را در تیم خود حفظ کند، بالاخره ممکن است ستاره ای در خط میانی برای ساخت تیمی مناسب در سال های آینده داشته باشد.