لوتار ماتئوس اعتقاد دارد که درکلاسیکر دو هفته آینده، سرنوشت قهرمانی این فصل بوندسلیگا را مشخص خواهد کرد

طرفداری | لوتار ماتئوس به تازگی در ستون خود در سایت اسکای آلمان درباره لیست عجیب هانسی فلیک برای تیم ملی آلمان، رقابت دورتموند و بایرن مونیخ در بوندسلیگا و وضعیت دو تیم، صحبت کرده است. 

  • مصدومیت جمال موسیالا و بر هم خوردن برنامه‌های فلیک:

مصدومیت جمال موسیالا خبر بسیار بدی هم برای هانسی فلیک و هم برای یولیان ناگلزمان است. فکر می‌کنم فلیک واقعاً مشتاق استفاده از مثلث جادویی ویرتس، موسیالا و هاورتز بود که متاسفانه اکنون این امکان وجود ندارد. اما به خوبی می‌توانم تصور کنم که این سه، نقش مهمی در برنامه‌های هانسی برای قهرمانی اروپا (یورو 2024 به میزبانی آلمان) در خانه دارند.

  • توماس مولر هرگز نباید کنار گذاشته شود: 

اگر موسیالا مصدوم نمی‌شد و مثلثی که گفتم در بازی‌های پیش رو می‌درخشید. این باعث می‌شد جایگزینی توماس مولر برای دفعه‌های بعدی آسان‌تر شود. رقابت در خط حمله بسیار زیاد است و این امکان وجود دارد که شاهد یک تغییر نسل باشیم. البته هرگز نباید توماس را کنار گذاشت. همه ما درباره بازیکنان تازه وارد به لیست فلیک شگفت زده شدیم اما او اگر اکنون چیز شگفت انگیزی را امتحان نکند و بازیکنان جوان را آزمایش نکند، چه زمانی باید این کار را انجام دهد؟

  • هانسی فلیک قطعاً برنامه مشخصی دارد: 

شما نباید بازیکن ذخیره از تیم‌های پایین جدول را بلافاصله فیکس تیم ملی کنید اما کسی چه می‌داند، شاید هانسی چیری را در یکی از آن‌ها کشف و بیدار کند که به هر دلیلی تاکنون پنهان مانده است. برخی بازیکنان در حالی که در باشگاه‌هایشان خوب نبودند، جای دیگری شکوفا شدند. ویکتور اوسیمن در وولفسبورگ عملکرد خوبی نداشت اما اکنون یکی از بهترین مهاجمان جهان است. اجازه دهید هانسی کارش را انجام دهد. مطمئنم او برنامه‌ای دارد و باید آن را دنبال کند. 

  • درکلاسیکر: 

پس از شکست مقابل بایرلورکوزن، یولیان ناگلزمان بیش‌تر از آنچه که انتظارش را داشت، دچار مشکلات شده است. بروسیا دورتموند اکنون صدرنشین بوندسلیگا است و قرار گرفتن زیر تیغ انتقادات، اجتناب ناپذیر است. اکنون جدال بزرگ 1 آپریل، حساسیت بیش‌تری نسبت به گذشته دارد زیرا شاهد چنین رقابتی برای مدت‌ها نبودیم. این واقعیت نیز که دورتموند در هفته بیست و ششم به مونیخ می‌رود، همه چیز را هیجان انگیزتر از قبل می‌کند. اما همه ما می‌دانیم در گذشته (در چنین مقاطعی) دورتموند زانوهایش می‌لرزید و بایرن مونیخ نیز معمولاً در بهترین فرم خود قرار داشت. 

بایرن مونیخ امسال در لیگ ثبات خوبی نداشته و در طرف دیگر، دورتموند فوق العاده بوده است. با این حال از نظر من بایرن شانس اول برد در این بازی است و فکر می‌کنم آن‌ها پیروز خواهند شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن‌ها در پایان قهرمان خواهند شد. از طرف دیگر، تساوی دو تیم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اگر هم دورتموند ببرد و چهار امتیاز فاصله ایجاد کند، آن‌‌ها قهرمان بوندسلیگا خواهند شد.

  •  فشار زیادی در بایرن مونیخ وجود دارد:

دورتموند در حال حاضر کمی بهتر از بایرن مونیخ است. یک تیم با فوتبال فوق العاده‌اش کلن را در هم کوبیده و یکی دیگر در لورکوزن، شکست می‌خورد. می‌توانم انتقادات حسن صالح حمیدزیچ پس از این بازی را درک کنم. فقط کنجکاو هستم که آیا اولی هونس، صحبت خواهد کرد تا از تیم دفاع کند یا خیر. اما به دور از شوخی، من در بازی مقابل اشتوتگارت از بی حالی بایرنی‌ها در 20-30 دقیقه پایانی مسابقه، انتقاد کرده بودم. از انتقادات برازو و ناگلزمان می‌توان متوجه شد که فشار زیادی در باشگاه وجود دارد. 

  • وابسته بودن باواریایی‌ها به اریک ماکسیم چوپومتینگ: 

چوپوموتینگ در پاری سن ژرمن همیشه یک بازیکن مکمل و در بایرن مونیخ نیمکت نشین روبرت لواندوفسکی بود اما اکنون نبود او در ترکیب، به شدت احساس می‌شود. او را تحسین می‌کنم اما بایرن باید همیشه گزینه‌های دیگری داشته باشد.

  •  بایرن مونیخ و کسب سه گانه:

با تمامی این موارد، من هنوز هم می‌گویم که بایرن توانایی کسب سه گانه را دارد. عملکردشان در لیگ قهرمانان، بی نقص و چشمگیر بوده و آن‌ها قطعاً توانایی گذر از منچسترسیتی و شکست رئال مادرید، چلسی، ناپولی یا هر تیم دیگری را دارند. اما اگر دورتموند قهرمان بوندسلیگا و بایرن قهرمان اروپا می‌شد نیز جالب بود.